Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sony představilo koncept vlastního elektromobilu Vision-S

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 1. 2020 • 14:15
18
6
Zobrazit náhledy (18)
Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept

Veletrh spotřební elektroniky CES 2020 v Las Vegas se stal místem nečekané premiéry elektromobilu značky Sony.

Když se řekne Sony, většina z nás si nejspíš představí první Walkmany, herní konzole PlayStation, laptopy, televize, mobilní telefony nebo fotoaparáty. Japonská společnost je zkrátka skutečným gigantem na poli technologií, který na veletrhu spotřební elektroniky CES každoročně představuje něco zajímavého.

Letos však společnost představila produkt, který nejspíš nikdo nečekal – koncept svého elektromobilu s názvem Vision-S. Ten přitom zaujme nejen stylovým designem, se kterým by bez problému zapadl mezi prestižní konkurenci, ale také nabídkou sofistikovaných technologií. Včetně autonomního řízení na druhé úrovni.

Sony totiž na vývoji elektromobilu spolupracovalo se společnostmi jako Nvidia, Continental, Bosch, ZF nebo Qualcomm, díky čemuž je Vision-S jednou velkou přehlídkou možností nových technologií v automobilovém průmyslu. Vůz je vybaven třeba 33 senzory, které sledují dění nejen kolem vozu, ale také v jeho interiéru.

Okolí vozu hlídá například LIDAR, několik radarů nebo kamery vybavené CMOS snímačem, který zřejmě dodalo samo Sony. Vůz by tak měl být schopen bezpečně detekovat a rozeznávat lidi i předměty okolo vozidla. Dění uvnitř vozu pak sledují senzory včetně snímače ToF, které umí detekovat lidi i předměty.

video

Samotný interiér přitom působí jednoduše, ale moderně. Stačí se podívat na palubní desku, která je složena z šesti displejů. Dva krajní slouží jako zpětná zrcátku, před řidičem je plně digitální štít, uprostřed obrazovka infotainmentu a vlastní displej má i spolujezdec. Menší displej, zřejmě určený k ovládání ventilace, je pak umístěn i v přední části středového tunelu.

Zadní cestující, pro které jsou připraveny dvě komfortně vyhlížející oddělené sedačky, mají k dispozici každý vlastní displej v opěráku předních sedadel, menší displej pro nastavení ventilace a masivní středovou loketní opěrku. Díky kombinaci světlého čalounění a prosklené střechy navíc celý interiér působí elegantně a vzdušně.

Zajímavostí je také nový audio systém s označením 360 Reality Audio, který by měl být schopen nabídnout nadstandardně kvalitní 360 stupňové pokrytí zvukem pro celou posádku. Toho chce Sony docílit například i umístěním reproduktorů do horní části opěráků všech sedadel.

Přesné technické parametry vozu bohužel neznáme, o pohon se však stará dvojice elektromotorů o výkonu 200 kW, která zajistí akceleraci z 0 na 100 km/h během 4.8 sekundy a maximální rychlost až 239 km/h. O velikosti baterie a dojezdu na jedno nabití však zatím nepadla zmínka.

video

Základem vozu se stala nová elektrická platforma, na jejímž vývoji mělo Sony spolupracovat se společností Magna Steyr. V jejích závodech se přitom vyrábí vozy jako Toyota Supra, BMW Z4, Mercedes třídy G, Jaguar E-Pace nebo elektrický Jaguar I-Pace.

Sony Vision-S tak představuje rozhodně působivý koncept, který by mohl nabídnout řadu zajímavých vlastností a technologií. Společnost však zatím nezmínila, zda existuje alespoň šance, že by se z prototypu stal produkční model. Do produkce by se však mohly dostat alespoň některé z jeho technologií.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - xxc
Re: E-auta jsou levná
| 8. 1. 2020
Presne tak, auta uz moze dnes robit ktokolvek. Len preco ich nechrlia europania?
Avatar - CICERO
Re: E-auta jsou levná
| 7. 1. 2020
protože chci analogove budiky,manual a lehkou konstrukci.... s ostatní souhlasim… zachvilku bude každej umět postavit ev … a budou vznikat takove ty škody superb s vnitřnostmi z tesly apod... samozřejmě když to přeženu... :-[] :-!


je hezký jak se těm skopičákum během necele pul dekady rozplynul ´´náskok v technice´´
sony
| 7. 1. 2020
To uz vypada na playstation 6
Tesla zatím neumí EV
| 7. 1. 2020
Tesla zatím EV dělat neumí,
protože je má šíleně drahé.

Až Tesla bude dodávat EV od 25000€ namisto od 45000€, tak máš pravdu.
A k té nižší ceně bude muset dojít velice brzy.

Tesla nevydělává, protože má malé objemy produkce, nevyrobí ani 500 000 aut ročně.
E-auta jsou levná
| 7. 1. 2020
I toto je potvrzení, že e-auta jsou levná.

E-pohon je mimořádně levný. Nepotřebujete drahý spalovací motor, turbo, spojku, katalyzátor, .. .
Navíc pohon, elektroniku mužete pořídit dodavatelsky u Foxconnu, Bosche, ... .
Tak proč se do toho nepustit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku