TEST Land Rover Defender 130 D300 – Pohodlný lesník
Nejdelší defender v užitkově orientovaném provedení mi sedl do noty jako jiné auto už dlouho ne. Všemi prověrkami schopností, které sahaly od dálnice až po offroad včetně brodu, prošel se ctí. Jenže je pekelně drahý a aby za něj člověk ty miliony zaplatil, musí mu imponovat i jako status symbol.
Design, interiér
Při novinářské práci, jejíž jednou z nejpříjemnějších součástí je testování nových aut, člověk narazí na auta, která se mu vážně líbí. A sem tam i na takové, které se mu opravdu, ale opravdu nechce vracet. Nejdelší defender ve verzi „dělník“ – tohle slovo působí ve spojení s omračující cenou 3,5 milionu korun vážně nepatřičně – k nim jednoznačně patří.
Na týden s defenderem jsem se vážně těšil. Když jsem s tímto modelem naopak v nejkratší verzi 90 měl tu čest poprvé, neměl jsem na něj moc času ani příležitostí vyzkoušet, co všechno dovede. Tentokrát ale bylo v plánu mnoho set kilometrů i nějaký ten větší náklad, na který je záď bez třetí řady sedaček, zato s víc než 110 cm dlouhou ložnou plochou dobře připravená.
Z tohoto faktu, a také ze zakrytovaných oken mezi sloupky C a D, vynikne užitková nátura vozu, který přitom vznikl jako luxusní terénní vůz. Trochu oxymorón, já vím, ale výsledek mi až překvapivě skvěle sedl do noty a naplnil představu o autě, které zvládne opravdu všechno.