První lidská oběť autonomního řízení. Tesla Autopilot je vyšetřován úřady
Ačkoli dnes už snad každá významná automobilka disponuje technikou, z níž se dá sestavit autonomní auto, většina z nich postupuje v této oblasti velice opatrně, zejména kvůli problémům s legislativou. Co se bude dít, když dojde k havárii nebo dokonce úmrtí? Brzy to budeme vědět, protože k této situaci už došlo.
V USA zemřel ve státě Florida 7. května "řidič", jenž patřil k významným klientům Tesly, svěřil vůz Model S do rukou systému Tesla Autopilot. K tragédii došlo, když elektrický sedan najel pod návěs náklaďáku, jenž přejížděl hlavní silnici a přišel o horní prosklenou část karoserie. Automobilka vysvětluje, že autonomní systém návěs neviděl, protože byl lakován bílou barvou, kterou autopilot proti světlé obloze nedokázal identifikovat.
Automobilka se dále hájí, že jde o první úmrtí zaviněné bezpilotním systémem Autopilot poté, co vozy s ním bezpečně najely téměř 210 milionů kilometrů a je tedy bezpečnější, než řízení člověkem, na které připadá v USA lidská oběť každých 151 milionů kilometrů. Ať tak nebo tak, celá věc se musí vyšetřit, což je v kompetenci federálního úřadu NHTSA, která se zaměří na chování autopilota v případě hrozící srážky. Pokud budou nalezeny nějaké problémy, budou se týkat zhruba 25 tisíc automobilů značky Tesla.