Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v rámci koncernové expanze urychlí nástup nových modelů

Dan Vořechovský
Diskuze (80)
Škoda Yeti se začne prodávat už v roce 2008 a nikoli v roce 2009, jak se původně předpokládalo. Nově se také počítá s tím, že Škoda letos celosvětově prodá 630 tisíc vozů, což je oproti původnímu odhadu o 10 tisíc kusů více.

Koncern Volkwagen má pod vedením Martina Winterkorna neskromné plány a snaží se o mohutnou expanzi. Aby Škoda Auto nezůstala pozadu, urychlí nástup nových modelů na trh. Zhruba o rok dříve se tak na trh dostane model Yeti a také „škodovácká“ varianta vozu Volkswagen Up, který byl představen na letošním autosalonu ve Frankfurtu (více v článcích Frankfurt živě: Volkswagen up! – návrat ke koncepci s motorem vzadu a Volkswagen Up! – Na obzoru další verze). Model Yeti se tedy oproti předpokladům objeví na trhu již v příštím roce, zatímco mladoboleslavská varianta modelu Up by se měla začít prodávat v roce 2010. Uvádění nových modelů na trh je jedním ze způsobů, kterým se chce koncern Volkswagen stát v roce 2015 (podle optimistické varianty dokonce už v roce 2014) největším výrobcem automobilů na světě.

Detlef Wittig, který automobilce Škoda Auto šéfoval až do letošního 1. října, ještě stihl zvýšit odhad odbytu automobilky na letošní rok. Zatímco v červnu Wittig předpokládal odbyt ve výši 620 tisíc vozů, v září již hovořil o prodejích vozů ve výši 630 tisíc kusů. S modely Superb a Yeti by pak měl odbyt vozů Škoda výrazně narůst a Wittig očekává, že již v roce 2010 vyrobí Škoda milion vozů. Původní plán přitom počítal s tím, že produkce dosáhne v roce 2010 úrovně 800 tisíc vozů.

Nový šéf Škody Reinhard Jung pro auto motor und sport uvedl, že Škoda musí v následujících letech posílit svou pozici proti asijským konkurentům, ale také třeba Dacii. Škoda ještě tento rok uvede na indický trh model Fabia. Cenovou nevýhodu ve výši 20 až 30 procent oproti místní konkurenci chce Jung snížit za pomoci místních dodavatelů.

Dan Vořechovský
Diskuze (80)
10. 10. 2007 13:27
Re: ani z deseti kilometrů nemá na Octavii.
všetko je vec pohľadu, vkusu a názoru
9. 10. 2007 16:21
Re: Malé zamyšlení
Presne tak, je to otazka odpovednosti. Ekonimicky rust nezastavis, to je jasny, ale musi mit pevne stanoveny ramec co si lze dovolit a za jakych podminek. Co je unosne a co uz je prilis. Je to docela ozehave tema, ale musi se resit.
9. 10. 2007 15:19
Re: Malé zamyšlení
Zajimava parafraze, nejak mi unikla. Pokud je to o spermiich, tak to ma pravdu ;-)
9. 10. 2007 12:43
Re: a zase nic..
Prečo si si taký istý, že by bol stratový - nikdy nevieš, dá sa len odhadovať.
9. 10. 2007 11:15
Re: PRAVDA O SKODOVCE
Know-how jednoznačne Volkswagen do Škody priniesol, o tom niet najmenších pochýb, že práve takú injekciu česká automobilka potrebovala. Plus financie, to je samozrejmé. Iba tá nemecká pečiatka je do českej tváre vtlačená prisilno.