Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS 6 Avant Performance
Audi RS 6 Avant Performance
Audi RS 6 Avant Performance
Audi RS 6 Avant Performance
44 Fotogalerie

TEST Audi RS 6 Avant Performance – Supersport s batohem

Marek Bednář

Když spojujete nespojitelné, je jen těžké se vyhnout velkým kompromisům. Inženýrům Audi Sport se to však v případě RS 6 podařilo. Uzemnila mě dokonalým podvozkem, charakterním motorem i až absurdními schopnostmi. Jenže právě ty jsou, alespoň v mých očích, tak trochu kamenem úrazu.

Design, interiér

Říká se o něm, že je to nejlepší kombík na světě, ba dokonce jedno ze světově nejlepších aut vůbec. Pod kapotou má osmiválec s výkonem supersportu, ale zároveň v něm odvezete celou rodinu na dovolenou. Je vůbec možné postavit takové auto, aniž by vývojáři museli dělat tolik kompromisů, že nebude zvládat ani jednu tuhle roli?

Takovou otázku si kladu, když k tmavošedému Audi RS 6 Avant Performance prvně přicházím. Znáte-li význam anglického výrazu „presence“, který se nedá do češtiny dost výstižně přeložit, máte zhruba představu, jaké mám dojmy. RS 6 i v téhle nenápadné barvě budí ohromnou pozornost i zaparkovaná – dostává se mi pochvalných reakcí, když zastavím u benzinky, a přicházeje k autu před domem nejednou vidím pár mladíků, jak ji ohlížejí.

Video placeholder
Audi RS 6 Avant: Jak utratit takřka milion korun za příplatky? Takto • Auto.cz

Vlastně se není co divit – podívejte se na ni. Roztažené otvory pro nasávání vzduchu působí, jako by přední nárazník byl širší než celé auto. Sekundují mu snad jen blatníky, které musí pojmout 285mm šířku předních pneumatik. To není překlep, opravdu mají přední gumy bezmála třicet centimetrů šířky. Jedna tahle pneumatika stojí skoro jako celá sada na mého lebarona.

Čtěte zdarma až do konce

Exkluzivní pokračování článku čeká pouze na registrované čtenáře.
  • Registrace je snadná, rychlá a zcela zdarma!
  • Možnost aktivního zapojení do diskuzí a anket