Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Land Rover Defender 130 D300 – Pohodlný lesník

Marek Bednář
Diskuze (45)

Nejdelší defender v užitkově orientovaném provedení mi sedl do noty jako jiné auto už dlouho ne. Všemi prověrkami schopností, které sahaly od dálnice až po offroad včetně brodu, prošel se ctí. Jenže je pekelně drahý a aby za něj člověk ty miliony zaplatil, musí mu imponovat i jako status symbol.

Design, interiér


Při novinářské práci, jejíž jednou z nejpříjemnějších součástí je testování nových aut, člověk narazí na auta, která se mu vážně líbí. A sem tam i na takové, které se mu opravdu, ale opravdu nechce vracet. Nejdelší defender ve verzi „dělník“ – tohle slovo působí ve spojení s omračující cenou 3,5 milionu korun vážně nepatřičně – k nim jednoznačně patří.

Na týden s defenderem jsem se vážně těšil. Když jsem s tímto modelem naopak v nejkratší verzi 90 měl tu čest poprvé, neměl jsem na něj moc času ani příležitostí vyzkoušet, co všechno dovede. Tentokrát ale bylo v plánu mnoho set kilometrů i nějaký ten větší náklad, na který je záď bez třetí řady sedaček, zato s víc než 110 cm dlouhou ložnou plochou dobře připravená.

Z tohoto faktu, a také ze zakrytovaných oken mezi sloupky C a D, vynikne užitková nátura vozu, který přitom vznikl jako luxusní terénní vůz. Trochu oxymorón, já vím, ale výsledek mi až překvapivě skvěle sedl do noty a naplnil představu o autě, které zvládne opravdu všechno.

Zobrazit celý článek
Marek Bednář
Diskuze (45)

Doporučujeme

Land Rover Defender 130 D300
Cena základní sestavy 2 591 266 Kč
Výbava základní sestavy Pohon všech kol (AWD), Dvoustupňová rozdělovací převodovka (stupeň High – jízda na silnici a stupeň Low – jízda v terénu), Elektronicky řízené vzduchové odpružení, Adaptivní tlumiče, jízdní režimy Terrain Response, All Terrain Progress Control (ATPC), Asistent pro rozjezd do svahu (HSA), Systém kontroly náklonu (RSC), Regulace brzdění při zatáčení (CBC), Asistent pro sjíždění strmých svahů (HDC), Automatické zabrzdění stojícího vozidla, Vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, s osvětlením bezprostředního okolí vozu a se samostmívací funkcí na straně řidiče, Senzorově řízená regulace dosahu světlometů, Osvětlení bezprostředního okolí vozu, Automatické světlomety a stěrače s dešťovým senzorem, Světla s funkcí „Follow me home“, Systém sledování tlaku v pneumatikách (TPMS), Systém čištění vzduchu v interiéru Plus, Kobercové rohože, Ambientní osvětlení interiéru, konfigurovatelné, Senzor kvality vzduchu, Dělicí síť do zavazadlového prostoru, Středová hlavová opěrka vzadu, Odolné pryžové rohože na podlahu interiéru, Odolné pryžové rohože na podlahu zavazadlového prostoru, Osvětlení prostoru pro nohy, Světla na čtení vzadu, Dva držáky nápojů vpředu, Úložná příruční schránka, Háček (háčky) v zavazadlovém prostoru, Pryžová rohož do zavazadlového prostoru, Středová konzola s loketní opěrkou, Dva přední držáky nápojů s krytem, Osvětlené kovové prahové lišty s označením značky, Kobercové rohože s pryžovou podlahou zavazadlového prostoru, Sloupek řízení, elektricky nastavitelný, Asistent nouzového brzdění, Systém sledování slepého úhlu s asistenční funkcí, 3D prostorová kamera, Tempomat s omezovačem rychlosti, Asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu (LKA), Parkovací senzory s rozsahem pokrytí 360°, Systém varování před kolizí při couvání, Rozpoznávání dopravních značek a adaptivní omezovač rychlosti, Sledování hloubky brodu, Vnitřní zpětné zrcátko se samostmívací funkcí a technologií ClearSight, Bezklíčový přístupový systém, Přijímač digitálního rádiového vysílání (DAB), Android Auto™, Apple CarPlay®, Paket Online s datovým tarifem, Zadní tažná oka, černá, nekrytá, Asistent pro stabilizaci přívěsu (TSA), Secure Tracker (předplatné na 12 měsíců), Systém ISOFIX na sedadle spolujezdce vpředu, Zadní systém ISOFIX. Obvodový alarm, Automatické zamykání konfigurovatelné zákazníkem, Upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás, Startování tlačítkem, Přední airbagy s detekcí obsazenosti sedadla spolujezdce Kč
Cena testované sestavy 3 511 457 Kč
Výbava testované sestavy paket Country Black (+23.246 Kč), barva šedá Eiger (+27.936 Kč), kryt rezervního kola v barvě vozu (+12.776 Kč), zatmavená okna za B-sloupkem (+15.058 Kč), kožené čalounění černá Windsor (+39.115 Kč), paket Premium Interior (+85.886 Kč), paket Offroad Plus (+21.649 Kč), tepelně izolační čelní sklo (+6.768 Kč), pojistné matice kol (+1.141 Kč), zásuvka 230 V v zavazadelníku (+3.574 Kč), alarm perimetrický a volumetrický (+12.523 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 24
Zdvihový objem (ccm): 2997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / - / -
Emise CO2: 196
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1094 / 2078
Objem nádrže (l): 89
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2661 / 719
Rozměr pneu: 255/60 R20
Land Rover Defender 130 D300
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5358
b) šířka (mm): 2008
c) výška (mm): 1970
d) rozvor (mm): 3022
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020
k) šířka vpředu (mm): 1620
l) šířka vzadu (mm): 1590
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
9. 3. 2024 15:21
Re:
Moc diky, vypnu ad blocker a prihlasim se
9. 3. 2024 14:43
Re:
Nikoliv, test je zamčený, celý se otevře po přihlášení. V některých případech (zejména když člověk používá nějaký adblock nebo tracker blocker) se jen nezobrazí informace o tom, že je třeba se přihlásit (ale není nutné nic platit) pro zobrazení celého testu. Za zádrhel se omlouváme.
9. 3. 2024 08:22
Marně hledám ten článek?
Jako těch pár nic neříkajících vět je celý článek???
6. 3. 2024 07:53
Re: def
A proč ten negativní smajlík.... ? Mě to taky připadá jako vyhozený peníze ale nemůžeš tohle říct o spoustě dalších aut? prostě si to lidi kupují, protože chtějí.... tak je nechme.... ;-)
5. 3. 2024 20:48
Re: Re: Tak bodejď by to nebylo pěkný svezení....
Nárůst spotřeby při opravdovém nešetření je velký u každého motoru.