Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW Winterkorn: Čína je naším druhým domovem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (131)
Volkswagen chce letos prodat v Číně přes dva miliony vozů.

Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá v letošním roce na čínském trhu poprvé prodat více než dva miliony vozů. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je česká Škoda Auto. Loni prodej Volkswagenu v Číně stoupl o 37 procent na rekordních 1,92 milionu vozů.

Čína je od roku 2009 největším samostatným trhem společnosti. Loni se na celkovém prodeji Volkswagenu podílela zhruba čtvrtinou. V prvních sedmi měsících letošního roku prodej Volkswagenu v Číně stoupl o více než 16 procent na 1,29 milionu vozů, napsala agentura Reuters.

"V Číně, která je naším druhým domovem, hodláme společně se svými silnými partnery pokračovat v růstu a vytvářet nová pracovní místa," uvedl generální ředitel VW Martin Winterkorn.

Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.

Automobilka Volkswagen začátkem roku přislíbila, že v Číně do roku 2015 investuje 10,6 miliardy eur (256 miliard Kč). Investice budou směřovat do rozšíření výrobní kapacity i do vývoje nových produktů. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (131)
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2011 12:40
Re: Financny analytici a odbornici uz popisali vselico ...
Napsat do dvou vět po sobě "jsi zaujatá" a "NIC jsem nečetl/nic o tom nevím/zajímají mne hlavně auta" ... to je :yes: :-)
Ok - jsem ráda že nejste "vyznavač satana", a pravda je (zřejmě) že prostě "nic nevíte", opravdu jste NIC neslyšel/nečetl (a "bráníte" ho .. vypadá to že sám ani nevíte vlastně proč..
Mimochodem BULVÁR (zásadně) NEčtu (to "zaujatá" a "bulvár" atd. - to NEpůsobí moc "dobře" - stejně jako "NEčetl jsem, ale pravda to asi NEbude" ;-)
To "slušní" bylo v uvozovkách, to samozřejmě záleží jen na vás, kterou stranu považujete za ... Nicméně mám najednou "pocit", že diskuze trochu NEmá smysl - vy se na jednu stranu snažíte PIËCHa "chránit" a má slova "shazovat", ale současně píšete/přiznáváte, že o něm vlastně NIC NEvíte, že jste nečetl ani o těch "nejdramatičtějších" zlomech jeho kariéry! (a to přirovnání že VY jste někoho propustil a ON pak o vás asi nemluvil pěkně - to nebudu komentovat, NEchci "urážet" ale UTVRZUJETE mne v názoru, že ... viz výše :-)
Ohledně Porsche nemám žádné "super odhalení", to že to NE(zcela)"sedí" vám řekne průměrný absolvent. Když jsou hospodářské výsledky firmy (jakékoli) takové jako byly v případě Porsche a výhledy "ještě lepší" (na trh právě přicházela Panamera - zřejmě proto bylo převzetí Porsche vw tak "najednou urychleno"), tak držení akcií (opět prosperující/ROSTOUCí) firmy (tedy vw) - byť z velké části z bankovních půjček - NENí prostě problém! KAŽDÁ velká banka do toho (a ráda!) půjde!!
Důvod byl "někde v pozadí", rsp. v domluvě MIMO působiště p. WIEDEKINGa, tedy u akcionářů OBOU automobilek, což je (byť roky rozhádaná - ale i to může být jen "pro davy") vlastně jedna rodina (Porsche - a bohužel i Piëch, jeho otec si vzal dceru F. Porsche, Ferdinand je právě "po slavném dědečkovi"). A právě TAM vznikla (asi tak na 99,99%) dohoda "že to udělají právě takhle" - a "logicky" W. Wiedeking(a) vyhodili, byť do té doby s jeho prací byli na 100% spokojeni.
Ok, česky zu grunt, německy (může být i rozděleně ale..) zugrunde
PS: IT - hezká práce, znala jsem jednoho IT z ČSOB (svět je malý, nejste náhodou "odtamtud"? :-)
Avatar - Ham.
30. 8. 2011 11:35
Re: Financny analytici a odbornici uz popisali vselico ...
Bohužel jsi zaujatá, ano vyhodil mnoho lidí, ale který šef velkého koncernu nevyhodil (btw nyní zrovna nabírá, protože audi nestačí vyrábět) a na základě toho řekneš nemorální člověk přitom jiné automobilky právě propouští a ty mají morální šéfy? O povstání slušných jsem nic nečetl, zajímají mě hlavně auta a technika obecně, nějaké zákulisní povídačky z bulváru nikoliv. Vůbec takový název je mi nějaký podezřelý, kdo rozhoduje o tom, že někdo je a někdo není slušný? Pár lidí jsem musel ve své kariéře také propustit a určitě kdyby za nimi někdo přišel a nabídl jim nějakou story ve smyslu, že jsem darebák tak určitě někteří z nich by takovou taškařici podpořili ale to je zcela běžné a děje se to ve firmách dnes a denně a český bulvár je toho plný (takže jej bohužel asi ke své škodě nečtu). No a Porsche, hospodářské výsledky před fúzí s VW byla ztráta, samozřejmě provozní výsledek byl ok ale splácení úvěrů, které kdyby je nepřevzal VW tak Porsche zahubily. Pokud je to jinak rád si přečtu konkrétní čísla (odkazem na finanční sféru jsem netvrdil, že jsem finanční expert, protože mám na starosti IT, ale něco se člověk dozví a číst umím). Takže nás tu agentury a analytici asi krmili nesmysly a ty máš nějaké zásadní odhalení, které úplně otočí pohled na finanční situaci Porsche v době před převzetím VW, tak sem s ním. Vůbec místo neustálého naznačování by bylo dobré uvádět fakta, já totiž na nic jiného nějak neslyším. Jo a zu grunt je další německé slovo které se v češtině používá s jinou souhláskou na konci protože se použí slovo grunt ve smyslu hospodářství (malý statek) a přivést něco na buben se na vesnici často zkracovalodo podoby "přivedl to zu grunt=např. syn propil statek atp.".
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2011 10:38
Re: Financny analytici a odbornici uz popisali vselico ...
Na tom (svém) prvním odstavci jste si "dal záležet" ;-)
Mimochodem, co ta(ková) DROBNŮSTKA, jako bylo "povstání slušných" - tedy VYHOZENÍ Piëcha z vw? - na to jste asi ZAPOMNĚL, když jste se z toho snažil udělat "jediný fakt" :-)
(a vaše označení "nenávist" je myslím dost NEmístné - narozdíl od vás jen shrnuji letitou bilanci "piëchovských" článků z běžného tisku..
1) Také něco "maličko" vím o "finanční sféře" - včetně REÁLNÝCH fůzí a akvizic, tady opravdu VÍM jak to v praxi chodí (bez urážky, zdaleka NE tak jak se snažíte tvrdit - smůla, myslím že u 99% jiných diskutujicích by vám to "spíš prošlo" ,-) ). Hudba a autí jsou má "zábava"/a mé znalosti jsou "omezené", ekonomie je má profese - tudy to raději NE"zkoušejte" :-)
2) OPRAVDU pracujete ve finanční sféře? Tak JAK jste mohl napsat TAKOVÝ NEsmysl?!? >:-[] (sorry, ale NEchchce se mi věřit že tohle by napsal ... nebo obráceně, váš text "... a přivedl značku zu Grunt" (to se mimochodem píše s "d", a i když to lze "nově" psát i odděleně, mnohem běžnější je "zugrunde" ;-)
PS: Aby nebylo pochyb, tím TOTALní NEsmysl myslím to "přivedení firmy na buben" - kdybych vás měla "potřebu trápit" tak bych se dožadovala VYSVĚTLENí JAK jste to myslel/jak si to představujete.. (a popravdě ZAJÍMÁ/-malo by mne to - budu/byla bych opravdu RÁDA, když mi svou "představu" o tom jak W.W. přivedl Porsche "na buben" alespoň maličko rozepíšete..
3) Já vím že jste to nenapsal VY (ale během víkendu 2 "znalci" - v té diskuzi, které jste se též zúčastnil), PROTO jsem tam napsala "vysvětlivku" (v závorce): "..což jsem tu zrovna včera zažila" - myslela jsem tím že v zápalu určitého "fandovství" k značce to snad LZE přehnat (i když tohle byla fakt "bubost"), ale tohle je maličko něco JINÉHO - vy se mi vlastně tak trochu snažíte tvrdit, že vše řekněme "negativní" co bylo za desetiletí kariéry F. PIËCHa o něm napsáno vlastně .. byly všechno jen výmysly, případně že ti co ho z vw vyhodili byli vlastně ne "ti slušní" (na které jeho praktiky byly "už moc"), ale že to "je právě naopak"? (chudáčka nebohého roky novináři pomlouvají a dokonce ve vlastní firmě se proti němu "spikli"? ;-)
Pěkný den (a zkuste prosím "rozlišovat" mezi oblibou značky - nevím jestli ve vašem případě audi/vw/škoda a OBHAJOBOU bez diskuzí naprosto NE morálního člověka - NEtuším co vás k tomu vede, jestli o něm opravdu NAPROSTO VŮBEC NIC NEvíte (a "bráníte ho" neb šéfuje vaší "oblíbené" značce), nebo snAD patříte mezi vzývače ďábla či něco takového? :-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 17:52
Re: Financny analytici a odbornici uz popisali vselico ...
No dlouhé ale obsahově slabé. V podstatě jediný fakt který uvádíš na obranu své nenávisti k Piechovi je skutečnost, že vyhodil Wedekinga.

1) nejvyšší šéf si vždy vybírá s kým bude a s kým nebude spolupracovat, no a proč to právo upírat Piechovi, nerozumím. Nepracuji v autoprůmyslu ale ve finanční sféře a vždy když se přebírala banka, pojišťovna nebo se fůzovalo tak ze slabšího subjektu vždy v prvním kole vyletěl nejvyšší management/představenstvo a v druhém kole 2nd line management, tak to bylo, je a asi bude a nevidím jediný důvod proč by to v car industry mělo být jinak.

2) Zachránce značky, no ale zároveň ten kdo ji nedokončenou snahou o převzetí VW přivedl na buben a to doslova. Vždyť si na nákup půjčil nehoráznou sumu a když měl začít splácet tak najednou splasklo. Kdyby se mu převzetí povedlo tak by byl blahořečen ale protože se mu nepovedlo a přivedl značku zu Grunt tak všude na světě by takový generál letěl (no vyjma Ruska, Číny a tak).

3) Nevím proč vždycky smícháš hrušky s jablkama, cituji "že dvojité lichoběžníky s oddělenými těhlicemi je vlastně HORŠí zavěšení (protože je v Citroënu) než McPherson, případně že podvozek Superbu (převzatý z GOLFu) je lepší než C5 (postavené na na podvozku C6)" o tom jsem s tebou nikdy nediskutoval a nechápu co tím chceš říci, já jsem s tebou diskutoval, že podvozek DS3R je slabší než u JCW a za tím si stojím.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2011 14:22
Re: Financny analytici a odbornici uz popisali vselico ...
viz má odpověď white label(ovi) 14:21 (je to pro vás OBA - no možná malinko více pro vás.. :-)