Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Suzuki Jimny – Velké emoce v malém balení

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Může se zdát, že v dnešní emisemi a bezpečnostními normami sešněrované době už nemůže vzniknout zcela jednoduché, líbivé a přesto maximálně zábavné auto. Suzuki se však podařilo takřka nemožné.

Design, interiér


Na nové Suzuki Jimny jsem se těšil již od chvíle, kdy se na internetu objevily první špionážní snímky z Japonska. Malé hranaté autíčko si mě naprosto získalo a už na první pohled bylo jasné, že pokud Suzuki nepodcení nějaký ten technický detail, tak bude v terénu opět excelentní. Během týdenního soužití jsem ale zjistil, že Jimny není skvělý jen v terénu. Hodně ale záleží na tom, co od něj budete očekávat.

Hrdý na svou minulost

Již krátce po premiéře si nové Suzuki Jimny získalo přezdívku „Baby G“ a mnoho úpravců se pustilo do výroby bodykitů, které malé Suzuki přeměnily na poněkud sražený Mercedes-Benz třídy G. A pravdou je, že jim to ani nedalo moc práce. Znalí fanoušci značky Suzuki ale místo podobnosti s třídou G vidí spíše odkaz na design prvních generací modelu Jimny. Malý offroad se světu poprvé představil již v roce 1970, kdy automobilka Suzuki převzala projekt malého offroadu ON360 od společnosti  HopeStar. Ta přitom využívala techniku především od Mitsubishi, které ale projektem pohrdlo.

První Jimny, ještě pod označením LJ10, tak po přechodu pod křídla Suzuki prošel několika drobnými změnami. Suzuki například uložilo pod kapotu svůj vlastní motor a přesunulo rezervu z exteriéru do interiéru. Počet míst tak sice klesl na tři, díky délce pod 3 metry a motoru do 360cc se však LJ10 zařadil do skupiny daňově zvýhodněných kei-car, mezi kterými byl prvním vozem s pohonem všech kol.

Už v té době měl Jimny celkem hranaté tvary s kulatými světlomety a blinkry, maska však měla horizontální žebrování. To se změnilo v květnu 1972, kdy automobilka představila modernizovaný model LJ20. Ten už dostal i vertikální žebrování masky chladiče, na které později odkazovalo ještě několik generací / modelů Jimny.

Důrazu Suzuki na retro design malého offroadu se přitom nelze nikterak divit. Ostatně byly to právě nezdolné terénní vlastnosti malého Jimny, které pomohly japonské značce vydrápat se do světla reflektorů automobilového průmyslu. A když píšu vydrápat se, myslím to doslova a do písmene. I přes svůj mnohdy roztomilý vzhled je totiž Jimny stále pravověrným pracantem, kde funkce často převládá nad formou. A platí to i pro čtvrtou generaci.

Design podle pravítka

Podstatou designu nového Jimny jsou zkrátka hrany, které rozbíjejí snad jen podběhy, kola a přední maska s kulatými světly. Člověk má trochu pocit, jako by si všichni designéři v Hamamacu zapomněli kružítka a rozhodli se nakreslit auto jen pomocí pravítek a obkreslené pětikoruny. A světe div se, ono to funguje. A vlastně to funguje tak dobře, že malý Jimny dokonale pobláznil svět. A není se čemu divit, vždyť je to vlastně dokonalý hybrid. Nikoliv však ve smyslu pohonných jednotek, ale díky kombinaci retro designu, roztomilosti a špetky moderních technologií.

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip

Jenže pod roztomilými křivkami se stále ukrývá pravověrný offroad se všemi ctnostmi i nedostatky. A tak zatímco v terénu oceníte jeho konstrukci s úzkou karoserií posazenou na rámu, pevné nápravy, spartánskost interiéru, nízkou hmotnost i relativně jednoduchý atmosférický čtyřválec s výkonem 75 kW, ve městě a na běžných silnicích vás ty samé vlastnosti mohou potrápit. Na silnici i v terénu ale každý ocení krátké převisy karoserie, skvělý výhled do všech směrů nebo vynikající manévrovatelnost. Při poloměru otáčení 4,9 metru a s celkovou šířkou 1720 mm se zkrátka otočíte na pětníku a projedete jak v  lese, tak i v hustém městském provozu.

