Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb: Nový základ s motorem 1,6 TDI (77 kW)

Škoda
Škoda
Škoda
Škoda
26 Fotogalerie
Diskuze (537)
S blížícím se koncem motorů, které splňují pouze emisní normu Euro 4, dochází k jejich nahrazování modernějšími nebo upravenými jednotkami. To je i případ základní motorizace pro největší model Škody.

Letitý agregát 1,9 TDI PD už zanedlouho definitivně zmizí z nabídky všech značek skupiny Volkswagen pro země Evropské unie. Automobilová skupina VW před několika lety rozhodla o opuštění systému vstřikování čerpadlo-tryska, především z důvodů nákladných úprav při přechodu na přísnější emisní standardy. Nástupcem je již dobře známý motor 1,6 TDI, který je dodáván hned ve třech specifikacích.

Ta zatím nejsilnější disponuje v Superbu shodným výkonem jako starší jednotka s objemem 1896 cm3. Výkon 77 kW je k dispozici až ve 4400 min-1 (dříve 4000 min-1), točivý moment 250 Nm je naopak k dispozici mezi 1500 a 2500 min-1 (dříve v 1900 min-1). Standardem je i nadále pouze pětistupňová manuální převodovka.

Nový motor je základní motorizací největší Škody, nejslabším zážehovým agregátem je čtyřválec 1,4 TSI (92 kW, 200 Nm).

Nejvyšší rychlost 188 km/h, resp. 187 km/h (u Combi) je nepatrně nižší než u vozů se starším TDI. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12,5 s, stejně jako u předchůdce.

Doporučujeme
TEST Škoda Octavia 1,6 TDI CR (77 kW) – Malý, pružný. Masový? (10/2009)
TEST Škoda Octavia 1,6 TDI DSG (77 kW) – Sedm stupňů k nižší spotřebě (08/2010)
TEST Škoda Fabia 1,6 TDI CR (66 kW) – Pro lepší budoucnost (05/2010)

Vstoupit do diskuze (537)