Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Ferrari S.p.A.: hybridní model příjde, šestiválec ani limuzína ne

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Generální ředitel Ferrari S.p.A. potvrdil v rozhovoru pro Auto Motor und Sport, že Ferrari počítá s hybridním řešením pohonu pro blízkou budoucnost.

Události posledních měsíců, spojené se snahou Evropské komise regulovat průměrnou spotřebu automobilů prodávaných na evropském trhu, nutí automobilky vážně přemýšlet o budoucích modelech. Priority mnoha výrobců se přeskupují. Spotřeba paliva, která hrála u sportovních vozů s velkoobjemovými motory podružnou roli, se dere výše a výše. Kdo se nepřizpůsobí, bude platit.

Generální ředitel Ferrari S.p.A. Amedeo Felisa potvrdil v rozhovoru pro časopis Auto Motor und Sport, že "..hybridní řešení příjde. Vidíme však hybrid také jako cestu k zlepšení dynamiky jízdy. Bez ohledu na to je zřejmé, že každý nový model značky Ferrari bude v provozu úspornější než jeho předchůdce."

Skalním příznivcům značky teď asi spadne kámen ze srdce, protože Felisa přislíbil, že ryzí sportovní vůz, který bude nástupcem Enza, se bude držet priority číslo jedna - jízdních výkonů - a nebude tedy disponovat hybridním pohonem. Šestiválec pro základní modely není prý také na pořadu dne, ale naopak přeplňovaný osmiválec je pravděpodobným nástrojem ke snížení spotřeby paliva o 40 % do roku 2012. Příští Ferrari budou mít stejné nebo menší vnější rozměry jako v současnosti, ale vnitřní prostor a místo pro zavazadla by se měly spíše mezigeneračně zvětšovat.

Dotaz směřující s Ferrari s pohonem všech kol zodpověděl šéf Ferrari následovně: "Před sedmi lety jsme měli prototyp F430 s pohonem 4x4. Pohon všech kol sice přinese lepší trakci, ale současně také vozíte 80 kg navíc. S tím pak jezdíte každý den. Přinejmenším na suchu jsme schopni dosáhnout i s pohonem zadních kol jízdní výkony auta s pohonem všech kol. Rozdělení hmotnosti a použitá směs pneumatik tady hrají důležitější roli."

Amedeo Felisa odmítá spekulace na téma čtyřdveřové limuzíny Ferrari slovy: V jednom zůstáváme konzistentní: Vyrábíme dvoudveřová auta a u toho i zůstaneme".

Nástupce Ferrari F430 by se měl objevit kolem roku 2010, opět s motorem uprostřed. Podobnou konfiguraci bude mít také následník Enza.

Ondřej Láník
Diskuze (0)