Vzhůru do osmdesátek

Jimny však není retro jen navenek, ale i uvnitř. Jakmile naskočíte do uzounké kabiny, která se při každém prudším pohybu lehce zhoupne, čeká na vás další dávka nostalgie. Tentokrát ale v duchu let osmdesátých. Multifunkční volant, digitální automatická klimatizace a infotainment se 7palcovým dotykovým displejem, který podporuje Android Auto i Apple Car Play, působí dojmem, že sem snad ani nepatří.

Stačí se jen podívat na hranatý přístrojový štít se zdůrazněnými šrouby v rozích a dvojicí kulatých budíků s oranžovými číselníky. Vždyť stejné rozhraní nabídl i Jimny druhé generace, představený v první polovině osmdesátých let, pro české motoristy známý jako Samurai. Suzuki celý koncept převzalo a dopřálo mu pořádný facelift, který obnášel i integraci jednoduchého palubního počítače s černobílým displejem. Ten se dá ovládat jak pomocí tlačítka na volantu, tak tradičně pomocí tyčinky pod budíky. Jenže i když se mi tohle řešení líbí, má jednu drobnou slabinu. Jelikož nad budíky chybí jakýkoliv štít, může vám na ně celkem jednoduše zasvítit sluníčko, které je učiní téměř nečitelnými

Retro, ale praktické

Ovšem zatímco některé automobilky u svých retro-inspirovaných modelů sází hlavně na líbivost, nový Jimny vznikal stále jako pracant a tak se neopomněla ani praktičnost. Většina tlačítek je totiž dost velkých na to, aby se s nimi dalo manipulovat klidně i v rukavicích. A to platí především pro dolní část přístrojové desky, kde je umístěno ovládání ventilace, stahování oken, aktivace asistentu pro sjíždění svahů a deaktivace stabilizačního systému. Příliš citu ale nevyžaduje ani manipulace s pákou přiřazující pohon všech kol a redukci AllGrip Pro. Kousek za ní jsou pak nenápadně umístěna tlačítka pro výhřev sedaček, který má příjemně rychlý nástup.

Když mi navíc v Suzuki podávali klíčky od malého Jimny, na chvíli jsem se zarazil. Vždyť stejný design měly i klíčky od Swifta minulé generace nebo SX4. Jak ale říká staré moudro: kde nic není, tam se nemá co rozbít. A i když bylo vytahování klíčku z kapsy v době bezklíčového odemykání trochu nezvykem, umocňovalo to celou tu retro atmosféru spojenou s řízením.

Na dosah (bolavé) ruky

Interiér Jimny je jednoduchý, ale sympatický. Nepřipadá vám prázdný, ale ani zbytečně přehlcený. A pokud máte rádi retro, nelpíte na měkčených plastech a preferujete praktičnost nad estetičností, je celkem snadné si ho zamilovat. Jenže každá mince má dvě strany. Je třeba fajn, že i do kapsy u dveří spolujezdce můžete dosáhnout s takovou lehkostí, že ani neztratíte výhled na silnici. Jenže kapsy tu jsou tak malé, že se vám do nich vejde zhruba tak tatranka a peněženka před výplatou.

Podobné je to s malou odkládací schránkou na telefon pod palubní deskou, která ale nepočítá s mamutími chytrými telefony dnešní doby. Dvojici kelímků s kávou či dvojici půllitrových PET lahví sice můžete uložit do držáků za ruční brzdu, jenže větší lahve budete muset mít rozházené po interiéru. Odkládací prostory jsou zkrátka slabou stránkou Jimnyho, jenže při jeho celkových rozměrech pohodlně dosáhnete i na věci pohozené na druhé straně zadní lavice.

Trochu víc mě ale zamrzelo třeba tvrdé madlo ve dveřích. Pokud si na něj totiž za jízdy odložíte ruku (při tloušťce dveří ji zkrátka jinam nedáte), je celkem jisté, že vás za chvíli začne tlačit. Trošku podivné je pak i ovládání předních sedadel, respektive ovládání posuvu pro možnost nastupování dozadu.

