Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rally Akropolis 2011 – Ve druhé etapě jdou dopředu tovární Citroëny

Michal Otruba
Diskuze (0)
Čištění trati stálo Pettera Solberga vedení, mladý Tänak poslal Fiestu přes střechu a opět došlo na taktizování.

První etapu náročné řecké soutěže opanoval Petter Solberg, který i přes svůj věk ukazuje, že stále nepatří do starého železa a že po vítězství touží snad ještě více než dříve. Na sobotní část soutěže organizátoři připravili 7 rychlostních zkoušek (dva průjezdy trojicí testů + samostatná večerní erzeta) o měřené délce 141,9 km, sobotní trať byla údajně nejrozbitější z celé soutěže. Tentokráte však byly během dne k dispozici dva plnohodnotné servisy. Otázka tedy zní: udržel Petter své téměř minutové vedení i ve druhém dějství?

Na sobotu si nejlépe odpočinul pilot z Francie jménem Sebastien Ogier a nebo se dá také říct, že umně využíval své čtvrté startovní pozice. Všechny tři dopolední zkoušky totiž vyhrál a posunul se ze své taktické čtvrté pozice na druhou příčku. Vedoucího Pettera Solberga měl v poledním servisu nadostřel o 5,4 sekundy. Minimálně stejný um předvedl i druhý francouzský Sebastien, který díky dvěma druhým a jednomu třetímu místu obědval na třetí příčce (+15,0), na trať však vyrážel hned druhý a tudíž čistil trať více než mladší jmenovec..

Ve druhé sobotní erzetě se další smůla přilepila na Latvalu, jeho Fiestě WRC odešlo do věčných lovišť turbodmychadlo a sami uznáte, že bez něj to opravdu nejde (ztráta v testu přes 6 minut). V následující vložce dostal Jari-Matti zase defekt, takže jej můžeme směle vyhlásit smolařem řecké soutěže (a nebo celého letošního ročníku WRC). Hirvonen letícím Citroënům úplně nestačí, poledne tak přečkal na bramborové pozici se ztrátou 23,8 sekundy. A nebo že by opět taktika? Následuje polední servis.

Také odpoledne bylo záležitostí Ogiera, který jednou zvítězil a dvakrát dojel druhý. Dostává se tak do čela celkové klasifikace před druhého Loeba (+15,1). Ten do své dílčí řecké sbírky přidal jedno vítězství a dvě třetí místa. Čištění trati si do sytosti užil Petter Solberg, který odklízením šotoliny svým soupeřům z rozbité a náročné trati ztrácel drahocenný čas. Výsledkem je třetí místo ve večerním servisu se ztrátou 22,6 sekundy. Latvala boduje vítězstvím a druhým místem, ovšem manko přes 13 minut (12. místo) jej odsuzuje do role naháněče první desítky a alespoň pár mistrovských bodíků. Následuje večerní servis.

Poslední sobotní zkoušku, která se jela netradičně za tmy, ovládnul Latvala před Loebem (+5,3) a Hirvonenem (+7,4). Ogier dorazil jako šestý (+22,6) a divil se, že i když jel skvěle tak ztrácel. To asi proto, aby se propadnul na druhou příčku za vedoucího Loeba a zítra tak měl lepší podmínky na trati. Každopádně si všichni stěžovali na prach visící ve vzduchu, který ozářen světly ze světelné rampy vypadá jako hustá mlha. První čtveřice je seřazena v necelých třiadvaceti sekundách, takže o vítězství se bude rozhodovat až v neděli. I čtvrtý Hirvonen si myslí, že má šanci na vítězství. Bude to boj o vteřinky…

„V této poslední zkoušce to bylo velmi těžké. Jel jsem celou dobu naplno, bylo těžké řídit,“ řekl ke své ztrátě v cíli posledního testu Ogier.

„Na startu to klouzalo a pak byl všude prach. Nechali jsme tam nějaký čas. Ale pak už to bylo ok,“ prohlásila v cíli francouzská star a vedoucí muž řecké rally Sebastien Loeb.

SWRC

Hned pár metrů po startu úvodní erzety to přehnal vedoucí Ott Tanak a poslal svůj stroj přes střechu. Do cíle sice dorazil, ale s 15ti minutovou ztrátou a v dalších zkouškách již nepokračoval. Vedoucí Hänninen tak mohl v klidu navyšovat své vedení na druhého Portugalce Soussu (+4:00,3) a třetího Maďara Turána (+4:59,5).

„Není co k tomu říci. Není to nic dobrého pro náš plán a myslím, že šampionát pro nás skončil. Už před sebou nemáme dost soutěží, na kterých bychom se mohli vrátit,“ řekl k havárii zklamaný Ott Tanak.

Martin Prokop absolvoval bezproblémový den, zajížděl velmi slušné časy (pět druhých míst, jedno třetí a jedno čtvrté), ale vzhledem k velkým rozestupům spíše čeká na chyby soupeřů. Díky odstoupení Tanaka i Nora Brynildsena (poškozené zavěšení) si polepšil na páté místo (+9:24,3), čtvrtý Gassner jr. na něj má k dobru přes tři minuty.

„Technika dnes fungovala bezchybně, také rychlost byla v pohodě. Ale v podstatě není moc s kým závodit. Je to trochu čekání na chyby soupeřů, čímž bychom si polepšili o nějaký bodík do hodnocení SWRC. Dnes byly podmínky hodně drsné, převládaly rozbité pasáže, náročné na auto. Určitě to byl nejtěžší den na Akropolis, opravdová řecká klasika, jak tomu bývalo v minulosti. Dopoledne jsme zvládli bez nějakých zaváhání, bohužel za Brynildsenem jsme ztratili asi dvacet sekund, což by při naší ztrátě na Gassnera stejně nic moc neřešilo. V poledním servisu jsme trochu zapracovali na nastavení, s časy v druhých průjezdech jsem byl spokojen. V noci bylo na řadě míst hodně prachu, což není se světelnou rampou nic příjemného, ale jsme v cíli. Zítra nás ještě čeká více než šedesát ostrých kilometrů,“ komentoval průběh druhé etapy jihlavský jezdec Martin Prokop.

Celkové výsledky Acropolis Rally of Greece 2011 po druhé etapě:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC3:20:27,6
2.Sébastien Ogier / Julien IngrassiaCitroën DS3 WRC+2,2
3.Petter Solberg / Chris PattersonCitroën DS3 WRC+20,9
4.Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenFord Fiesta RS WRC+22,4
5.Henning Solberg / Ilka Minor-PetraskoFord Fiesta RS WRC+3:58,9
6.Matthew Wilson / Scott MartinFord Fiesta RS WRC+5:30,2
7.Kimi Raikkonen / Kai LindströmCitroën DS3 WRC+6:55,4
8.Juho Hänninen / Mikka AnttilaŠkoda Fabia S2000+8:55,0
9.Denis Kuipers / Frederic MiclotteFord Fiesta RS WRC+12:25,7
10.Bernardo Soussa / António CostaFord Fiesta S2000+12:55,3

Michal Otruba
Diskuze (0)