Škoda Auto zvýšila provozní zisk o 40,6 procent na 5,9 mld. Kč
Tržby vzrostly o více než pětinu na 109,7 miliardy korun. Vyplývá to z pololetní zprávy společnosti Škoda Auto. Největší tuzemská automobilka zvýšila od ledna do konce června prodej o 13,6 procenta na 298.200 vozů.
Firma dosáhla zvýšení zisku nejen díky vyššímu prodeji, ale i úsporami nákladů a výhodnějšími směnnými kursy.
Mateřská firma Volkswagen ve své zprávě uvedla, že se provozní zisk Škody zvýšil o 92 milionů eur na 227 milionů (zhruba 5,7 miliardy Kč), což je meziroční rozdíl kolem 68 procent. Podle Škody Auto jsou ale české údaje, například kvůli kurzovým změnám, přesnější.
"Potěšující výsledek v počtu prodaných vozů v 1. pololetí 2010 byl způsoben na jedné straně převážně pozitivním vývojem celkového trhu, na druhé straně však vedla k získání větších tržních podílů i rozšířená modelová paleta značky Škoda," řekl předseda představenstva Reinhard Jung. Pro druhé pololetí je však podle něj třeba počítat se zdrženlivějším vývojem a to kvůli doběhnutí státních dotací a ekonomické nejistotě na mnoha trzích.
"Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy," uvedl v polovině července člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Reinhard Fleger.
Prodej škodovek v západní Evropě bez Německa vzrost o 34,5 procenta na 117.300 aut, naopak v Německu se podle očekávání snížil o 33,8 procenta na 58.000 vozů. V České republice se odbyt zvýšil o 16,6 procenta na 30.400 aut. Nejvíc se zvýšil zájem o modelové řady Superb, Yeti a Octavia.
Prodej se příznivě vyvíjel zejména v červnu, kdy se pro vůz značky Škoda rozhodlo 71.320 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 8,3 procenta. Například v Rusku bylo v porovnání s loňským červnem prodáno dvojnásobné množství škodovek.