Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Roding Roadster 23: karbonový sportovec z Bavorska

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Mladá společnost Roding Automobile GmbH v roce 2011 uvede na trh svůj první model - Roadster 23.

Historie společnosti Roding Automobile GmbH a především jejího prvního modelu začíná v květnu roku 2007, kdy se zrodil návrh projektu malosériového vozu.

V březnu roku 2008 byla hotová konečná koncepce a na konci tohoto roku byl dokončován první funkční prototyp.

Na loňském IAA ve Frankfurtu nad Mohanem měl premiéru předsériový testovací Roding Roadster 23.

V současnosti jsou již přijímány objednávky od zákazníků a první z nich má usednou za volant svého vozu koncem roku 2011.

Roding Roadster 23 je dvoumístným sportovním vozem s motorem uloženým před zadní nápravou a pohonem zadních kol. Základem 3820 mm dlouhého, 1850 mm širokého a 1190 mm vysokého automobilu s rozvorem náprav 2495 mm je karbonové šasi, jehož součástí je i rám čelního skla a dvojice ochranných oblouků za hlavami posádky. Vpředu i vzadu jsou k tomuto šasi připevněny pomocné rámy z hliníkové slitiny, k nimž je přimontováno zavěšení kol a pohonná jednotka. Povrchové panely karoserie jsou standardně z laminátů, ale na přání budou k dispozici i z uhlíkových vláken.

Design vozu má svědomí tým návrhářů z Technické univerzity v Mnichově, v jehož čele stáli profesor Fritz Frenkler a Wotan Wilden. Roding nemusí nadchnout každého, ale jeho tvůrci uvádějí, že se zaměřili na vytvoření maximálně funkčního vzhledu.

Vloni představený testovací Roding má před zadními koly přeplňovaný pětiválec o výkonu 224 kW (305 k). Sériový Roadster 23 bude mít za sedadly napříč uložen prozatím blíže nespecifikovaný turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec s výkonem přes 220 kW (300 k) a točivým momentem přes 400 Nm. S tímto motorem má spolupracovat manuální šestistupňová převodovka a samosvorný diferenciál.

Standardem jsou pneumatikami Toyo R1R o rozměrech 225/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu. Brzdový systém je vpředu i vzadu vybaven kotouči s vnitřním chlazením o rozměrech 328x28 mm, do nichž se zakusují 4-pístkové brzdové třmeny.

Roadster s pohotovostní hmotností 950 kg má dosahovat maximální rychlosti 280 km/h a z 0 na 100 km/h akcelerovat za 3,9 s. Boční přetížení má být 1,4 g při rychlosti 115 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má pohybovat okolo 8,2 litru benzinu na 100 km.

Roding Automobile GmbH má v plánu vyrobit nejprve limitovanou zaváděcí sérii 23 vozů. Následovat bude Roding Roadster, u nějž budou mít zákaznicí širší možnosti individualizace od výběru materiálů čalounění interiéru až po různé varianty pohonných jednotek.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
1. 11. 2010 10:23
o je
designer neměl evidentně svůj den >:D
31. 10. 2010 22:07
Almara
Ten předek snad nemyslí vážně. Funkční design u sportovního auta přece znamená především skvělou aerodynamiku. Tahle almara bez kousku elegance nemůže dělat 280, lepší aerodynamiku bude mít 90% sériovek - včetně dodávek ;-)
Mám pocit že některým neschopným tvůrcům bez nápadu jde o to, aby auto vypadalo jinak, a to za každou cenu. Potom vznikají tyhle paskvily. Jinak z těchto malosériových kousků je mým favoritem K1 Attack, to je moc povedený sporťák a nevyrábí se ani tak moc daleko :yes:
31. 10. 2010 19:33
Re: sikulove
Až na to, že je to hnusné jak cesta do roboty. Tvorcu dizajnu nemožno ani s prižmúrením oboch očí nazvať dizajnérom - podľa výsledku iste nie. O elegancii či iných hodnotách môže táto príšerka len snívať, aerodynamiku radšej ani nespomínať. Hrubé, až primitívne tvary bez štipky sympatií...
31. 10. 2010 12:05
sikulove
Nu, vezmeme si nejaky hot rod, dejme mu cumak z trabanta a okorenime to spetkou z dtm a mame tu ciste funkcni bayrische wagen jako vino :-)
Zabava s tim musi byt ale poradna :yes: