PSA Peugeot Citroën: „Modrý lev“ a „Vzdušný sen“ symboly ekologických modelů
Bude to taková nápověda, které modely vyprodukují nejméně emisí nebo patří mezi environmentálně vstřícné vozy. Podle interních pravidel koncernu PSA musí takový automobil vypouštět maximálně 130 g CO2 na 1 km v případě, že je poháněný klasickým fosilním palivem, 95 procent součástek auta musí být recyklovatelných a vůz byl vyroben v továrně fungující podle normy ISO 14001 (specifikuje požadavky na systém řízení péče o životní prostředí).
Vůz s dieselovým motorem dostane zmiňované označení i v případě, že vyprodukuje do 158 g CO2, bude ovšem vybavený filtrem pevných částic a bude jezdit na naftu s 30procentním podílem metlyesteru - bio složky vyrobené z řepkového oleje. Podíl recyklace a dodržení normy ISO zůstávají. Automobilky budou symboly Blue Lion a Airdream udělovat také modelům poháněných stlačeným zemním plynem CNG, nebo modelům schopným jezdit na E85 (v takovém případě se zohledňují emise CO2 až 200 g/1 km).
Pochopitelně, nikdo v Peugeotu ani Citroënu není tak omezený, aby si stanovil mezní hodnoty tak, aby od momentu vyhlášení startoval z bodu nula. Kupříkladu Peugeot má v této chvíli již 30 modelů, které plní tyto podmínky a Citroën je na tom velice podobně. Byli bychom ovšem nespravedliví, kdybychom taktiku PSA považovali za prvoplánovou. Téměř polovina všech prodaných vozů Peugeot v prvním pololetí 2007 (276 tisíc aut) má emise do 140 g CO2 a až 28 procent (155 tisíc automobilů) se vejde do hranice 120 g CO2.