Jejich odsunutí probíhá jednoduše – sklopíte opěrák a poté odsunete sedadlo směrem dopředu. Jakmile se dvojice cestujících nasouká na zadní sedadla, posunete přední sedačku směrem dozadu a zvednutím opěradla ji opět zafixujete. Jinak řečeno – zapomeňte, že byste si v autě nastavili oblíbenou polohu sedadla a poté se k ní automaticky vrátili. Po každém pouštění cestujících dozadu si budete muset sedačku nastavit znovu. Jak řidič, tak spolujezdec.

Poněkud nešťastné je pak i řešení vystupování ze zadních sedadel. Pokud totiž pasažéry nikdo nepustí, musí si všimnout malého „pedálu,“ který vyčnívá na pravé straně sedačky spolujezdce. Po jeho sešlápnutí se odjistí opěrák a sedačku je možné odsunout. Podobné umístění pojistky je však celkem nezvyklé a osobně jsem si ho všiml vlastně jen náhodou.

Pasažéři nebo náklad

Jakmile si ale na tento koncept zvyknete, je nastupování i vystupování celkem bezproblémové. A problém není ani nedostatek místa. Při svých 183 centimetrech jsem si sám za sebe sedl celkem pohodlně, ovšem pokud s cestujícími vzadu vyrazíte do terénu, sundejte raději nohu z plynu. Vzadu se totiž sedí přímo mezi podběhy, tedy nad tuhou nápravou, což by mohlo posádce vzadu zajistit celkem slušné letecké zážitky.

Co se týče pozice za volantem, je situace dost individuální. Volant je nastavitelný pouze výškově a to v poměrně omezeném rozsahu. Osobně jsem si ale ideální pozici našel celkem snadno a rychle. A pokud by mi nevadilo tvrdé madlo dveří, pravděpodobně bych si ani neměl nač stěžovat. Ostatně Jimny je skvělým vozem i k cestám na rande. Díky jeho nepříliš širokému interiéru k sobě máte se spolujezdkyní příjemně blízko a při řazení pětky vám může ruka z řadicí páky, dlouhé jak týden před výplatou, sklouznout raz dva.

Zavazadlový prostor nového Jimny je pak trochu kouzelný pojem. Pokud totiž zatoužíte po místě pro čtyři cestující, vypaří se jak Peroutkův článek ze stránky vlevo dole a zbudou po něm jen dvě malé kapsy vpravo i vlevo dole v podlaze. Pokud ale zadní sedačky složíte, získáte celkem solidní plácek pro složení kdejakého nákladu. Zadní strany opěráků, dělených v poměru 50:50, jsou navíc opatřeny plastovým povrchem, který by měl zabránit jejich poškození. To byl sice úmysl šlechetný, přesto se ne zcela úplně vydařil.

Povrch je sice odolný a půjde snadno omýt, bohužel je ale také dost kluzký a náklad vám bude vzadu neustále cestovat. Řešením by mohla být alespoň nějaká síťka, kterou by se dal náklad zafixovat, jenže kotvící body jsou bohužel položkou z katalogu příplatkové výbavy.

Pokud už do něj ale zákazník s touhou po převozu objemnějších nákladů zalistuje, nabízí se jako snadnější řešení spíše gumová vana do celého úložného prostoru, která sice znemožní cestovat ve čtyřech, ale lesníkům i myslivcům usnadní život. A když už jsme nakousli katalog příplatkové výbavy, rovnou bych doporučil připlatit si i za ochranné plechy diferenciálů, které se při cestách do terénu rozhodně vyplatí.

Bohatě vybaven

A když jsme načali příplatkovou výbavu, sluší se zmínit i tu standardní. A ten seznam je skutečně dlouhý. Již v základu totiž nový Jimny nabídne například nouzové brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, asistent rozjezdu do kopce i sjíždění svahů nebo systém rozpoznávání dopravních značek. Zadní sedačky s nastavitelnými opěradly jsou navíc vybaveny systémem ISOFIX a s výbavou Elegance získáte i kůží obšívaný volant nebo skvěle svítící světlomety s LED projektorem.

