Škoda zvažuje malý sedan, chce jím zacílit na Indii

Prodeje automobilů na indickém trhu sice loni klesly, tato země je ale pro výrobce stále perspektivním trhem. Proto není velkým překvapením, že Škoda chce postavit další model speciálně určený pro tuto zemi.
Plány na další model prozradil Pawel Szuflak, ředitel marketingu a prodejů indického zastoupení Škody, v rozhovoru pro indický server Economic Times. „Zvažujeme různé produkty, včetně malého sedanu kratšího než čtyři metry,“ uvedl Szuflak.
Malý sedan zřejmě nebude lákat na svoji nízkou cenu, ale spíše na bohatou výbavu. Škoda si v Indii vybudovala pověst prémiovější značky a v této strategii chce pokračovat. To potvrzuje Szuflak sdělením, že malý sedan má být odpovědí na rostoucí zájem indických zákazníků o dražší zboží.
Automobil by mohl být postaven na starší platformě PQ25, kterou už používá Rapid určený pro indický trh. Ten se odlišuje od „našeho“ Rapidu, je 4,4 metru dlouhým sedanem a svým designem vychází z Fabie. O výrobu zvažovaného malého sedanu by se zřejmě postarala indická továrna Škody ve městě Aurangabád. Druhou možností je výroba v závodě ve městě Puné.
Malé sedany jsou na indickém trhu velice oblíbeným zbožím, zatímco celkové prodeje automobilů v Indii klesají, tato kategorie roste. Z tohoto důvodu není velkým překvapením, že Škoda chce zamířit do takto perspektivního segmentu. Zvlášť když se jí na zdejším trhu v poslední době příliš nedaří, loni zde její prodeje meziročně klesly o výrazných 34 procent.
Škoda v současnosti upravuje svoji indickou nabídku, aby byla pro zdejší zákazníky zajímavější. Loni přestala prodávat Fabii, s prodejem minivozu Citigo se vůbec nepočítá, protože by ve své podobě byl pro Indy příliš drahý. V druhé polovině roku se přímo v Indii začne montovat modernizovaný Yeti, během tohoto měsíce se zde začíná prodávat faceliftovaný Superb.
Indická nabídka Škody dále čítá Octavii liftback a zdejší Rapid. Ten má brzy projít faceliftem po vzoru aktuálního designového trendu mladoboleslavské značky.