Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota konceptem GR Supra Racing zahajuje resuscitaci slavného sportovního modelu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Toyota do Ženevy skutečně přivezla nový sportovní automobil, který nese jméno Supra, ale s několika nepříjemnými háčky. Největším z nich je skutečnost, že se jedná o koncept, i když údajně velmi blízky finální sériové podobě.

Premiéra nového sportovního modelu automobilky Toyota, navazujícího na populární linii modelů Supra, patří k netrpělivě očekávaným událostem motoristického světa. Japonská automobilka si dává s jeho uvedením na čas a dlouhé čekání se rozhodla trochu zkrátit prostřednictvím konceptu GR Supra Racing.

Kompaktní dvoudveřový automobil s rozvorem náprav 2470 mm, celkovou délkou 4574 mm, šířkou 2048 mm a výškou 1230 mm má s tradičním koncepcí v podobě motoru uloženého v přídi a pohonem zadních kol oživit slávu jména Supra, jímž se pyšnily vrcholné sportovní vozy značky v letech 1978 až 2002.

První Toyota Supra se objevila v roce 1978 jako větší a výkonnější provedení druhé generace modelu Celica, které bylo nabízeno výhradně s řadovými šestiválci. Na tuto první generaci s interním označením A40 navázaly tři přímo následující v podobě A60 uvedené v roce 1981, A70 z roku 1986 a nakonec dnes nejpopulárnější A80 z roku 1993.

Právě na pověst a popularitu modelu Supra z devadesátých let má navázat nový sportovní vůz, který se k odkazu svých předků hlásí i interním označením A90, na něž odkazuje koncept GR Supra Racing startovním číslem na své karoserii.

Podle oficiálních materiálů automobilky Toyota je tento koncept skutečně předskokanem sériovému modelu, z nějž se má stát pátá generace modelu Supra. Ten má vynikat kompaktní stavbou, kterou převezme přímo od letošního ženevského konceptu.

Zachován má být ve značné míře i dramatický design, i když v případě sériového vozu si bude muset odmyslet většinu rozměrných aerodynamických prvků na karoserii a rovněž masivní výdechy na kapotě motoru.

Supra v sériové podobě pak bude mít o málo větší světlou výšku a nebude stát na kolech s centrální maticí. V případě interiéru pak můžeme zapomenout na masivní ochrannou klec i závodní sedadlo OMP, ale na druhou stranu lze očekávat podobně zvlněnou palubní desku a masivní středový tunel mezi sedadly.

Toyota bohužel prozatím neuvádí, kdy hodlá odhalit pátou generaci modelu Supra v produkční podobě a rovněž se nezmiňuje o technice ukryté pod kapotou. Zájemci o svezení s novinkou se však mají dočkat již v dubnu letošního roku, kdy se koncept FR Supra Racing představí v nejnovější aktualizaci hry Gran Turismo Sport od Polyphony Digital Inc.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - wakantanka
8. 3. 2018 10:00
Re: BMW Z5
:yes: :yes: :yes: :-)
7. 3. 2018 16:22
Mám pro Vás příběh o kysaném zelí.
Trvalá sleva s tankovací kartou.
No to mi po... kozy.
Tohle je nová dimenze auto.cz:)
7. 3. 2018 12:55
Re: BMW Z5
Ty ostré japonské "až tuzingové" tvary určitě na BMW nebudou. A co je nejpodstatnější, kupé bude vždycky víc sportovní auto, než kabrio se skládací plechovou střechou... s 200 kg nadváhy...
Avatar - iudex
7. 3. 2018 12:02
Re: BMW Z5
Ani mňa to nešokuje, tiež som videl kamuflované prototypy, ale tie som nehodnotil. Že BMW bude iba roadster a Supra iba kupé (aby si neliezli do kapusty) tiež dávno viem, to ale neznamená, že na Supre nevidieť jasné tvary BMW. A oproti Toyobaru je ten rozdiel, že tam to bola viac Toyota a menej Subaru (povedzme 70:30, ale Subaru na nič nenadväzovalo), tu to ale vyzerá tak na 95% BMW a 5% Toyotu, čo mi príde v kontexte snahy nadviazať na legendárneho predchodcu akosi málo.
Avatar - iudex
7. 3. 2018 11:57
Re: BMW Z5
To iste nie. ;-) Len aby to nebola Toyota ze cenu BMW. >:D