Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Triumph přepracoval Speed Triple 1050 a uvádí jej ve verzích S a RS

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Britská značka Triumph si pro sezónu 2018 připravila modernizované provedení modelu Speed Triple 1050. Ten ve své nové podobě nabízí vyšší výkon a ještě lepší ovladatelnost.

Triumph Speed Triple je dnes již tradiční a téměř nedílnou součástí nabídky modelů své značky. První generace tohoto modelu se představila pro modelový rok 1994 a ta druhá o tři roky později přinesla dodnes typická poznávací znamení v podobě viditelné konstrukce trubkového rámu či dvojice světlometů.

K zásadním historickým zlomům v historii tohoto modelu došlo v roce 2005, kdy dorazilo provedení s označením 1050, jenž odhaluje objem řadového tříválce a je používáno dodnes. Ve své dosavadní podobě se pak Triumph Speed Triple 1050 představil v roce 2016, kdy byl uveden s informací, že bylo provedeno 104 změn.

Nyní představuje Triumph model Speed Triple 1050 v nové podobě a tentokrát bylo podle materiálů značky provedeno 105 změn. Zároveň došlo k proměně nabízených verzí s označením S a R v nové verze S a RS. Ty i nadále spojuje design, rám i pohonná jednotka, ale rozděluje výbava a především komponenty podvozku, kdy verze S využívá přední vidlici a zadní tlumič značky Showa, zatímco ostřejší verze RS pyšní prvky značky Öhlins.

Triumph Speed Triple 1050 i ve své nejnovější podobě využívá trubkový rám, v němž je zavěšen přepracovaný kapalinou chlazený řadový tříválec o objemu 1050 cm3,který u obou verzí disponuje nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) při 10.500 min-1 a točivým momentem 117 N.m při 7150 min-1.

Připomenout lze, že v loňském modelovém roce nabízel tříválec ze stejného objemu výkon 103 kW (140 k) při 9500 min-1 a točivý moment 112 N.m při 7850 min-1. Za nárůstem výkonu o sedm procent a točivého momentu o čtyři procenta stojí mimo jiné nové písty i hlavy válců s optimalizovanými výfukovými kanály a přepracované mazání motoru.

Cílem všech provedených úprav na pohonné jednotce bylo vedle navýšení výkonu i točivého momentu dosažení ještě rychlejší odezva na pohyby plynové rukojeti a celkově živější reakce motoru ve vyšších otáčkách spolu s dalším zvýrazněním zvuku tříválce, jenž je pro modely Speed Triple charakteristický. Na zvukovém projevu pak má svůj podíl samozřejmě i přepracovaný výfukový systém, který se u verze RS pyšní koncovkou značky Arrow.

S motorem spolupracuje jeho charakteristice ještě více přizpůsobená šestistupňová převodovka. Jezdec má navíc možnost si u verze S vybírat z jízdních režimů Rain, Road, Sport a Rider, k nimž se u verze RS přidává ještě režim Track. Standardem je ABS a kontrola trakce.

Ve své nové podobě se Speed Triple dočkal i nového přístrojové štítu, který nyní tvoří barevný TFT displej s úhlopříčkou pět palců, u nějž lze volit ze tří režimů zobrazení v případě verze S a šesti zobrazení u provedení RS. Novinkou ve výbavě je i podsvícení ovladačů na řidítkách a rovněž bezklíčové odemykání a startování obou verzí.

Triumph Speed Triple 1050 má v obou provedení rozvor kol 1445 mm a sedlo ve výšce 775 mm, ale vedle výše zmíněných prvků výbavy se verze S a RS odlišují svou suchou hmotností. Ta je 192 kg u provedení S, zatímco u verze RS je uvedeno 189 kg. Za rozdílem v podobě 3 kg stojí mimo jiné i použití uhlíkových vláken k výrobě předního blatníků, malých bočních kapot a krytky koncovky výfukového systému u modelu RS.

Triumph uvádí, že ceny modelu Triumph Speed Triple 1050 v novém provedení ve verzích S a RS zveřejní koncem února letošního roku, kdy se má rozběhnout prodej.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)