Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řidič v roce 2015: Nebuďte kobylou, ani my jí nejsme

Svět motorů
Diskuze (0)
Zdražení, zdražení a ještě jednou zdražení – to si možná řekne nejeden řidič, když se zmíní rok 2015. Ale věřte, že není tak zle. Když si tedy přibalíte do auta naši přílohu.

Ceny aut letí vzhůru. Pojišťovny musejí znovu zdražit. Levnější paliva byla jen lednovým úletem – teď už bude jenom hůř.

Pokud uvažujete právě tak, jste rozhodně pesimisté a možná i realisté.

Ale my bychom rádi potkávali na tuzemských dálnicích a silnicích hlavně optimisty. A právě proto přicházíme s novým vydáním tradiční předjarní přílohy Auto a peníze.

Věřte: dráž už bylo

Článek o tom, jak se vyvíjejí ceny nových aut v čase, snad každého přesvědčí, že před deseti lety bylo rozhodně dráž.

Přitom jak zákazníci, tak výrobci chtějí v nových modelech vidět mix moderních technologií a zároveň zvýšit životnost vozů, jak zase vysvětluje poučná analýza o tom, co dneska vlastně od aut chceme. Nepochybujeme, že některé závěry vás zaskočí, podobně jako se to nám stalo u odpovědí odborníků, které jsme s prosbou o komentář speciálně pro tuto přílohu oslovili.

Silná témata, skvělé rady

Otázkou také je, jaký vztah k autům vlastně chceme mít. „Zdá se, že Češi nemají touhu vlastnit zakořeněnou zdaleka tolik, jak se ještě nedávno zarytě předpokládalo,“ uvažuje třeba ve velmi zajímavém rozhovoru o dvanáct stránek dál Petr Abrahámek ze Škofinu, s nímž jsme probírali především nečekaný úspěch operativního leasingu, který dnes nabízí už téměř každá důležitá značka v Česku. Čekají vás silná témata, ale hlavně užitečné rady, mající jeden společný jmenovatel: jak při provozu auta ušetřit.

Nenechte se oholit

V oblasti povinného ručení se nyní děje tolik nových věcí a změn! Srovnání pojistek a přehled novinek můžete klidně brát jako vodítko i k vlastní změně.

Znáte to: kovářova kobyla chodívá bosa nejčastěji. Nakonec se ale i redakce Světa motorů rozhodla tomuto pořekadlu postavit, jak dokládá nejčerstvější pojišťovací zkušenost Petra Slováčka.

„I když tato příloha i pojišťovny straší zdražováním, pořád existuje osvědčená cesta, jak ušetřit. Jednoduše se nesmíte dát oholit! Stejně jako já, kterému se nelíbilo platit ročně bezmála dva tisíce za povinné ručení motorky, která stojí skoro celý rok nehnutě v garáži. Jakmile dorazil dopis od pojišťovny o dalším meziročním zdražení, neváhal jsem a pojistku zrušil. Pojišťovna mi na to dala velkoryse třicet dnů, ale zapomněla dodat, že si bere stejný čas na vyrozumění. Až na zavolání jsem se dozvěděl, že mou výpověď obdrželi a dají mi vědět. Do týdne byl dopis doma a mohl jsem shánět nové pojištění. Z původních 1980 Kč jsem se dostal na 952 korun u konkurenčního ústavu. Pikantní je, že pár dnů po obdržení oznámení o zrušení smlouvy zazvonil telefon s ještě výhodnější nabídkou od původní pojišťovny. Nakonec jsem tedy zůstal a uzavřel novou smlouvu. Pročtěte si tuto přílohu a zkuste to zrovna tak. Nejen s pojistkou!“ radí Petr Slováček.

Rozhovor: Svět sice míří k alternativám, ale já věřím zábavným autům

Jak se mění svět aut a peněz. O tom jsme si povídali s Alešem Novákem, ředitelem divize Seat společnosti Porsche ČR.

Registrace aut jdou prudce nahoru. Třeba ve srovnání prvních měsíců 2013, 2014 a 2015 každým rokem +15 %. Znamená, že nyní začínají trhu zlaté časy?

Věřím tomu. Naše značka udělala za poslední tři roky velký pokrok z hlediska celkových prodejů a vše nasvědčuje tomu, že zlaté časy budou pokračovat i letos.

Která třída urazila za poslední měsíce nejpřekotnější vývoj?

Konkrétně naším skokanem je jednoznačně Leon, a to navíc ve vyšších verzích. Proti dřívějším dobám zájem zákazníků o špičkové varianty vzrostl

několikanásobně. Ať jde o verze FR, Cupra nebo nový Leon ST X-Perience.

Podle analýzy byla loni životnost aut v požadavcích lidí na osmém místě, nyní jde pro rozhodnutí o nákupu o druhý nejdůležitější aspekt. Co si o tom myslíte?

Zákazníci se zkrátka vyvíjejí a teď konkrétně mají výrazně větší očekávání od vozu po stránce jeho kvality, ale zároveň životnosti. A také pochopili, že

kvalita něco stojí a jsou ochotni si za ni připlatit.

Anebo dokonce platit a auto ani nevlastnit. Narážíme na nový produkt: operativní leasing pro soukromé osoby. Co stojí za jeho popularitou?

Hlavní výhodou je dostupnost vozu bez nutnosti platit jakoukoliv akontaci a zároveň kompletní služba spojená s provozem auta.

Váš operativní leasing se jmenuje Olé. Proč tak vesele?

Název je tak trochu slovní hříčkou. Znamená to vlastně španělský pokřik a zkratku „operativní leasing exkluzivně.“

Připomíná to dost výrazně sportovní prostředí. Je to náhoda?

Není. Od začátku letošního roku jsme ho ostatně obohatili o produkt Olé Sport, nabízející sportovní verze FR, Cupra či X-Perience.

Na kolik tato sportovní auta přijdou?

Například nový Leon ST Cupra je v rámci operativního leasingu pro soukromé osoby k mání za měsíční splátku 13.599 korun. Částka zahrnuje nejen veškerý servis a předepsanou údržbu, ale také pojištění, druhou sadu pneumatik včetně práce servisu. Jedinými náklady navíc jsou jen účty za pohonné hmoty a dálniční známka.

Praha hostila halové mistrovství Evropy atletů (5. až 8. 3.) a v tomto ohledu jsme narazili i na Seat. Čím vás láká právě atletika?

Propojení se sportem a především s atletikou má reflektovat univerzalitu našich aut. Podpora má různé podoby. Kromě zápůjček vozů je stále významnější přítomnost Seatu nejen na českých atletických mítincích, ale i na akcích projektu Atletika pro děti. A jakožto partner Českého atletického svazu nemůžeme na halovém mistrovství Evropy chybět. Zároveň jsme zahájili spolupráci s Petrem Fulínem pod hlavičkou Olé Motorsport.

Tato příloha dokládá, že se svět aut dost mění. Co myslíte, budou za deset dvacet let vozy vypadat jako dnes?

Vývoj automobilů je extrémně rychlý. Mění se přístup k vozidlům, očekávání zákazníků, zvyšuje se tlak na prodej ekologických vozidel. Svět směřuje k alternativním pohonům, vyspělým bezpečnostním systémům, ke všem možným jízdním asistentům. Na druhou stranu bych se asi nejen já v budoucnosti nerad loučil se zábavnými, rychlými a výkonnými vozy.

Svět motorů
Diskuze (0)