Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania stvořila hodiny z nákladních automobilů (+videa)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Scania na opuštěném letišti uprostřed země nikoho vytvořila obří hodiny, jejichž ručičky byly tvořeny novou generací nákladních vozidel této švédské značky.

Scania se v rámci prezentace své nové generace vozidel a služeb rozhodla pro předvedení jejich možností a schopností netradičním způsobem za pomoci obřích hodin.

Sestrojení prvních hodin na světě tvořených pouze nákladními vozidly si koncem září vyžádalo celkem 14 automobilů, 90 řidičů a 70.000 čtverečných metrů opuštěné letištní plochy.

Každé vozidlo muselo být optimalizováno, aby mohlo v hodinách plnit svou roli, a celá tato akce byla možná jen díky monitorování a analýze v reálném čase prostřednictvím propojených služeb poskytovaných společností Scania.

Vozidla, z nichž byly hodiny sestrojeny, čelila různým nástrahám podle toho, kterou ručičku hodin tvořila.

Vozidla na vteřinové ručičce musela vykroužit dokonalý kruh každých 60 sekund po dobu 24 hodin. Vnitřní vozidlo muselo udržovat konstantní rychlost 13 km/h, zatímco rychlost pohybu vozidla na vnější straně činila konstantních 53 km/h.

V případě vozidel na minutové a hodinové ručičce bylo nejtěžší zajistit dokonale synchronizovanou posloupnost rozjezdů a zastavení.

Kvůli udržování správné a rovnoměrné rychlosti za současné minimalizace spotřeby paliva muselo být každé vozidlo pečlivě řízeno v závislosti na poloze v hodinách. Fleet manažeři Scania v řídicí věži sledovali všechna vozidla a průběžně monitorovali jejich stav, a předcházeli tak nečekaným zastávkám.

Důležitou roli při zajišťování hladkého chodu celého hodinového stroje hráli samozřejmě řidiči. Klíčovou osobou na vteřinové ručičce, kterou museli sledovat všichni ostatní řidiči, byla Elin Engströmová, řidička nákladních vozidel ze společnosti Scania.

Hodiny byly vrcholnou zkouškou schopnosti držet směr, udržovat rychlost a sledovat trasu každou sekundu po celých 24 hodin, kdy je sledovalo a natáčelo celkem pět kamer z různých úhlů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)