Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Roadster 3.0: Upgrade bude k mání v srpnu

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Tesla chystá pro již nevyráběný Roadster několikrát dříve avizovanou verzi 3.0. Jedná se hlavně o vylepšenou aerodynamiku a nové baterie, které prodlouží dojezd.

Tesla Motors oficiálně oznámila v prosinci 2014, že verze 3.0 nemusí být poslední a začne se nabízet letos na jaře. Její definitivní příchod oznámil Elon Musk aktuálně na svém twitterovém účtu. Na dotaz fanynky či majitelky Roadsteru odpověděl: „Homologační zkoušky nové baterie skončí v závěru července, takže bude k dispozici pravděpodobně v srpnu.“.

Vlastníci dvoumístných elektrických sporťáků stavěných na základě Lotusu Elise zčásti v britském Hethelu a dokončovaných v kalifornském Menlo Parku už začínají být nervózní, testy se evidentně lehce opozdily. Ale jsou jaksi nutné... Bez nich to zkrátka nejde. Tesla svůj Roadster neustále upravuje podle toho, jak probíhá vývoj v oblasti lithium-iontových článků. Žádné nové vozy už se nerodí, updaty jsou však pro stávající klientelu k mání.

Nové články mají kapacitu 70 kWh (předtím 53 kWh), přitom se nezvětšily, ale pojmou o 31 % energie více. To ale znamená i delší akční rádius, který vzroste zhruba na 644 km. Je to nárůst o polovinu oproti dřívějšku, ve srovnání s prvními kusy dokonce stoprocentní. Pro Roadster se začnou dodávat pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravena byla kvůli nim taktéž ložiska všech kol. Aerodynamický kit sníží odpor vzduchu ze stávajících 0,36 na 0,31, což je i u vozu tohoto typu velmi důležité.

Tesla Roadster se sériově vyráběla v letech 2008-2012, výsledek projektu DarkStar se coby prototyp představil už v červenci 2006. Používala uprostřed umístěné elektromotory s výkony od 185 do 215 kW a točivým momentem 270-400 N.m, záleželo na verzi. Převodovka byla vždy jednostupňová BorgWarner (nyní bez pomlčky a módně bez mezery), auto má samozřejmě zadní pohon.

Svou výdrž dokumentoval malý, jen 3,95 m dlouhý roadster dálkovými jízdami i účastí v rallye vozidel na alternativní pohony, v březnu 2010 vyhrál takový podnik bývalý pilot formule 1 Érik Comas za jeho volantem v Monte Carlu. Ač jsou hodnoty dojezdu velmi vysoké a vymykají se veškeré konkurenci, nejedná se o laboratorní čísla. Prodalo se více než 2,4 tisíce kusů, na starém kontinentu stál nový 84.000 eur.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
29. 4. 2015 10:30
Re: nerealne
Ještě bych to doplnil, že podle místních inženýrů elektromotor už měl svou šanci v 19 století a nevyužil ji, takže pro 21 století je to krokem zpět >:D
Co by měl být krokem vpřed jsou palivové články a warp pohon >:D >:D >:D >:D
28. 4. 2015 17:14
nerealne
to prece neni mozne aby baterky o stejne velikosti pojmuli o 31% vice energie, vzdyt to tady pisou diskuteri v diskuzich, ze baterky se prece vubec nevyvyjej a dal se ani vyvyjet nebudou >:D no jak k tomu prijdou majitele benzinaku a naftaku, ze jim automobilky nedodaj stejne velkou palivovou nadrz do ktere se ale vejde alespon o 30% vic paliva >:D

to bude urcite nejakej podvod a lumparna, dal bych si nane pozor na ...... firmu co je ve ztrate