Motor, jízdní vlastnosti


Čtyři válce stačí, i když turbo netlačí

Výraz retro se pak nabízí i při pohledu pod kapotu, kde je podélně uložen 1,5litrový atmosférický motor K15B o výkonu 75 kW, který nepřidušuje žádný filtr pevných částic a jeho baterii nemučí ani žádný stop-start systém. Podle Suzuki se však jedná o zcela nově vyvinutý motor s vícebodovým vstřikováním paliva, který nabízí maximální výkon 102 koní až při dosažení 6.000 ot./min. Výš do otáčkového spektra si pak musíte zajít i pro maximální točivý moment 130 N.m, který je dostupný až při dosažení 4.000 ot./min. V praxi to tedy znamená jediné – nebát se šlápnout na plyn a motor jednoduše točit, točit a točit.

V kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou je ale řazení poměrně zábavné a díky dlouhé páce i zase úsměvně retro. Převody jsou však poskládané docela krátce a pětku můžete řadit klidně už okolo 50 km/h. A i když je v autě během jízdy po městě celkem ticho, při vypnutém rádiu jasně slyšíte zvuky motoru i převodovky. Osobně mi to silně připomínalo jízdu s první generací Mazdy MX-5, která nabízí podobně puritánský pocit z mechaničnosti jízdy a řízení. A to mě zkrátka baví.

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip

Na okreskách pak Jimny při dodržování zákonných limitů točí kousek pod 3.000 ot./min., což je ještě stále naprosto v pohodě. Jakmile ale vyrazíte na dálnici, romantika končí. Při rychlosti okolo 130 km/h točí Jimny cca 4.000 otáček a motor už o sobě dává celkem jasně vědět. Jeho hlasitost je přitom ještě docela únosná, poněkud otravná je však monotónnost hluku. A i když Jimny udrží předepsaných 130 na pětku i do mírného dálničního stoupání, příjemnější mi bylo zařadit se s ním do pravého pruhu, zapnout tempomat a volně plynout s kolonou náklaďáků. Člověk tak má alespoň více času kochat se ubíhající krajinou, na kterou je z Jimnyho krásně vidět. Podobně jako u výše zmíněné MX-5 však i pro Jimny platí, že je lepší se s ním dálnicím prostě vyhnout.

V terénu boduje

Ostatně asfaltované silnice nejsou pro Jimny jeho domovským prostředím, ačkoliv se ani na nich neztratí. Vůbec nejlépe se malý offroad cítí v terénu, kde vám svými schopnostmi snadno vyrazí dech. O tom jsme se ostatně přesvědčili během cesty na trať Offroad klubu Milovice, kde jsme Jimny pořádně prověřili, potrápili a pořídili pro vás i nějaké to video.

Díky malým převisům a světlé výšce 210 mm má Jimny skvělé předpoklady pro jízdu v terénu. Zadní nájezdový úhel má hodnotu 49°, přejezdový úhel 28° a přední nájezdový úhel 37°. V tabulkách tak chybí už jen hodnota pro maximální hloubku brodění, kterou jsme se ale nedozvěděli ani od zástupců značky. Krátký rozvor nám zase dovolil manévrovat i mezi stromy a se zařazenou redukcí se Jimny vyhrabal i do nepříjemně strmých stoupání, kdy jsme zpoza volantu sledovali jen nebe a koruny stromů.

Kromě jednoduché a účelné konstrukce je ale pro terénní vlastnosti Jimnyho důležitý i jeho systém pohonu všech kol AllGrip Pro. Ten posílá výkon primárně na zadní nápravu, v případě potřeby lze však připojit i pohon předních kol a to do rychlosti až 100 km/h. Sluší se však poznamenat, že pohon přední nápravy by se měl připojovat jen na kluzkém povrchu. Při jízdě ve skutečně náročném terénu má ale řidič k dispozici ještě redukci, která se však řadí až při úplném zastavení, se zařazeným neutrálem a sešlápnutou spojkou. Se zařazenou redukcí pak řidič dostane k dispozici největší sílu na kolech a maximální trakci.

