Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Česku investuje 2 miliardy eur

Dan Vořechovský
Diskuze (28)
Více než dva tisíce nových pracovních příležitostí a investice ve výši dvou miliard eur. To jsou plány mladoboleslavské automobilky Škoda Auto na následujících pět let.

Česká automobilka Škoda Auto, která patří do skupiny Volkswagen, v České republice v následujících pěti letech investuje zhruba 2 miliardy eur (cca 57 miliard Kč). Ve čtvrtek to sdělil nejmenovaný zdroj ze samotné automobilky Škoda. Podle tohoto zdroje by měly investice Škody zahrnovat rovněž vznik 1 500 nových pracovních míst v závodě ve Vrchlabí, několika set pracovních míst v závodě v Kvasinách a 200 pracovních míst ve vývoji v ústředí automobilky v Mladé Boleslavi.

Škoda ve čtvrtek rovněž oznámila, že model Yeti se bude vyrábět v továrně v Kvasinách. Výroba modelu Yeti v České republice nebyla vůbec jistá, protože v úvahu přicházely volné kapacity jiných závodů koncernu Volkswagen. Yeti tak bude po modelech Roomster a Superb třetím výrobním artiklem továrny v Kvasinách.

Dan Vořechovský
Diskuze (28)
30. 9. 2007 21:47
Re: Yeti
Kazdy at si koupi to co mu vyhovuje, to je pravda. Bohuzel v ramci statistiky smrtelnych nehod by se melo uvadet take uvadet jake auto se na nehode podilelo. Jestlize jezdim bezne (tedy skoro porad) vice ja 30 km nad povoleny limit urcite bych si to s octavii nemohl dovolit. Jen tim chci rict, aby naivkove nepropadli klamu, ze si s octavii mohou dovoli vsechno. My starsi generace si dobre pamatujeme na slogan. Skodovka je jenom pro profesionaly. Ano, je tomu i dnes. Jen zkuseny ridic dovede odhadnout, co si muze dovolit. Je-li muj nazor ojedinely, pak me to vubec nevadi. Je to muj zivot, ktery je odlisny od spousty ostatnich lidi, konzumentu spotrebni spolecnosti.
28. 9. 2007 23:01
Re: Bomba!
:-) :yes: :yes:
Avatar - Righ
28. 9. 2007 21:18
Re: very good
Státní podpora je v případě Hyundaie vážně dost "tučná" - nějakých 5 mld. pobídek a úlev na dani + dalších cca 5 mld. investic do infrastruktury, což ale podle mě není nikdy na škodu. Na druhou stranu Korejci tu zainvestují 30 mld. a zaměstnají 3000 lidí přímo ve fabrice a další tisíce u dodavatelů, byť už je všeobecně známo, že většina dílů půjde ze zahraničí, především ze Žiliny. Tak jako tak je to podle mě pro ČR lukrativní business, zvlášť když si uvědomíme, že investice Hyundaie k nám táhne další silný jihokorejský firmy zaměstnávající dohromady další tisíce lidí. Stačí se podívat do tabulek shrnujících přímý zahraniční investice do ČR, ze kterých je jasný, jak je Jižní Korea pro ČR přínosnej obchodní partner.
28. 9. 2007 20:37
Yeti
Odesel jsem od Skody, protoze jeji auta nejsou v me pozadovane vybave levna a navic ani nepatri svymi jizdnimi vlastnostmi ke spicce (vlastni zkusenost s Octavii I, ani II nema proporce, ktere by umoznovaly mnou pozadovane jizdni vlastnosti).
Ted asi prijde Yeti. Doufam ze se nebude moc lisit od prototypu a bude technicky na urovni. Pak bude docela realne, ze si ho koupim jako druhe auto do rodiny. Je to totiz po dlouhe dobe prvni skodovka, ktera si mi opravdu libi.
Avatar - Falco
28. 9. 2007 20:35
Re: very good
Souhlas.. co se týka Hyundai, narážel jsem spíše na státní podporu, která putovala do Nošovic.. [odkaz]