Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut na Slovensku loni vzrostl o 16 procent, jedničkou Škoda

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Prodej nových osobních a malých nákladních automobilů na Slovensku se v loňském roce zvýšil o 16,4 procenta na 96.897 vozů. ČTK to sdělilo slovenské Sdružení automobilového průmyslu.

Nejžádanější značkou na slovenském trhu byla loni česká Škoda. V samotném prosinci prodej meziročně stoupl o zhruba 13 procent na 9185 vozů po listopadovém poklesu.

Škoda loni na Slovensku prodala 18.582 vozů. Udržela si tak vedoucí pozici, ačkoli její tržní podíl se meziročně snížil o 2,39 procentního bodu na 19,18 procenta. Druhé místo obsadil německý Volkswagen s podílem 8,43 procenta, za kterým následoval francouzský Peugeot s podílem 7,02 procenta.

Odbyt automobilů loni v řadě průmyslových zemí světa na rozdíl od Slovenska klesl, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry. Známky útlumu poptávky po automobilech se navíc loni objevily rovněž na některých významných rozvíjejících se trzích, například v Číně či Brazílii.

Prodej nových osobních aut v Česku loni přes oslabení poptávky v závěru roku vzrostl o 8,4 procenta na 143.661 vozů. Zájem o užitkové vozy se ale snížil o 3,3 procenta na 59.986 nově registrovaných automobilů.

Na Slovensku bylo v loňském roce zaregistrováno 1051 nových nákladních vozů o hmotnosti od 3,5 do 12 tun, což představuje meziroční nárůst o šest procent. První místo na trhu s těmito vozy si s více než třetinovým podílem udržela značka Iveco.

Prodej těžkých nákladních automobilů naopak klesl o 14,45 procenta na 3834 vozů. Žebříček prodeje v této kategorii vedla se zhruba pětinovým podílem švédská značka Volvo před německou značkou Mercedes-Benz. Na Slovensku bylo loni zaregistrováno také 596 nových autobusů, tedy o téměř čtyři pětiny více než předloni.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Avatar - Plautus
21. 1. 2009 07:37
Re: nárast
ono ja ho zase nemienim kupovať, uviedol som to iba ako príklad, ale v ČR a SR je to o tom istom s už uvedeným dvojtisícovým rozdielom ;-) inak som si vedomý toho, že v západnej Európe zvyknú byť štandardom viaceré prvky výbavy ako v našich končinách a aj preto ten rozdiel...no zatiaľ si myslím, že chcú "z bohatších" za novinku vyžmýkať o niečo viac a tu si chcú zase zdvihnúť podiel na trhu a konkurovať súčasným dobrým ponukám v ČR...
20. 1. 2009 15:40
Re: nárast
Ten Renault som si vsimol. Pozri sa este ci maju rovnaku seriovu vybavu lebo tym sa mozu jednotlive krajiny lisit ( seriova vybava v zapadnych krajinach byva vacsia ako u nas ).
Avatar - Plautus
20. 1. 2009 15:13
Re: nárast
veď hej, sú i také prípady, ale človek nájde i ponuky, kde pri reimporte zo zahraničia ušetrí docela zaujímavú čiastku...no nehovorím o Fabii a kategórii, do ktorej spadá, ako uvádza kuko ;-) s tým novým Meganom je to však fakt, u nás začína na 13 290 eur, v ČR po prerátaní na cca 11 000 eur a v Rakúsku začína na čiastke 17 990 eur...dosť veľké rozdiely na nižšiu strednú triedu a na to, že sa jedná o novinku... :-O
20. 1. 2009 14:16
Re: nárast
Hej nieco podobne mi hovoril kamarat - predajca. Typek nanho vybehol ze v CR kupi auto o x tisic euro menej. Spolocne sa pozreli na ponuku a zistili ze typek si to naratal tak ze v CR nemusi platit DPH. To ze ju musi zaplatit u nas ho uz nejako nenapadlo. :-)
20. 1. 2009 13:44
Re: nárast
otázka je, kde je tá hranica, kvoli ktorej se oplatí ísť kúpiť auto do zahraničia? A hlavne, to bude, podla mňa, skor prípad dražších modelov, predsa len nejaký Fero z Lehoty nepojde kupovať Fabku do Reichu kvoli 1000 ojró. Jednak ani nebude vedieť o tom, že je v Reichu lacnejšia (Fabku som dal ako príklad, nebite ma!), a jednak sa mu nebude chcieť to všetko vybavovať keď miestny predajca mu predsa dá zlavu 100 ojró keď to zoberie na lízink + koberčeky zdarma >:-[]