Ruský Rolls-Royce už má vlastní showroom, nový sen oligarchů stojí od 6,3 milionu
Ruští oligarchové, kteří se nechtějí ztratit v záplavě vozů Rolls-Royce, Bentley nebo Mercedes, brzy dostanou příležitost sáhnout po novém nevšedním modelu.
Přední ruský institut pro výzkum a vývoj v automobilovém průmyslu, označovaný zkratkou NAMI, totiž v pátek otevřel svůj první oficiální showroom, jak informovala agentura Reuters. Právě tady by se pak již brzy měly začít prodávat sedany a limuzíny Aurus Senat, které mají zacíleno nejen na domácí trh, ale také na zákazníky z Evropy, Asie, Středního Východu nebo Severní Afriky.
Za vývojem a výrobou nového modelu stojí ruský výzkumný vládní institut NAMI (Ústav ústředního vědeckého výzkumu v automobilovém průmyslu), který spojil síly s ruskou automobilkou Sollers. Vývoj nového vozu započal již v roce 2013 a celkem přišel na necelých 190 milionů dolarů, tedy cca 4,4 miliardy korun.
Na veřejnosti se limuzína objevila poprvé v květnu 2018, kdy odvezla ruského prezidenta Vladimira Putina na jeho čtvrtou inauguraci. První veřejná premiéra na domácí půdě se pak odehrála na zářijovém moskevském autosalonu 2018, kde opět nemohl chybět ruský prezident Putin. Aurus Senat se tak rychle dostal do povědomí jako „Putinova limuzína,“ ačkoliv bylo již od začátku jasné, že půjde i o veřejně dostupný vůz.
Rusko se totiž snaží neustále omezovat svou závislost na importovaném zboží a technologiích, jejichž dovoz komplikují od roku 2014 sankce uvadlé západními zeměmi. Aurus Senat tak navazuje na tradici prémiových automobilů, které dříve pro ruské státníky a vysoce postavené osoby dodávala automobilka ZIL.
The intuitive interface for microclimate adjustment and vehicle controls is the object of particular pride for the vehicle developers.https://t.co/qwMO9SfI06#Aurus #Аурус #машина #AurusSenat #автомобиль #АурусСенат #лимузин #седан #luxurycar #Auruscar #Aurusvehicle pic.twitter.com/mhZZ9P5SDj
— Aurus Russia (@AurusRussiaEN) August 23, 2019
Design modelu Senat v sobě nezapře jistou inspiraci modely značky Rolls-Royce, oproti tradičnímu Phantomu je však Senat kratší a má i menší rozvor. Senat se však kromě tradičního sedanu objevuje v nabídce i jako limuzína, která už svými rozměry strčí do kapsy nejen standardní Phantom, ale i Phantom s prodlouženou karoserií a rozvorem.
O pohon se stará hybridní pohonná jednotka, na jejímž vývoji se měly podílet i společnosti Porsche a Bosch. Jednotka se skládá z 4.4 litrového motoru V8 o výkonu 441 kW (600 k), kterému sekunduje elektromotor o výkonu 42 kW (57 k). Výkon je přenášen na všechna kola a to skrze devítistupňovou automatickou převodovku.
Kromě sedanu a limuzíny by se na základech modelu Aurus Senat mělo objevit ještě prostorné MPV a SUV, které má nést jméno Komendant. A právě druhý jmenovaný model by se mohl objevit na moskevském mezinárodním autosalonu již v roce 2020, jak pro Reuters uvedl ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov. Do budoucna se navíc počítá i plně elektrickými vozy Senat, ovšem tady už se časové odhady pohybují v poměrně vzdáleném horizontu let 2024-2025.
A na kolik vlastně ruský vrchol automobilového pokroku vyjde? Ceny modelu Aurus Senat startují od cca 18 milionů rublů, což je zhruba 6,3 milionu korun. Bavíme se přitom pouze o základních cenách, takže po připočtení prémiové výbavy bude cena jistě ještě podstatně výše. Ve srovnání se zahraniční konkurencí, jako je například Rolls-Royce Phantom s cenou od 450.000 dolarů (cca 10,5 mil. Kč), však může Aurus představovat lákavou a hlavně celkem unikátní nabídku pro všechny movité oligarchy.