Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Altica: od MPV ke sportovním kombi

Ondřej Láník
Diskuze (87)
Tvůrce automobilu a inovátor v oblasti velkoprostorových vozů všech kategorií představí v Ženevě koncept Altica. Sportovní dvoudveřové kombi je nejen ukázkou estetické dovednosti designérského týmu Patricka le Queménta, ale také přehlídkou nových nápadů.

Tvůrce automobilu a inovátor v oblasti velkoprostorových vozů všech kategorií představí v Ženevě koncept Altica. Sportovní dvoudveřové kombi je nejen ukázkou estetické dovednosti designérského týmu Patricka le Queménta, ale také přehlídkou nových technických řešení z Francie.

Sportovní kombi, které má nejblíže k malé a téměř zapomenuté kategorii Shooting Brake, je kombinací sportovního vozu a klasického vozu s karosérií kombi. Navzdory vývoji v autobranži je výška tohoto vozu celkem konvenčních 1360 mm, délka 4270 a rozvor 2620 mm odpovídají rozměrům současných Renaultů Megane. Velmi dlouhé boční dveře se otevírají podobně jako u velmi rychlých supersportů nůžkovitě vzhůru, takže nastupování na přední ani na zadní sedadla okolo stojící vozidla nebrání.

Přední světlomety, jejichž dodavatelem je firma Valeo, jsou sestaveny ze světelných diod. Tento moderní zdroj světla umožňuje dosáhnout intenzity i barvy světla, které jsou blízké dennímu světlu, přičemž spotřeba energie je nižší než u současný konvenčních světelných zdrojů. V jednom tělese světlometu jsou integrovány funkce pro denní svícení, tlumená, dálková a rohová světla.

Záď vozu s karosérií kombi je místem, kde se při jízdě odtrhuje proud vzduchu obtékající karosérii. Proudění za vozem je pochopitelně závislé na rychlosti jízdy a právě tomu je přizpůsobena malá štěrbina, která víření v kapse za autem usměrňuje a snižuje tak odpor vzduchu například asi o 15 % při rychlosti 130 km/h.

Cestující mají k dispozici celkem čtyři samostatná sedadla. Všechna jsou pevně uchycena v karoserii, řidič místo nastavení polohy sedadla v podélném směru nastavuje polohu sloupku volantu a pedálů. Sdružený přístroj umístěný před řidičem má dva režimy zobrazení. V tom komfortním je řidič informován o aktuální rychlosti a současně se zobrazuje rychlostní limit pro daný typ komunikace. Jakmile je okamžitá rychlost překročena, okolí zobrazovače zrudne. Ve sportovním režimu zobrazení se na okrajích displeje z tekutých krystalů objeví konvenční otáčkoměr.

Dvě sedadla vzadu lze sklopit a zanořit do podlahy, takže vzniklá plocha je zcela rovná. Do 1300 l prostoru lze uložit vše co uživatel uzná za vhodné, proti pohybu jsou předměty zajišťovány praktickými podlahovými pásy.

Nekonvenčním detailem je tvarování C sloupku, který je tvořen mozaikou prosklených otvorů v nosné struktuře karoserie.

Studie Renault Altica je poháněna vpředu napříč uloženým vznětovým čtyřválcem 2.0 dCi, který začínají používat v jeho nejvýkonnější variantě alianční značky uskupení Renault-Nissan. V konceptu je údajně výkonová verze charakterizovaná hodnotami 130 kW a 380 Nm při 2000 ot./min. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,5 s. Studie jezdí na kolech s pneumatikami o rozměru 245/35 ZR 21.

Ondřej Láník
Diskuze (87)
7. 2. 2006 21:27
Re: Autíčko
:-) :yes:
6. 2. 2006 23:33
Re: Show must go one!
Dej si sprchu... pak se omluv starým ženám, pokloň starým domům, smekni před starými auty a pozvracej se před sebou :no:
6. 2. 2006 23:22
Re: PROPADÁK STOLETÍ
:-) Empétrojkovej :-) :yes:
4. 2. 2006 20:42
Re: PROPADÁK STOLETÍ
:-) tiše souhlasím... mimo 207, ta je výborná.
4. 2. 2006 20:40
Re: PROPADÁK STOLETÍ
Jo... hlava... nejde jen o nohy. Hlavou boucháš takřka do skla nad sebou...