Škoda Rapid dostane motory Euro 6, tříválec MPI skončí bez náhrady
V první polovině ledna jsme informovali o příchodu Škody Fabia Monte Carlo, která by se na našem trhu měla objevit začátkem června. Důležité novinky nám sdělil důvěryhodný zdroj, jenž nyní prozradil plánované změny u řady Rapid pro modelový rok 2016. V platnost by měly vejít 22. kalendářní týden letošního roku.
Prim jednoznačně hraje nahrazení stávajících motorů za jednotky plnící emisní normu Euro 6 (EA211 a EA288). To znamená nejenom produkci čistějších emisí, ale s ohledem na novou Fabii, která je těmito agregáty vybavena již od samotného začátku, také navýšení výkonu u turbomotoru 1.2 TSI z 63 na 66 kW a ze 77 na 81 kW. Čtrnáctistovka TSI by měla nově mít 92 kW (dříve 90 kW).
S příchodem motorů Euro 6 by měl bez náhrady skončit tříválcový agregát 1.2 MPI/55 kW. Konec je také šestnáctistovce TDI/66 kW, kterou zastoupí tříválcová čtrnáctistovka TDI z nové Fabie, Pola a Audi A1. Po vzoru malého hatchbacku z Ingolstadtu se ale s turbodieselem 1.6 TDI nakonec setkáme, byť s ohledem na přísnější emisní normu v přepracované podobě a výkonem posíleným na 85 kW (dříve 77 kW). Upozorňujeme však, že informace nejsou oficiální.
Podle dalších informací našeho zdroje se změny dotknou také výbavových prvků. Za zmínku stojí například automatická klimatizace se senzorem vlhkosti, bezklíčový vstup a startování Kessy, senzor únavy, Front Assist nebo multikolizní brzda.