Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota konceptem GR Supra Racing zahajuje resuscitaci slavného sportovního modelu

Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
56 Fotogalerie
Diskuze (8)
Toyota do Ženevy skutečně přivezla nový sportovní automobil, který nese jméno Supra, ale s několika nepříjemnými háčky. Největším z nich je skutečnost, že se jedná o koncept, i když údajně velmi blízky finální sériové podobě.

Premiéra nového sportovního modelu automobilky Toyota, navazujícího na populární linii modelů Supra, patří k netrpělivě očekávaným událostem motoristického světa. Japonská automobilka si dává s jeho uvedením na čas a dlouhé čekání se rozhodla trochu zkrátit prostřednictvím konceptu GR Supra Racing.

Kompaktní dvoudveřový automobil s rozvorem náprav 2470 mm, celkovou délkou 4574 mm, šířkou 2048 mm a výškou 1230 mm má s tradičním koncepcí v podobě motoru uloženého v přídi a pohonem zadních kol oživit slávu jména Supra, jímž se pyšnily vrcholné sportovní vozy značky v letech 1978 až 2002.

První Toyota Supra se objevila v roce 1978 jako větší a výkonnější provedení druhé generace modelu Celica, které bylo nabízeno výhradně s řadovými šestiválci. Na tuto první generaci s interním označením A40 navázaly tři přímo následující v podobě A60 uvedené v roce 1981, A70 z roku 1986 a nakonec dnes nejpopulárnější A80 z roku 1993.

Právě na pověst a popularitu modelu Supra z devadesátých let má navázat nový sportovní vůz, který se k odkazu svých předků hlásí i interním označením A90, na něž odkazuje koncept GR Supra Racing startovním číslem na své karoserii.

Podle oficiálních materiálů automobilky Toyota je tento koncept skutečně předskokanem sériovému modelu, z nějž se má stát pátá generace modelu Supra. Ten má vynikat kompaktní stavbou, kterou převezme přímo od letošního ženevského konceptu.

Zachován má být ve značné míře i dramatický design, i když v případě sériového vozu si bude muset odmyslet většinu rozměrných aerodynamických prvků na karoserii a rovněž masivní výdechy na kapotě motoru.

Supra v sériové podobě pak bude mít o málo větší světlou výšku a nebude stát na kolech s centrální maticí. V případě interiéru pak můžeme zapomenout na masivní ochrannou klec i závodní sedadlo OMP, ale na druhou stranu lze očekávat podobně zvlněnou palubní desku a masivní středový tunel mezi sedadly.

Toyota bohužel prozatím neuvádí, kdy hodlá odhalit pátou generaci modelu Supra v produkční podobě a rovněž se nezmiňuje o technice ukryté pod kapotou. Zájemci o svezení s novinkou se však mají dočkat již v dubnu letošního roku, kdy se koncept FR Supra Racing představí v nejnovější aktualizaci hry Gran Turismo Sport od Polyphony Digital Inc.

Vstoupit do diskuze (8)