Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto v příštím roce rozšíří výrobní kapacitu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Automobilka chce v příštím roce od ledna do března přidat podle odborářů každý týden o jednu směnu navíc na montáži modelu Octavia v hlavním závodě v Mladé Boleslavi a na montáži Roomsteru ve Vrchlabí.

Škoda Auto plánuje v příštím roce zvýšit výrobní kapacitu, v některých závodech chce zavést práci v sobotu a přidat o směnu navíc. Označuje to za Růstovou strategii. Odbory mají vlastní koncepci. Chtějí jistotu v zaměstnání a v roce 2014 požadují pro zaměstnance nejvyšší platy v Česku. V týdeníku Škodovácký odborář to řekl šéf odborů Jaroslav Povšík.

Automobilka chce v příštím roce od ledna do března přidat podle odborářů každý týden o jednu směnu navíc na montáži modelu Octavia v hlavním závodě v Mladé Boleslavi a na montáži Roomsteru ve Vrchlabí. Mělo by to být v noci z pátku na sobotu. Je to součást kolektivního vyjednávání, které Škoda Auto nekomentuje.

Při kolektivním vyjednávání o sociálních nákladech a roční pracovní době chtějí odboráři prosadit vlastní koncepci Růstové strategie. "Chceme být do roku 2014 jedničky ve mzdách v ČR a mezi závody VW a Audi v bývalých zemích východní Evropy. Do roku 2018 se chceme dostat na úroveň mezd závodu AutoEuropa v Portugalsku. Za těchto podmínek růstovou strategii podpoříme," uvedl v listu Povšík.

Škoda Auto plánuje příští rok zvyšovat například kapacitu výrobní haly M13 v hlavním závodě v Mladé Boleslavi, kde se v současné době vyrábí Škoda Octavia. "Linku přestavíme, chceme ji prodloužit, abychom mohli vyrábět více Octavií," sdělil týdeníku Škodovácký odborář člen představenstva odpovědný za výrobu Michael Oeljeklaus.

Odboráři ve své koncepci například požadují, aby se příští rok, i v době případného poklesu výroby, lidé nemuseli bát propouštění. Navíc chtějí, aby počet kmenového personálu vzrůstal, zaměstnanci nebyli přetěžováni a automobilka vytvářela podmínky pro zaměstnávání starších pracovníků nebo lidí se zdravotním postižením.

Jednou z jejich dalších podmínek je také jasná budoucnost pro Vrchlabí. "Pro vrchlabský závod musí být zajištěn výrobní produkt a záruka zaměstnanosti," řekl Povšík. Předseda představenstva Winfried Vahland minulý týden na konferenci odborářů zopakoval, že Vrchlabí Škodovka nezavře. "Řešení se budeme snažit najít co nejdříve. Bojujeme o více témat," uvedl Vahland. Ve Vrchlabí Škoda letos v listopadu ukončila výrobu první generace modelu Octavia.

Kolektivní vyjednávání, které začalo v listopadu, potrvá až do jara příštího roku. Nejdříve na konci ledna přijde na řadu diskuse o tarifním vyjednávání. Mzdová dohoda vyprší 31. března 2011.

Ve třech závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí pracuje celkem přes 20.000 lidí. Průměrný plat dělníka ve Škodovce byl od ledna do září 27.000 korun. Celkem loni boleslavská automobilka vyrobila 669.000 a prodala 684.226 aut. Do budoucna chce vyrábět 1,5 milionu vozů za rok.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
4. 12. 2010 17:11
Re: značení
Roomster je A 05
4. 12. 2010 00:48
Re: značení
Škoda A7 (SK37 tusim) je Octavia III třetí generace, která teprve přijde /2012
3. 12. 2010 19:49
značení
Jak je to stím značením? A7 je roomster?