Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover
45 Fotogalerie

Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a 5,0 V8 S/C (375 kW) + facelift v New Yorku

Co se osvědčilo, nemusí se příliš měnit – tímto heslem se pravděpodobně řídili designéři při faceliftu Range Roveru, který tak jako u Range Roveru Sport a Land Roveru Discovery jen ladí detaily celku. O to větší jsou ale změny na poli benzinových motorů.

Na faceliftovaném Range Roveru na první pohled upoutá mohutněji působící příď s hladkým nárazníkem. Jednolitá plocha zdůrazňuje nově tvarovaná menší přední světla se světelnými diodami a naopak zvětšenou masku chladiče. K tomuto efektu také přispělo přesunutí předních mlhovek do nasávacího otvoru pod nárazník. Moderní a energeticky úsporné světlené diody se objevují také na bočních směrovkách a zadních světlech, která si ale uchovávají typické kruhové rozdělení.

Uvnitř došlo ke změnám čalounění a výdřevy, nejvíce ale upoutá 12palcový TFT displej, který nahradil konvenční přístrojový štít s kruhovými ukazateli. Ty jsou nahrazeny virtuálními „budíky“ a mezi nimi se nachází displej, který slouží jako grafické rozhraní pro palubní informační systém. Kromě toho se na středovém panelu nachází dotyková obrazovka, která sdružuje audiosystém, vestavěný navigační systém a DVD přehrávač.

Hlavní novinkou je ale nasazení dvou nových motorů – atmosférického 5,0 V8 (276 kW, 508 Nm) a kompresorem přeplňovaného osmiválce stejného objemu (375 kW, 625 Nm). Tyto pohonné jednotky pocházejí ze společného vývoje Land Roveru a Jaguaru a disponují přímým vstřikováním paliva a splňují přísnější emisní normy.

Konstrukční novinkou je také nasazení nového typu variabilního časování sacích i výfukových ventilů, které je místo tlakem oleje řízeno odporem při otevírání a zavírání ventilů. Kromě toho mají nové osmiválce proměnlivou délku sání a variabilní zdvih sacích ventilů. Motory mají snížené vnitřní tření a výměník tepla pro ohřívání oleje od chladicí kapaliny při studeném startu.

Standardem je pro obě nové verze modernizovaná převodovka ZF HP28. Atmosférický motor zrychlí s Range Roverem z klidu na 96 km/h (60 mph) za 7,2 sekundy, což je jen o 0,1 s více, než dosahuje stávající přeplňovaný 4,2 V8. Pětilitr s kompresorem pro překonání 96 km/h dokonce potřebuje jen 5,9 s.

Další změny zahrnují adaptivní tlumiče, posílenou brzdovou soustavu (přední kotouče 360 mm a zadní 350 mm, za příplatek Brembo 380/365 mm) a vylepšený systém pohonu všech kol Terrain Response. Poprvé se do Range Roveru dostává adaptivní tempomat, který pracuje se 76GHz radarem.

Všechny uvedené novinky platí také pro motor 3,6 TDV8 o výkonu 200 kW, který se dodává s převodovkou ZF HP26.