Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda: Evropský facelift pro indický Rapid

Jan Mička
Diskuze (20)

Indická Škoda Rapid projde faceliftem. Převezme prvky současného designového jazyka.

Škoda modernizuje své modely na všech frontách. Nezapomněla přitom ani na Rapid prodávaný v Indii, který na rozdíl od toho evropského těží z dříve používaného designového jazyka. To se však s koncem letošního roku změní. Vůz ponese současné tvary z pera Jozefa Kabaně, přibude i nová technika pod kapotou.

Škoda Rapid se v nyní v Indii prodává s tváří současné Fabie. V rámci připravovaného faceliftu však dojde ke kompletnímu přepracování přídě, která se nyní nebude vymykat evropskému Rapidu. Ostatně, není se čemu divit. Také Indie potřebuje změnu, obzvláště poté, co na zdejší trh loni v létě vstoupila třetí generace Octavie. V konečném důsledku to znamená, že po příchodu nové Fabie zůstane předchozí design pouze Škodě Roomster, která s ním v roce 2006 přišla jako první. S Roomsterem navíc také příští rok odejde, s jeho nástupcem se totiž zatím nepočítá.

Podle současných informací se nezapomene ani na interiér. Ten by mohl dostat nový volant a dekory, lehce obměněnou středovou konzolu nebo nové textilie čalounění.

Základní motorová paleta indickému Rapidu zůstane. Standardem bude zážehová šestnáctistovka o výkonu 77 kW a točivém momentu 153 N.m, kterou je v současnosti možno kombinovat také s automatickou šestistupňovou převodovkou. To se však pravděpodobně změní. Tato verze by totiž měla být nahrazena dvanáctistovkou TSI, která bude spolupracovat se sedmistupňovou převodovkou DSG. Vrcholu nabídky v podobě vznětového agregátu 1.6 TDI (77 kW) se změny nedotknou.

S příchodem faceliftu zřejmě dojde také ke změně cenové politiky. Indičtí zákazníci by se měli připravit na zdražení, ne však o moc. Rapid totiž není jediný, kdo zde musí bojovat o přízeň zákazníků. S ohledem na konkurenci v podobě Volkswagenu Vento a modernizované Hondy City by tak mohla být právě cena oním trumfem v rukávu.

Jan Mička
Diskuze (20)
28. 1. 2014 00:58
Re: Skoda
To jsi vymyslel sam nebo ti nekdo pomahal?
28. 1. 2014 00:56
Re: Skoda
Nepotrebuju sem psat to co kazdy vi. Kolik myslíš že by měl asi tak Volkswagen v nemecku kdyby tam ostatní výrobci nebyli, když ted ma v posledni dobe kolem 24%? Asi by to na tech 24 nezustalo, ze? Jen v cesku se porad necemu divime a je to porad vsechno spatne :-! A co takova Toyota? Ta ma 30% trhu v Japonsku a to tam ani neni sama, je to taky "dost"? A je to špatně? :-)
28. 1. 2014 00:15
Re: Skoda
Ty neumíš nejen francouzsky, ale asi ani česky (o nemeckych automagazinech radsi nemluve). Kde vidíš každý druhý článek o jedné značce? Bylo by fajn kdyby sis je někdy aspon spočítal než začneš zaslepeně kritizovat. Za posledních par dní byl na homepage z prvních cca 20 článku jediný o Skode - a ten měl přes 600 příspěvků, asi proto že nikoho nezajímal protože jich je moc >:-[]
25. 1. 2014 13:38
Liftback?
Myslím, že je profesionální chybou dát k článku o indickém rapidu fotogalerii rapidu evropského, který je liftbackem narozdíl od indického, který je sedan?! :no:
Avatar - Bristol
25. 1. 2014 12:37
Re: Skoda
tak zapomněl si poznamenat jednu věc: francouzských značek jsou 3, a spolu tvoří nadpoloviční market share, německých značek je tuším 6 a také drží naprosto zásadní market share... ;-) tam je to pochopitelné, češi mají značku jednu, drží něco okolo 30% trhu, což je na jednu značku dost, mimochodem ale pozornost upnutá na Škodu je místy opravdu až příliš vysoká...