Video se připravuje ...

Největším limitem terénních vlastností Jimnyho, tedy s výjimkou našich rukou, se však nakonec ukázaly být univerzální celoroční pneumatiky Bridgestone Dueller, jejichž vzorek se poměrně rychle zanesl a Jimnymu tak chyběla trakce. Ze strany automobilky se však jedná o pochopitelný kompromis, jak dosáhnout slušných vlastností v terénu i na silnici. Pokud ale budete chtít posunout schopnosti Suzuki Jimny o pořádný kus dál, nevyhnete se pořádným drapákům s odpovídajícím rozměrem. Tak už to ale u offroadů bývá...

Na blátě a písku bývalého vojenského újezdu v Milovicích se každopádně naplno ukázal i přínos standardně dodávaného systému BLSD, což je označení pro elektronickou uzávěrku diferenciálu. Systém spolupracuje s celou řadou čidel, především však využívá systém ESP. Pokud pak řídící jednotka zjistí, že jedno z kol na nápravě prokluzuje, automaticky ho začne přibrzďovat a síla se přenáší na kolo druhé. Celý proces přitom funguje takřka neznatelně a Jimny se díky němu prodere i místy, kam by vás jinak zdravý rozum nepustil a kde by jednoduchá čtyřkolka na podobných gumách již dávno dojela.

Kličkovaná v ulicích

Při jízdě po městě pak u Jimnyho oceníte skvělý výhled, ke kterému přispívají velká okna a úzké sloupky karoserie. Díky relativně velkým zrcátkům má navíc řidič i slušný přehled o dění kolem vozu. Samotná jízda je pak celkem komfortní, pokud nenarazíte na dlažební kostky nebo výmoly. Zatímco v běžných situacích se auto celkem příjemně zhoupne či decentně nakloní, na výmolech si umí i lehce zaskákat. Člověk si pak připadá skoro jak v tom videu, kde američtí vojáci testují první Jeepy. A i když to může někomu přijít nepříjemné, mě i tohle bavilo.

Malé rozměry pak oceníte při parkování, které je vyloženě radostí. Výhled dozadu však trochu komplikuje rezerva na pátých dveřích, kvůli které bych docela uvítal couvací kameru. Na škodu by však nebyl ani tradiční systém parkovacích senzorů, který najde své využití ve městě i v terénu.

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip

Během jízdy po okreskách pak platí totéž co pro město. Jen si vše dvakrát vynásobte a přičtěte vyšší citlivost na boční vítr. Dokud s autem jedete po kvalitním asfaltu, prakticky o něm nevíte a jízda je pohodová a pohodlná. Rozbitá silnice se však projeví uskákaností a sem tam se může do interiéru vloudit i nějaká ta rána. Před průjezdem skutečně ostrých zatáček se navíc vyplatí sundat nohu z plynu o něco dřív, jinak vás čeká chvilka strachu při poměrně výrazných bočních náklonech. Ty navíc umocňuje i výška a šířka vozu.

Tak za kolik?

A pokud jsem na nic nezapomněl, zbývá probrat jediné téma. Za kolik vlastně nový Jimny jezdí? Automobilka sice uvádí kombinovanou hodnotu okolo 6,8 l/100 km, v praxi jsem se ale pohyboval o necelý litr výš. Jenže ani 7,7 l/100 km mně vlastně nepřijde jako vůbec špatná hodnota. Vždyť Jimny má aerodynamiku letící cihly a jeho motor rozhodně nebyl konstruován tak, aby oslňoval ekology.

Ovšem pokud se budete krotit, celkem snadno byste mohli spotřebu stáhnout ještě o pár deci dolů. Pokud se ale častěji vypravíte do terénu nebo na dálnice, připravte se, že hodnota poroste.

Závěr


Co vlastně chcete?

