Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab v Ženevě 2010

Nová generace sedanu Saab 9-5 je klíčovým modelem pro přežití švédské automobilky. Po převzetí automobilky nizozemským Spykerem rozhodne úspěch 9-5 o dalším směřování značky.

I když návrháři zvolili mnoho nových postupů, nevzdává se ani nový Saab typických hodnot, především neobvyklého designu a vysoké úrovně použité techniky. V nastoleném kurzu by měly pokračovat i nové modely 9-4X a 9-3, jejichž premiéra se připravuje na další autosalony.

9-5

Nový Saab 9-5 přináší, na podvozkové platformě sdílené s Opelem Insignia, na první pohled rozeznatelný design inspirovaný studií Aero X. Navzdory dlouhé svažující se zádi s masivními C-sloupky se nejedná o typický liftback, ale o sedan, chybí mu tedy výklopná záď. Angličtina používá pro tento druh karoserie trefné pojmenování fastback. Tým návrhářů nové generace vedl Simon Padian, současný šéf oddělení designu, a jako inspirace posloužil slavný model Saab 900.

S délkou 5008 mm se nová 9-5 jako první Saab v historii dostává přes hranici 5 metrů. Předchůdce překonává o celých 20 cm, rozvor 2837 mm je o 100 mm delší než u Insignie. Motorová paleta tradičně obsahuje jen přeplňované agregáty, konkrétně 1,6T (132 kW, 266 Nm), 2,0T (162 kW, 350 Nm), 2,8V6T (221 kW, 400 Nm) a zatím jediný turbodiesel 2,0TiD (118 kW, 350 Nm) a jeho dvoustupňově přeplňovanou verzi 2,0 TTiD (140 kW, 400 Nm). Pohon všech kol XWD se zadním diferenciálem eLSD bude pro benzinový dvoulitr za příplatek a pro šestiválec součástí standardní výbavy. Volitelnou výbavou budou adaptivní tlumiče DriveSense.

Interiér se sice v detailech, jako je volant nebo některé ovladače, podobá Insignii, přístrojová deska je ale jinak zcela svébytná a navazuje designem na starší modely Saabu. Fanoušky značky tak svými tvary určitě potěší. Jen typickou spínací skříňku na středové konzole vystřídalo startovací tlačítko, nový Saab 9-5 bude mít bezklíčkový vstup a spouštění motoru. Prostor pro posádku se oproti předchůdci zvětšil do všech směrů, vyšší pasažéři by neměli mít problémy s místem pro své hlavy ani vzadu.

Na palubě nové vlajkové lodi švédského výrobce nalezneme moderní komfortní a bezpečnostní prvky. Za všechny jmenujme head-up displej Pilot HUD, bi-xenonové adaptivní světlomety, systém automatického parkování, rozeznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo třízónovou klimatizaci. Audio nese věhlasnou značku Harman/Kardon a je kombinované s navigací s velkým osmipalcovým displejem. Jeho součástí je také harddisk o kapacitě 10 GB, na který lze ukládat jak mapy, tak hudbu.

Zadní pasažéři si mohou také užívat poslech hudby, či sledovat filmy na DVD. Mají k tomu k dispozici úplně vše – LCD obrazovkami v opěrkách předních sedadel počínaje a bezdrátovými sluchátky konče, separátní ovládání hlasitosti je samozřejmostí.