Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SpadaConcept Codatronca: americká síla v italském kabátu

Nadim Eid
Diskuze (11)
Po létech sbírání zkušeností se Ercole Spada vydává na individuální dráhu. Codatronca je první vlaštovkou...

Ercole Spada (69 let) je jeden z nejvýznamnějších italských designérů. V roce 1960 nastoupil do italské firmy Zagato. Zde se proslavil mimo jiné i designem vozů Aston Martin GT4 Zagato, Alfa Romeo Giulietta SZ, OSCA 1600 GTZ, Alfa Romeo 2600 SZ, Lancia Flavia Sport, atd. než nastoupil k BMW, kde se podílel na vozech řady 7 (E32) a řady 5 (E34), prošel designérskými odděleními automobilek Audi a Ford. U Fordu Ercole Spada pracoval v designovém studiu Ghia v Itálii na modelu GT70. V roce 1983 nastoupil do italské firmy I.DE.A, kde byl zodpovědný za design vozů Fiat, Lancia a Alfa Romeo. Po devíti letech se vrátil zpět do kanceláří Zagato. V současné době pracuje spolu se svým synem Paolem ve vlastní firmě SpadaConcept Design. Ta nyní představila svůj zbrusu nový koncept nazvaný Codatronca.

Zajímavý čistě navržený design vozu zaujme hlavně zadní partií. Na ní jsou výrazné hranaté koncovky výfuku a zadní světla integrované do blatníků nad otvory pro odvod horkého vzduchu od motoru a brzd. Automobil používá techniku a platformu Chevroletu Corvette C6. Při vývoji tohoto vozu spolupracovala SpadaConcept s firmou UK Garage, italským dovozcem luxusních a exotických vozů britské a americké výroby. Ta měla za úkol upravit komponenty Corvetty C6 pro potřeby karoserie nového konceptu.

Codatronca se podle neoficiálních zdrojů dostane do výroby ještě letošní rok. Mělo by jít o tři verze. Tourism Sport (376 kW), Tourism Sport Veloce (377 kW) a nejvýkonnější Tourism Super Sport (515 kW). V tuto chvíli jde pouze o smělé plány. Pokud se začne opravdu vyrábět, tak jen v omezeném množství.

Nadim Eid
Diskuze (11)
17. 4. 2007 11:03
hm
nepaci sa mi ,ale designersky je to ciste..