Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto loni prodala 684 tisíc aut, záchrana přišla z Německa a Číny

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto loni klesl čistý zisk o 68 % na 3,46 miliardy korun.

Tržby firmy se propadly o 6,2 % na 187,8 miliardy Kč. Dodávky zákazníkům mírně vzrostly o 1,4 % na rekordních 684.200 vozů. Letos by Škoda mohla dosáhnout dalšího prodejního rekordu, řekl předseda představenstva Reinhard Jung.

Na růstu se výrazně podílely dodávky v Číně, kde automobilka více než zdvojnásobila odbyt na 122.556 vozů. Škoda zároveň zaznamenala prodejní rekord na německém trhu, kde díky šrotovnému zvýšila prodej o 44 % na 162.328 aut. Pokud by nepřišlo německé šrotovné, stala by se velmi pravděpodobně pro Škodu největším trhem Čína, která vykazuje v posledních letech výrazné meziroční nárůsty.

Ve středoevropském regionu zaznamenala Škoda pokles o 8,5 % na 119.923 aut a ve východní Evropě se odbyt propadl o polovinu na 60.464 aut. K největším propadům došlo na rumunském trhu (-61 %) a na Ukrajině (-77 %).

Škoda Auto - Dodávky zákazníkům podle zemí
Trh/rok2006200720082009
Německo103 931112 452112 504162 328
Čína66027 32559 284122 556
Česká republika65 17166 80658 00156 504
Polsko28 78333 21033 98638 305
Velká Británie38 80140 43037 07236 012
Rusko14 83527 53550 73333 002
Francie16 75419 40419 48020 313
Itálie16 51519 10320 80918 215
Rakousko16 94316 01216 70017 500
Španělsko24 86926 92019 51916 906
Slovensko21 38019 35817 80914 613
Indie12 10512 17016 05114 535
Belgie11 15214 00114 13012 358
Rumunsko20 15324 01522 9378 913
Ukrajina19 00722 77528 5246 533
Celkem značka Škoda549 667630 032674 530684 226

"Nepříznivé podmínky na automobilových trzích, zvýšený konkurenční a cenový tlak zejména ve východní Evropě a pokles pro nás relevantních celkových trhů měly značný vliv na hospodářský výsledek. Zátěží pro nás byla také vysoká volatilita české koruny," řekl člen představenstva za oblast ekonomie Holger Kintscher. Podle něj se však Škodovce podařilo zachovat výraznou ziskovost díky důsledné nákladové kázni a úspornému programu Scout.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia s růstem o 2,4 % na 273.590 vozů, prodej modelu Octavia Tour meziročně klesl o 43 % na 43.745 vozů. Menší Fabia zvýšila odbyt o sedm procent na 264.173 aut. Nová generace vlajkové lodi Superb zvýšila prodej o 74 % na 44.548 aut, naopak Roomster zaznamenal pokles o 18 %. Loni představený model Yeti si koupilo přes 11.000 zákazníků. Prodejní počty v jednotlivých modelových řadách zveřejníme v samostatném článku, který připravujeme na úterý 23.3.2010.

Škoda loni investovala 11,7 miliardy korun, což je o 19,5 % méně než v roce 2008. Automobilka investovala hlavně do produktových řad Yeti a Superb Combi.

Za leden a únor letošního roku Škoda podle Junga zvýšila prodej o 33 % na 106.025 vozů. Přes pokles na německém trhu se odbyt v západní Evropě zvýšil o čtvrtinu na 47.431 vozů. Prodej ve střední Evropě se zvýšil o 16 % na 17.910 aut. Naopak na východoevropském trhu pokračoval pokles odbytu o 36,5 % na 6590 vozů. Prodej na čínském trhu se zvýšil o 129 % na 26.674 aut.

Škoda bude letos pokračovat ve zvyšování výroby v zahraničních závodech v Číně, Indii a Rusku. Ty loni vyrobily 170.000 vozů, tedy o 44.000 více než v předchozím roce.

Firma potvrdila, že pracuje na vývoji nového vozu, který by se zařadil mezi Fabii a Octavii. "Auto se stupňovitou zádí pod úrovní Octavie chystáme, intenzivně se nyní pracuje na jeho vývoji. Obvykle trvá vývoj auta zhruba dva až a dva a půl roku a my jsme nyní zhruba v polovině. Termín zahájení výroby jistě včas oznámíme," podotkl Jung. Vedení firmy také potvrdilo, že se Škoda vzhledem k situaci na trzích nyní soustředí při vývoji hlavně na menší vozy, které jsou cenově dostupnější.

Oproti konci roku 2008 se o dvě procenta snížil počet zaměstnanců, v automobilce na konci roku 2009 pracovalo 26.153 lidí včetně agenturního personálu. Nyní ve firmě probíhá kolektivní vyjednávání o výši mezd, dohoda však zřejmě v nejbližších dnech nepadne. Návrhy firmy na minimální zvýšení tarifu zatím odbory odmítají. "Není to jednoduché, ale k dohodě se snad dostaneme v nejbližších týdnech," podotkl Jung.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
23. 3. 2010 10:35
Re: Detailnější statistiky
díkes :yes: ;-)
Avatar - pallas
23. 3. 2010 00:45
Re: Top Ten v Cine februar 2010
v r. 2006 som bol u nich vo fabrike.
BYD je najvacsi svetovy vyrobca bateriek do notebookov atd. V 2006 mali nachystany plug-in hybrid, model F3e - preco ho nakoniec nezacali vyrabat, netusim. mozno kvoli maximalke 80 km/h. Mali k tomu nachystane aj dobijacie stanice, projekt pre cele vychodne pobrezie. Daval som sem vtedy fotky
[odkaz]
Avatar - JGucci
23. 3. 2010 00:06
Stupnovita zad
"auto se stupnovitou zádí chystáme" - no pokud to bude auto s karoserii SEDAN, tak to zasadne prodeje v Evrope neovlivni
22. 3. 2010 23:27
Re: Top Ten v Cine februar 2010

Nu zatim nam to rozum nebere, jenze tento Cinsky Drak planuje byt v roce 2015 nejvetsi automobilovym vyrobcem v Cine a v roce 2025 "trochu naivni" No.1 ve svete!

Nikdo tomu neveri samosebou, ale v roce 09 zdvajnasobila tato automobilka prodej na 440 000 ks a v roce 2010 planuje 800 000ks recese nerecese.

Muj favorit do garaze to neni, ale vlastni prachy do akcii bych se nebal dat!
22. 3. 2010 22:59
Re: Top Ten v Cine februar 2010
[odkaz]
[odkaz]