Každý, kdo propadne kouzlu roztomilého Suzuki Jimny, by si měl uvědomit, že to není dokonalé auto. Zatímco jako únik od každodenních potíží, pracant a antidepresivum je naprosto boží, jako obyčejné auto má spoustu chyb. Ať už se budeme bavit o spartánském interiéru, slabším odhlučnění, tvrdším podvozku s rámovou konstrukcí a tuhými nápravami, minimu odkládacích prostor, zvláštním přístupu na zadní sedačky nebo občas nečitelném přístrojovém štítu. A i když to jsou většinou jen maličkosti, mohou vás po nějakém čase začít štvát.

Pokud bych měl tedy Jimny posuzovat jen jako malou městskou stylovku, což je role, do které si ho bezpochyby obsadí díky jeho roztomilému designu spousta lidí, pravděpodobně by se hodnocení pohybovalo někde okolo čtyř hvězd – a to především díky stylu, jednoduchosti, snadnému parkování a bohaté výbavě bezpečnostních systémů v základní výbavě.

Proč jsem mu ale nakonec dal plný počet a jsem ochoten ho hájit do skonání světa? Ty důvody jsou hned dva. Za prvé si uvědomuji, že Jimny není primárně líbivý společník, ale především bytelně konstruovaný pracant, u kterého je design jen přidanou hodnotou. A za druhé jsem Jimnymu ochoten všechny ty chyby odpustit jen pro ten úžasný pocit, který jsem za jeho volantem vždy cítil a který se velmi obtížně popisuje.

Je to auto, které v člověku vzbuzuje radost. Je radost přicházet k němu na parkovišti, je sranda zhoupnout se s každým nasednutím, je zábava přestavovat interiér pro převoz každého většího nákupu, je zábava poskakovat s ním na městských dlážděných cestách, je skvělé užívat si řazení a poslouchat tu symfonii mechanických zvuků a je fantastické vydat se s ním do terénu, kde je Jimny nezastavitelný.

Pokud tedy chcete Jimny jako stylovku do města jen proto, že Mini, Smart nebo Fiat 500 už mají čtyři lidé ze sousedství, zkuste si ho nejprve na pár dnů půjčit a koupi si dobře rozmyslete. Pokud ale máte rádi retro, baví vás se občas zamazat od bláta, často vyrážíte mimo civilizaci a jste ochotni autu něco odpustit výměnou za charakter a emoce s každým kilometrem, pak si Jimny jednoduše zamilujete. Stejně jako nedávno recenzovaný Chevrolet Camaro je totiž i Jimny lékem na blbou náladu. Jen je finančně dostupnější, praktičtější, provozně přívětivější a podstatně lépe s ním zaparkujete.

Čekání na radost

Zájemci o nové Jimny si však na tuhle koncentrovanou radost v retro balení budou muset nějaký ten pátek počkat. Dodávky na český trh jsou totiž poměrně omezené a podle českého zastoupení Suzuki se dá očekávat, že ještě v následujících dvou letech bude poptávka převyšovat nabídku. Čekací lhůta se přitom může snadno vyšplhat i na půl roku.

Nejlevnější verze modelu 422.900 Kč (1.5 VVT, 5MT, 4x4 AllGrip, Premium)
Základ s testovaným motorem 422.900 Kč (1.5 VVT, 5MT, 4x4 AllGrip, Premium)
Testovaný vůz bez příplatků 468.900 Kč (1.5 VVT, 5MT, 4x4 AllGrip, Elegance)
Testovaný vůz s výbavou 477.900 Kč (1.5 VVT, 5MT, 4x4 AllGrip, Elegance + dvoutónový lak)


Plusy

  • Úžasný retro vzhled
  • Manévrovatelnost
  • Výhled z vozu
  • Schopnosti v terénu
  • Bohatá výbava
  • Rozumná cena
  • Nemá konkurenci

Minusy

  • Minimum úložných prostor
  • Občas špatně čitelný přístrojový štít
  • Vyšší hlučnost
  • Absence 6. rychlostního stupně
  • Výraznější náklony




Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (19)

Doporučujeme

Suzuki Jimny 1.5 VVT 5MT 4x4 AllGrip
Cena základní sestavy 468 900 Kč
Výbava základní sestavy Přední airbag řidiče a spolujezdce, Boční airbag řidiče a spolujezdce, Hlavové airbagy vpředu a vzadu, ISOFIX (systém uchycení dětské sedačky), ABS, ESP® (stabilizační program), BLSD - Brake Limited Slip Differential (elektronická uzávěrka diferenciálu), DSBS – Dual Sensor Brake Support (systém nouzového brzdění), LDW – Lane Departure Warning (varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu), VSW – Vehicle Sway Warning (systém sledování únavy řidiče), TSR – Traffic Sign Recognition (systém rozpoznávání dopravních značek), HHC – Hill Hold Control (asistent rozjezdu do kopce), HDC – Hill Descent Control (asistent sjíždění svahu), TPMS – Tyre Pressure Monitoring System (systém sledování tlaku v pneumatikách), Signalizace nouzového brzdění, Boční výztuhy ve dveříc, Denní svícení, Imobilizér, Elektrické ovládání předních oken, Centrální zámek dveří (z místa řidiče), Centrální zámek s dálkovým ovladačem a optickou odezvou směrovými ukazateli, Manuální klimatizace, Pylový filtr, 2× reproduktor, Audio s MP3 + CD + Bluetooth®, Vyhřívání předních sedadel, Sedadla látková, Zadní sedadla dělená v poměru 50 : 50 a jednotlivě sklopná, Osvětlení kabiny vpředu 3polohové, Držák nápojů 2× uprostřed, Dálkové otevírání nádrže (z místa řidiče), Stropní madlo u spolujezdce a 2× vzadu, Vnitřní kliky dveří chromované, USB zásuvka vpředu, 12V zásuvka vpředu, Střešní okapové žlábky, Mřížka chladiče černá, Dálkové otevírání zavazadlového prostoru, Halogenové světlomety s automatickým rozsvěcováním a s automatickým přepínáním dálkových světel, Přední mlhové světlomety, Přední dvourychlostní stěrače s cyklovačem, Zadní stěrač s ostřikovačem, Tónovaná skla (zelená), UV čelní sklo, Vyhřívané sklo pátých dveří, Vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, Výškově nastavitelný volant s ovládáním audia, hands-free, tempomatu a omezovače rychlosti, Otáčkoměr, Digitální hodiny, Ukazatel nápovědy pro řazení rychlostních stupňů, Akustické upozornění na klíč v zapalování a zapnuté světlomety, Upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vpředu a vzadu, Upozornění na nedovřené dveře, Upozornění na nízkou zásobu paliva, pneumatiky 195/80 R15 + ocelové disky, Rezervní kolo 195/80 R15 + ocelový disk, Kryt rezervního kola částečný v černé barvě Kč
Cena testované sestavy 477 900 Kč
Výbava testované sestavy Automatická klimatizace, Suzuki Smartphone audio + Bluetooth® + NAVI, Osvětlení kabiny vzadu 3polohové, Sluneční clony se zrcátky a držáky dokladů, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru, Schránka v zavazadlovém prostoru, Světlomety s LED projektorem, Světlomety automaticky nastavitelné, Světlomety s ostřikovači, Zatmavená zadní boční skla a sklo pátých dveří, Vnější zpětná zrcátka vyhřívaná, Vnější zpětná zrcátka černě lakovaná, Vnější kliky dveří v barvě vozu, Volant obšitý kůží, Ukazatel nápovědy pro řazení rychlostních stupňů (pouze verze MT), Kola/pneumatiky 195/80 R15 + disky z lehké slitiny, Rezervní kolo 195/80 R15 + disk z lehké slitiny, dvoutónvý metalický lak (+ 9.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1462
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 130 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 145
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 6.2 / 6.8
Emise CO2: 178
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 85 / 377
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 270
Rozměr pneu: 195/80 R15
Suzuki Jimny 1.5 VVT 5MT 4x4 AllGrip
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3480
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1725
d) rozvor (mm): 2250
e) rozchod vpředu (mm): 1395
f) rozchod vzadu (mm): 1405
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 955
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 935
k) šířka vpředu (mm): 1190
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 435
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 535
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Katikakus
31. 10. 2019 16:04
Trefa...
...do cerneho. Tohle se Suzuki neuveritelne povedlo. Pristi rok me ceka vymena druheho auta v rodine, tak snad se do te doby zkrati cekacky. Tohle by byla super hracka na vikendy mimo zpevnene komunikace i prcek na popojizdeni kolem komina.
Avatar - 3_diamanty
30. 10. 2019 23:53
Re: auto na dříví
mne sa tiez paci ale ako 3 dverak ma za mna hodne obmedzene moznosti.... a dnes uz aj niva ma 5 dveri lebo je jasne ze su praktickejsie a taketo auto aj viac toho unesie... ci uz nakladu ale aj ludi.. a to je pre pracovny stroj proste plus ( rybari, polovnici, ochranari a pod ) ... u sportiaka by som 5 dveri samozrejme nechcel ale u pracovneho 4kolkoveho auta ma len 3 dverova kasna dost obmedzene moznosti... skoda

takze ked chce clovek zobrat rodinu na rybacku ( alebo na piknik do lesa ) aj so psom tak tu treba uz aspon 5 dverak nivu https://img2.auto.cz/…ull/3970873_.jpg ... ta je v praxi daleko pouzitelnejsia :yes:
30. 10. 2019 22:34
auto na dříví
Je to už pár měsíců, co jsem na obrázcích poprvé spatřil nového Jimnyho.
V té době se mi kradla na mysl otázka, zda právě nenadešel čas k výměně - dnes už jedenáctileté (slečny) - Grand Vitary.
Jimny se mi strašně líbil. A líbí se mi pořád - a naživo ještě mnohem víc!
Hlavně se mi líbí to, co dovede. Pro mne to znamená to, že to je auto, se kterým se dostanu pro dříví asi mnohem dál, než se zmiňovanou Grand Vitarou. A ještě ke všemu je krásný...

Nicméně - počkám.
Jimny je pravděpodobně jedno z nejlepších aut pro zloděje dřeva, jako jsem já.
Ale - Grand Vitara mě nikdy v mém monkey business nezradila. A navíc umí to, že mě odveze i dennodenně do práce, o víkendu na výlet nebo na benzínku pro cigára a třeba i pod Mont Blanc - vše vyzkoušeno. Umí to výborně.
Bojím se, že s tím Jimnym bych byl omezen jen na to dřevo a cesta k Mont Blancu by byla tak trochu tortura...

Takže počkám.
Dle slov Suzuki dealera je velmi pravděpodobné, že se kolem 2020 zjeví Grand Vitara nová.
Pak ještě chvíli počkám, až výrobce nalezne vakcínu na průvodní miminkovské nemoci a pak možná (možná!!!) svou stávající královnu vyměním za věž.
Možná...

Ale k tématu - Jimny je (když už jsem začal s těmi šachy) vážně střelec :yes:
Avatar - woody-alien
30. 10. 2019 21:29
Dodací doba
Cca před dvěma týdny jsem byl na výměně oleje se Sportem a Jimnyho si prolezl. Ten design je prostě trefa, přitom tak jednoduchý, nic světobornýho. Opravdu věřím, že na tohle se chytnou i ti, co o Jimnym nikdy neslyšeli a nevyužili by ani desetinu jeho schopností.

Pokud se týká dodací doby, obdržel jsem od dealera poněkud jinou...a vyloženě odstrašující informaci. Dvacet jedna měsíců. To si myslím, že bych zapomněl, že jsem si vůbec objednal nějaký auto. :D
Ale moc tomu nevěřím, to by snad nemělo ani smysl spouštět prodej.
Avatar - woody-alien
30. 10. 2019 21:21
Re: Hnuti pěti hvězd - Mára je nový Samurai
Velmi rozumná úvaha. Já bych ale Jimníkovi těch pět hvězd nechal, ve své hodně specifické kategorii je to opravdu unikum, podobně jako ta Miata ve své. A SSS by se podle mého měl v pohodě spokojit se čtyřmi.