Prodej aut na Slovensku loni vzrostl o 16 procent, jedničkou Škoda
Nejžádanější značkou na slovenském trhu byla loni česká Škoda. V samotném prosinci prodej meziročně stoupl o zhruba 13 procent na 9185 vozů po listopadovém poklesu.
Škoda loni na Slovensku prodala 18.582 vozů. Udržela si tak vedoucí pozici, ačkoli její tržní podíl se meziročně snížil o 2,39 procentního bodu na 19,18 procenta. Druhé místo obsadil německý Volkswagen s podílem 8,43 procenta, za kterým následoval francouzský Peugeot s podílem 7,02 procenta.
Odbyt automobilů loni v řadě průmyslových zemí světa na rozdíl od Slovenska klesl, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry. Známky útlumu poptávky po automobilech se navíc loni objevily rovněž na některých významných rozvíjejících se trzích, například v Číně či Brazílii.
Prodej nových osobních aut v Česku loni přes oslabení poptávky v závěru roku vzrostl o 8,4 procenta na 143.661 vozů. Zájem o užitkové vozy se ale snížil o 3,3 procenta na 59.986 nově registrovaných automobilů.
Na Slovensku bylo v loňském roce zaregistrováno 1051 nových nákladních vozů o hmotnosti od 3,5 do 12 tun, což představuje meziroční nárůst o šest procent. První místo na trhu s těmito vozy si s více než třetinovým podílem udržela značka Iveco.
Prodej těžkých nákladních automobilů naopak klesl o 14,45 procenta na 3834 vozů. Žebříček prodeje v této kategorii vedla se zhruba pětinovým podílem švédská značka Volvo před německou značkou Mercedes-Benz. Na Slovensku bylo loni zaregistrováno také 596 nových autobusů, tedy o téměř čtyři pětiny více než předloni.