Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: První čtvrtletí roku 2008 uzavřela automobilka s 15% růstem odbytu

Ondřej Láník
Diskuze (52)
Prodej vozů Škoda za uplynulé tři měsíce oproti stejnému období loňského roku vzrostl o 15,7 % na celkem 173.474 vozů.

Nová Škoda Fabia Combi je na hlavních trzích v prodeji od ledna letošního roku a za první čtvrtletí bylo zákazníkům dodáno celkem 19.503 vozů. Pro vůz řady Fabia se tak celosvětově rozhodlo 63.579 zákazníků (+ 8,5 %). V prvním čtvrtletí si oblibu zákazníků držela také Škoda Octavia. Celkem bylo prodáno 70.970 (+ 33,8 % !) vozů tohoto oblíbeného modelu nižší střední třídy.

Čtvrtletní výsledky pozitivně ovlivnila rovněž rostoucí poptávka na trzích východní Evropy a Činy. Ve východní Evropě bylo prodáno 27.461 vozů značky Škoda (+ 38,6 %). V Číně se rozrůstá nejen obchodní síť, od ledna do března 2008 bylo novým majitelům předáno již 16.212 vozů, které jsou v této zemi vyráběny v licenci.

Vývoj na českém trhu již tak pozitivní není. Jestliže jsme v únoru psali, že tržní podíl Škody je nejnižší v historii českého trhu, v březnu to platí zase. Nový rekord má hodnotu 28,9 % a to nám hlavní nákupní sezona automobilů teprve začíná. Škoda v ČR od ledna do března prodala 14.305 vozů, tj. o 1,1 % méně než před rokem.

V prvním čtvrtletí roku 2007 prodala domácí automobilka 7.444 Fabií první generace. Nová se začala prodávat nejprve jako hatchback 30. března 2007, před koncem roku pak přišla nová Fabia Combi. Začátek letošního roku tedy začal jako nové období s velmi mladou modelovou řadou Fabia a běžící výrobou dvou karosářských verzí. To obvykle bývá v životě modelu čas strmého růstu. Na bestselleru českého trhu se obvyklý průběh prodejní křivky zatím nekoná.

Během prvních tří měsíců roku 2008 si Češi koupili 7.258 Fabií, tj. o 186 vozů méně než ve stejném období roku 2007. Prodejcům se podařilo zvýšit podíl firemní klientely (jen verzí N1 se letos prodalo 1117 ks, loni 872 ks), ale soukromá klientela zřejmě míří častěji ke konkurenci (prodalo se o čtyři sta osobních Fabií M1 méně než loni). V březnu 2008 klesl v ČR podíl Fabie ve třídě na 44 %.

Ondřej Láník
Diskuze (52)
23. 4. 2008 14:07
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Tak asi máme inú ľavú ruku - vo Fabii to bolo podstatne tesnejšie.
23. 4. 2008 14:05
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
sorry, má máš pravdu ;-)
23. 4. 2008 14:01
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Až budeš vědět čemu se říká ponton u auta tak budeš o neco chytřejší >:-[]. Jo a nevím odkud jsi, ale tady se ceny Yarisů pohybují v těchto cenových relacích. Asi tady žijí bohatější lidé než u vás:-) .
23. 4. 2008 11:53
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Auto neztrácí na ceně, když po osmi letech se prodávají v bazarech za velice slušné ceny. Yaris byl auto roku 2000 a letos se tyto modely (1999-2000)s litrovým motorem prodávají za více než 150 tisíc korun (prodejní ceny v té době byly okolo 280 000,-) a v bazarech moc nejsou. Proč asi? Co se týká šířky auta vpředu - u této kategorie je znát každý centimetr - a vysoký ponton brání pohybu levé ruky. Měl jsem dojem, že sedím ve velice úzkém kokpitu na rozdíl od Yarisu, kde tento pocit není a nebyl jsem sám.
23. 4. 2008 08:34
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
1.4 16V můžu hodnotit také, nicméně v porovnání s Fiatem 1.4 16V nemá tento motor nejmenší šanci, zkus si to sám.