Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric letos utrží 3,1 miliardy Kč, krize se neprojeví

Škoda Electric letos utrží 3,1 miliardy Kč, krize se neprojeví

Škoda Electric letos utrží 3,1 miliardy Kč, krize se neprojeví Zdroj: acz

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Škoda Electric, jeden ze tří největších světových výrobců trolejbusů, plánuje letos stejné tržby jako loni, tedy 3,1 miliardy korun, z toho polovinu má opět tvořit export.

Podnik chce prodat stejný počet vozidel jako loni, necelou stovku. Nejvíce jich dodá do Sofie a Říma. Krize se v odbytu neprojeví, což je úspěch, řekl ČTK generální ředitel Jaromír Šilhánek.

"Celkový počet prodaných trolejbusů bude záležet na tom, jak dopadne Řím. Sériové dodávky se rozběhnou v září," dodal. Plzeňský podnik tam dodá do poloviny příštího roku 45 vozů s možnou opcí, o níž se rozhodne až po první etapě kontraktu. Letos dále podnik dodá všech 30 vozů do Sofie. "Jednáme o řadě projektů, z nichž některé jsou velmi zajímavé, dlouhodobé, pro renomované zákazníky, a to i referenční projekty," dodal Šilhánek bez specifikace teritoria a zákazníků.

Podnik, který drží trvale necelých 700 pracovníků, loni vyrobil necelou stovku trolejbusů, z nichž inkasoval téměř 1,2 miliardy korun, trakční motory tvořily 900 milionů Kč, zbytek elektrické pohony. "Nejvíce exportně orientované jsou motory, na druhém místě jsou trolejbusy a třetí pohony," uvedl ředitel. Hlavními zákazníky podniku jsou Škoda Transportation a Škoda Vagonka, tedy firmy ze skupiny Škoda.

Firma uvažuje o další expanzi do zajímavých teritorií, jedním z nich je Rusko. "Je to hodně čerstvé, jsou vytypované dvě tři varianty, jak se dále rozvíjet. Možná je koupě továrny i společný podnik," vysvětlil Šilhánek. Výrobci trolejbusů jsou podle něj v Rusku, na Ukrajině i v Bělorusku. Perspektivními vývozními teritorii pro Škodu Electric jsou kromě Ruska Pobaltí i středoasijsské republiky.

Začít diskuzi