Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Magnum: Tahače se speciální designem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
V Německu bylo nedávno vydraženo 10 tahačů Renault Magnum ve speciálním dvoubarevném laku karoserie navrženém k dvacátému výročí tohoto nákladního automobilu.

Společnost Renault Trucks Germany stojí za uspořádáním mezinárodní designérské soutěže, jejíž účastníci měli za úkol navrhnout speciální barevné provedení tahače Renault Magnum. Z celkového počtu 80 přihlášených návrhářů se stala vítězem 27letá rumunská designérka Ionica Dogaru.

Podle jejího návrhu mají tahače horní polovinu kabiny vždy černou, zatímco spodní část včetně bočnic nese pastelový nebo metalický lak. Důležitým prvkem je naznačený zip, který obě poloviny rozděluje a má vytvářet iluzi, že si Magnum právě obléká nebo sundává bundu.

Ionica Dogaru sama uvádí, že dvoubarevná kombinace má představovat tradice a modernu. Horní černá část zastupuje tradičního ducha tahače, který je na trhu již dvacet a stále si zachovává tvar původního návrhu. Dolní barevná část má předvádět, že je Magnum i přes svůj věk stále moderním vozidlem.

Podle návrhu rumunské designérky byly upraveno jen 10 tahačů. Ty byly vydraženy již koncem října a 30.000 euro z vydražené částky bylo věnováno německé asociaci DocStop, poskytující zdravotní pojištění řidičům nákladních vozidel.

Renault Magnum

Renault Magnum se představil v roce 1990 a při své premiéře překvapil designem své kabiny i nabídkou prostoru pro řidiče. Kabina se zcela plochou podlahou v při svém uvedení nabízela na výšku 1,87 m a v současnosti mají řidiči Magnumu na výšku k dispozici více než 2,0 m.

Za návrhem původní podoby Renaultu Magnum z roku 1990 stojí Marcello Gandini. Tento designér v letech 1963 až 1980 pracoval pro studio Bertone a mezi jeho nejslavnější díla patří Lamborghini Miura, Countach a Diablo, Lancia Stratos, Fiat X1/9 nebo Citroën BX.

Mezi milníky modelové řady Magnum patří vedle let 1990 a 1991 i rok 1996, kdy bylo do nabídky pohonných jednotek zařazeno evropské provedení šestiválcového motoru Mack E 7 od americké firmy Mack Trucks, tehdejší pobočky společnosti Renault Trucks.

Mezi lety 1990 až 2000 byly některé verze modelu Magnum postupně opatřeny motory V8 Mack o výkonu 368 kW (500 k) až 412 kW (560 k).

V roce 1997 byly u modelu Magnum Intégral provedeny úpravy v oblasti pohonného ústrojí. Díky nim mohlo dojít k navýšení prostoru v kabině řidiče.

Nové provedení čelních partií Renaultu Magnum se představilo v roce 2001. V nabídce je několik různých provedení kabiny. Další úpravy kabiny se odehrály v roce 2008 a vnitřní výška prostoru pro řidiče se díky nim zvýšila na více než 2,0 m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - eLzyx
4. 12. 2011 01:33
nejhezčí Magnum
nejhezčí Renault Magnum měl stejně Jeremy Clarkson. Matná černá s úzkým průhledem, plochýma deklama kol tomu prostě slušela. :yes: