Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sklápěcí technika: Montex - Do osmnácti tun

Nástavba City se zvýšeným pletivem pojme velké množství lehkého nákladu jako například listí
Na podvozku Renaultu Midlum 4x4 našla uplatnění nástavba MT SKL
Dvojkabina, jeřáb a sklápěcí nástavba se vešly na podvozek Renaultu Master s pohonem zadních kol a celkovou hmotností 3,5 tuny
Sklápěč City může být opatřen plachtou
9 Fotogalerie
Přepravu sypkého materiálu lze na stavbě řešit také s pomocí nástaveb od české firmy Montex s více než dvacetiletou tradicí.

Základní výrobní program tvoří nástavby valníkové, skříňové a chladírenské, dále speciálnější typy nástaveb jako například nástavby pro přepravu nápojů, kontejnerové, dílenské a další speciální.

Část z produkce nástaveb se používá i pro stavební sektor. K dopravě materiálů a dílů na stavby se dodávají především odolné valníkové nástavby s hydraulickým jeřábem v provedení samostatné vozidlo nebo vozidlo s přívěsem. Dále pak lehká a střední řada sklápěcích nástaveb.

Sklápěcí nástavby

Přeprava sypkého materiálu především ve stavebnictví se často řeší sklápěcími nástavbami. Montex v tomto segmentu dodává dvě řady. Lehká sklápěcí nástavba SKL City je určena pro občasné použití s elektropohonem. Montuje se na vozidla do 3,5 tuny celkové hmotnosti. Hlavní výhoda SKL City spočívá v nízké ceně, jednoduché obsluze a snadném použití pro běžné potřeby přepravy materiálu na stavbě s možností sklopení.

Standardní řada nástaveb MT SKL je poháněna především hydraulicky od převodovky a dodává se pro vozidla do 18 t celkové hmotnosti. Nástavba je určena pro běžné použití se sypkým nebo štěrkovým materiálem. V provedení bez zadních sloupků ji lze použít i jako přepravní plošinu. Vnitřní šířka může být paletová pro umožnění přepravy materiálu na paletách.

Lehká do města

Nová řada třístranných sklápěcích nástaveb SKL City směřuje na rámy lehkých užitkových vozidel. City nástavby jsou určeny na běžně dodávané podvozky značek Citroën, Fiat, Iveco, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault a dalších.

Nástavba se vyznačuje lehkou a odolnou konstrukcí, pohonem sklápěcího mechanismu elektrohydraulickým agregátem nebo pomocným pohonem od převodovky vozidla.

Ocelové nebo hliníkové bočnice je možné vybavit značným zvýšením o 700 mm pro převoz objemných a lehkých materiálů. Jednoduché ovládání je zajištěno dálkovým kabelovým ovladačem. Lehká a odolná konstrukce sklápěcí nástavby z ocelových pozinkovaných plechů dostala ochranné lakování, které zajišťuje dlouhou životnost mechanicky namáhaných částí.

Sklápění je vybaveno vícestupňovým hydraulickým válcem s chromátovou ochranou. Pohon sklápěcího mechanismu zajišťuje v lehčí verzi elektrohydraulický agregát, pro intenzivnější použití je možné zvolit pohon od převodovky vozidla.

Doplňky

Již ve standardní výbavě se na předním čele nachází ochrana kabiny řidiče proti poškození přepravovaným materiálem. Je navíc uzpůsobena pro přepravu delších předmětů jako například tyčí. Zajištění přepravovaného nákladu v souladu s normou DIN 75410 je zabezpečeno kotevními úchyty. Ne zcela běžné v našich podmínkách jsou i dva navíjecí válce pro lano k zajištění větších přepravovaných předmětů.

Pro mobiliáře, správce měst, parků a dalších je sklápěcí nástavbu možné doplnit zvýšením bočnic z ocelových síťovaných nástavců. V zadní části pak tento nástavec umožní snadné sklápění a vysypání nákladu, jako je například celý objemný náklad listí. Snadnou manipulaci zajišťuje dálkový ovladač na spirálovém kabelu, který je umístěn v dosahu řidiče. Drobnosti a další kotvící pásy je možné jednoduše umístit do schránky, kterou je sklápěcí nástavba vybavena.

Univerzál MT SKL

Tento typ třístranné sklápěcí nástavby je určen především pro stavební firmy jako lehké rozvážkové a manipulační vozidlo na stavbu s možností sklápění. Dále je pro svou univerzálnost a možnost velkoobjemového provedení ložné plochy velmi často využíváno správou měst a obcí pro údržbu parků a zeleně. Nástavba míří na podvozky v rozmezí od 3,5 do 18 tun celkové hmotnosti vozu.

Sklápěcí nástavba je dodávána ve verzi s elektrohydraulickým nebo plně hydraulickým pohonem sklápění. Elektrohydraulické provedení je vhodné spíše na občasné použití a lehčí provoz v kategorii do 7,5 tuny celkové hmotnosti.

Verze s hydraulickým pohonem od převodovky vozidla se běžně používá i v těžších provozech s častým sklápěním. Třístranná sklápěčka dovoluje nezávislé sklápění na oba boky a dozadu. V zadní části nástavby může být kromě spodního vyklápění bočnice dodán také systém automatického otevírání bočnice při sklápění. Zvýšené přední čelo sklápěčky dostalo ochranný rám s mříží za kabinou.

Zvětšení objemu

Pro přepravu lehkého a objemného materiálu jsou určeny odnímatelné výklopné nástavce bočnic s mřížovanými boky. Nástavba může být dodána ve verzi s lehkými hliníkovými bočnicemi nebo v ocelovém provedení s bočnicemi Fuhrmann. Ovládání sklápění je ve verzi elektrohydraulické řešeno samostatným ovladačem na kabelu, ve verzi hydraulické se používá ovládací pult v kabině řidiče.

Kompletní péče

Poprodejní služby firmy Montex k sklápěcím nástavbám směřují nejen k mechanickým částem nástavby, ale rovněž hydraulickým. Firma je jedním z největších servisních středisek nástaveb z vlastní produkce, ale i nástaveb od jiných tuzemských a zahraničních výrobců.

Vývoj nástaveb je v současné době zaměřen především na komplexní optimalizace výroby pro zajištění vyšší a sériové kvality s důrazem na snížení ceny finálního produktu. Mezi neustále vyvíjené a optimalizované nástavby patří odlehčené nástavby řady City pro blízký a městský provoz na podvozcích vozidel všech značek v kategorii do 3,5 tuny celkové hmotnosti. Pro tuto velmi zajímavou a žádanou kategorii vozidel bez potřeby platby mýtného se dodávají valníky, skříně, chladírny a mrazírny a sklápěcí nástavby SKL City.