Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rošáda vedení Seatu pokračuje. Šéfdesignér míří k Renaultu, za svým bývalým nadřízeným

David Bureš David Bureš 27. 7. 2020 • 06:09
46
8
Zobrazit náhledy (46)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI Seat Leon 2.0 TDI

Novým generálním ředitelem Renaultu se od července 2020 stal Luca de Meo, bývalý šéf Seatu. Už za ním míří další bývalý zaměstnanec španělské značky.

U automobilky Seat letos probíhá výrazná změna vedení. Šéf značky Luca de Meo na začátku roku oznámil, že odchází, přičemž od 1. července se stal generálním ředitelem konkurenčního Renaultu. Ve funkci ho tak zatím dočasně nahrazuje Carsten Isensee, dosavadní výkonný viceprezident pro finance a IT. Následně firma vyměnila i šéfa výzkumu a vývoje, kterým se stal Werner Tietz z Bentley. A nyní Seat čeká i na nového ředitele designu. Ten stávající, Alejandro Mesonero-Romanos, z firmy odchází.

Alejandro Mesonero-Romanos přitom na pozici šéfdesignéra značky Seat působil dlouhých devět let. Měl tak velký podíl na vzhledu aktuální modelové řady španělské značky.

Dvaapadesátiletý designér původem z Madridu končí na vlastní žádost, přičemž kontrakt mu oficiálně skončí 23. září. Dlouho byl mimochodem zastáncem názoru, že by kreativní ředitel neměl strávit na stejné pozici více než deset let, a tak se odchod v jeho případě už nabízel.

Podle zákulisních zpráv španělských médií měl odejít ke konkurenčnímu Renaultu, za svém bývalým šéfem Lucou de Meo, což se následně oficiálně potvrdilo. Seat mu ještě předtím v oficiální tiskové zprávě poděkoval za skvělou práci v uplynulých devíti letech a popřál mu to nejlepší do příštích let.

Jméno nástupce teprve bude zveřejněno, má se však jednat o někoho, kdo bude dobře znát mladistvou filozofii značky. Dočasně bude mít design Seatu na starosti šéf vývoje Werner Tietz.

V tuto chvíli není jasné, jakou pozici bude Mesonero-Romanos u Renaultu zastávat. Francouzská automobilka má totiž dlouholetého šéfdesignéra v podobě výkonného viceprezidenta korporátního designu Laurense van den Ackera, který ve firmě nadále zůstává. Uznávaný holandský designér je oceňován za aktuální designérský jazyk, který nese kompletní modelová nabídka značky.

Hovoří se nicméně o tom, že by Mesonero-Romanos měl do Renaultu přivést čerstvý vítr. Aktuální generace Clia i Capturu jsou až příliš podobné svým předchůdcům, a tak nový generální ředitel může cítit, že je v oblasti designu už potřeba nějaká změna.

Alejandro Mesonero-Romanos se mimochodem do Renaultu vrací. Na londýnské Royal College of Art vystudovaný designér k francouzské automobilce nastoupil v roce 2007 jako šéf pokročilého designu, o dva roky později se stal šéfdesignérem divize Renault Samsung, působící na jihokorejském trhu. V roce 2011 pak přestoupil k Seatu, kde měl za úkol expandovat portfolio značky do světa SUV a navrhnout styl pro nově osamostatněnou sportovní značku Cupra.

Související články

Témata
29. 7. 2020 15:50
Re: za mna
Včera jsem viděl nové ST poprvé na salonu a je to hrůza a děs - je to prostě úzká velryba ve stylu oktávky. Úplně to ztratilo šmrnc staré generace, kde bylo kombi skvěle vybalancované. Ale abych nebyl jen zlý - nový hatch mi sedne daleko více než ten starý, velmi povedené auto a pro mě nejkrásnější hatch dneška.
28. 7. 2020 10:06
Re: za mna
Pro jeho novější historii to už nepaltí, od Ibizy I. generace se jedná o svébytná auta a všechny následující modely už jsou výsledek vlastního vývoje (samozřejmě s využitím unifikované techniky VW, ale to je naprosto normální stav i u jiných automobilek). ;-) :yes:
28. 7. 2020 10:03
Re: za mna
Dnes už minulá generace Leonu (zvláště před fac. a v případě kombí ST) se opravdu mimořádně povedla. Bohužel ta současná už zdaleka tolik nenadchla, a to zvnějšku a ještě více uvnitř. Nová, většinou dotyková palubka je fakt nebezpčná tragédie... :-( :no:
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2020 07:01
Re: Re: za mna
novy leon aj tarraco maju za mna pekny dizajn ktory ladi a seatu pasuje..... z koncernovych trojiciek je navyse dnes uz leon jasne najkrajsim kuskom a ja leona dnes uz aj celkovo radim ako najkrajsie auto daneho segmentu ...
27. 7. 2020 22:46
Re: Re: za mna
Přesně tak. SEAT poslední roky fakt ukázal, že koncernová auta mohou být atraktivní a řidičsky příjemná👍🚙

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku