Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra bude opět propouštět, odejít mají stovky lidí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Kopřivnická automobilka Tatra bude podle dnešního vydání Práva opět propouštět kvůli nedostatku zakázek.

Vedení firmy přiznalo, že výpověď dostane až 180 lidí, mezi tatrováky však podle deníku kolují informace, že závod opustí až 500 zaměstnanců. K 1. září měla Tatra 2450 zaměstnanců.

"V průběhu čtvrtého čtvrtletí dostane výpověď více než 100 lidí, přesná čísla ale stále nemáme," řekl Právu předseda představenstva a generální ředitel Tatry Ronald Adams. Dodal, že počet propuštěných by neměl přesáhnout 180. "Zcela propuštěno bude asi 25 až 30 zaměstnanců, zbytek dostane od nás příslib, že je opět v budoucnu zaměstnáme," dodal šéf Tatry.

Podobnou zkušenost s příslibem návratu učinila společnost už loni, kdy do takzvaného depozitu poslala zhruba 400 lidí. Propustila je a za pár týdnů jim písemně slíbila práci za podmínek, za kterých odcházeli. Nyní by ale měla být praxe odlišná. "Žádný písemný příslib už dávat nebudeme," potvrdil Adams.

"Nyní máme kontrakty na 359 vozů, z toho je 116 nových vozů a 243 částečných montáží. Většina z toho je ale nasmlouvaná pro první čtvrtletí roku 2011," vysvětlil Právu Adams. Upozornil ale, že situace se mění ze dne na den. "Zvláště v tomto období musíme být hodně flexibilní," dodal.

Podle personálního ředitele Tatry Libora Bartoně budou výpovědi rozdávány z organizačních důvodů. "Z toho člověka se stane normálně nezaměstnaný a zaeviduje se na úřadu práce."

Tatru přes dvojici firem, Tatra Holdigs a Black River, vlastní indická společnost Vectra, americký byznysmen Sam Eyde, belgická investiční společnost KBC Private Equity a firma Meadow Hill Investments ovládaná předsedou představenstva Adamsem.

Za poslední dva roky vykázala automobilku ztrátu přibližně 1,3 miliardy korun. Tatra se chce dostat zpět na vrchol zahraniční expanzí. Na konci letošního roku začne hledat po celém světě partnery, kterým bude dodávat podvozky pro výrobu nákladních aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)