Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TVR uvažuje o výrobě SUV, má být lehké, rychlé a vzteklé

Jan Mička
Diskuze (5)
Britská automobilka TVR má díky nové spolupráci velké plány. Po sportovním modelu může dorazit i SUV.

Automobilka TVR, která proslula malosériovou výrobou charismatických a nezaměnitelných sporťáků, se po letech znova zvedá ze země. Svítat na lepší časy začalo v roce 2013, a nyní, když se na záchraně podílí i Gordon Murray (konstrukce a design) a Cosworth (agregát), už můžeme pomalu přemýšlet o novém modelu. TVR má navázat na historické tradice, pokud však chce být konkurenceschopné, musí vstoupit také do neprobádaných vod.

V první fázi, která by měla přinést ovoce v průběhu příštích dvou let, se chce TVR zaměřit na vývoj a výrobu dvoumístného sportovního vozu s vidlicovým osmiválcem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Auto má být děsivé, podobně jako jedny z posledních modelů TVR. Například Sagaris. Jenže ten nešel příkladem v oblasti dílenského zpracování a byl velmi náročný na řízení.

Jenže pouze sportovní vůz TVR mezi špičku nevynese. V plánu je tedy připravit půdu pro vůbec první SUV značky, které má být navrženo ve stejném duchu jako ostatní modely – bude lehké, rychlé a vzteklé. Pro SUV je zatím na trhu místa dostatek, začít právě jím by ale ze strany TVR nebylo strategické. Nejdříve je třeba navázat tam, kde skončilo, a až poté objevovat nové příležitosti.

Jan Mička
Diskuze (5)
27. 7. 2015 19:57
Re: kazdy chce ( potrebuje ) dnes SUV
Vzhledem k tomu vyššímu těžišti je aktivní bezpečnost rozhodně horší a ne lepší. Pro chodce jsou SUV nebezpečnější - hlavně pro děti. Mezi deseti nejprodávanějšími vozy v EU je jen jedno SUV. V USA je to půl na půl - i když pick up je pracovní nástroj a dost se od voňavkovejch ofroutů liší. BMW 7 a S-class jsou vrchol co stojí o třídu výš než X5 nebo Range Rover, takže je jich logicky méně.

Dnešní cena ropy je uměle podhodnocena a já se bojím, že po tomhle přijde nepříjemné zdražení a tím pádem vymírání dinosaurů - SUV. Ostatně hummer je vhodným příkladem. Sportovních aut se to dotkne méně, protože dnešní sporťáci umějí být i úsporný. SUV není úsporný nikdy, protože ve městě ho sráží vyšší hmotnost a mimo město aerodynamika.
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2015 19:37
Re: kazdy chce ( potrebuje ) dnes SUV
neber to doslovne..... ale faktom je ze dnesne SUV uz dokazu byt aj luxusne a rychle .... a to nehra do karat luxusnym vozom ani tym rychlym sportovym.... uz ani nepamatam kedy som videl nejaku 7 bawo.... pritom kedysi ich nebol problem stretnut.... dnes uz skor vidim range rover alebo BMW X5 ako velke limuziny, .... SUV su jasne v kurze... a to naprec vsetkymi segmentami a cenovymi relaciami .... samozrejme ano rydzo sportove auto bude vzdy sportovejsie a obratnejsie ako 2 tonovy mastodont s 4x4 .... ale sam vidis ako sa trh vyvija..... SUV su ziadane... a sportiaky tie nam miznu pred ocami ... SUV boduju svojou univerzalnostou bezpecnostou robustnostou ... a niektore uz dokazu aj nejaky ten zazitok za volantom ponuknut.... a aj luxus na urovni limuzin.... sam by som dnes uprednostnil pred sportiakom ci limuzinou radsej velke SUV.... taky range rover sport by sa mi pacil viac ako cokolvek ine :yes:
27. 7. 2015 19:20
Re: kazdy chce ( potrebuje ) dnes SUV
Protiřečíš si. Nejdřív napíšeš, že SUV jsou rychlý jako sporťáci (blbost) a pohodlný jako s-class (blbost) a potom opěvuješ jejich univerzálnost (polopravda). Univerzální věc z logiky věci nemůže být dobrá jako protipóly na svém hřišti, ze kterých si bere část vlastností. Nížší těžiště, nižší spotřeba a cena sedanů-hatchbacků a nakonec zdravý rozum zabrání tvojí vysněné dominanci SUV. Fyziku neokecáš a každá bublina jednou splaskne. Zkus se projet v mazdě mx-5 a pak nasedni do x-krát výkonnější BMW X6 M. Pak pochopíš, že sportovnost-zábavnost-ovladatelnost nejsou jen o výkonu na rovince.
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2015 12:42
kazdy chce ( potrebuje ) dnes SUV
aj lotus ho vyvija.... aj bentley rolss ci jaguar.... a nepotrva dlho a pridu aj dalsie... od TVR... od znozuzrodenej znacky borgward.. od lamba.... dokonca aj nastupca DS3 uz nebude bezne male auto ale SUV..... zda sa ze kto ma SUV ma vyhrate.... predaje RAVKY, sportagu ci tiguanu ale aj drahych SUV ako RR ci GCH z roka na rok trhaju nove a nove rekordy.... a uprimne... kde by dnes bolo predajmi vo svete porsche keby nemalo macan a cayenne? je to tak SUV je skratka kluc k uspechu... bez ohladu na to ako sa nam pacia a ako ich realne v terene (ne)vyuzivame....

a ak mam byt uprimny a mal by som moznost volby ci S-kladu alebo range rover.... tak volim range rover.... praktickost a vsestrannost sa SUV neda vytknut ... v tomto su SUV skutocne majstri prevleku .. dokazu byt rychle ako sportove auta a zaroven pohodlne ako tie najlepsie limuziny.... a ked treba odnesiete v nich aj nabytok na chatu alebo surfovaciu dosku na plaz ..... skratka SUV su velmi sirokospektralne zamerane a dokazu byt uzitocne takmer pre kazdeho ..... co sportiaky nedokazu.. a pride mi ze aj velke 5m limuziny uz zacinaju byt out... staci sa pozriet kolko luxusnych limuzin sa predavalo v eu pred 10 rokmi a kolko dnes a je jasne vidiet ze SUV su dnes jasny vitaz napriec vsetkymi segmentami... kto dnes nema SUV uz pomaly ani neexistuje a nemoze prezit... a vsadim sa ze aj znacky ako ferrari ci mclaren ... aj tie sa raz budu chvalit ake maju v ponuke uzasne SUVecka .... je len otazkou casu kedy ulohy luxusnych limuzin uz dokonale prevezmu velke SUV ( range rover, MB GL ) .... a ulohu dialnicnych stihaciek rozne naslapane SUV ( bmw X6, RR sport ).... predpokladam ze v buducnosti uz klasickym nizkym sportovym ( malo praktickym ) autam postupne uplne odzvoni ( dnes uz len spominame na fiat coupe, hondu s2000, integru, mazdu RX8 ci p406 coupe ) a bude ich coraz menej a menej

SUV su skratka neskutocne univerzalne a to je velke plus tohto typu auta ... na ktore je akakolvek ina protizbran ( v podobe sportiakov ci limuzin ) prikratka....
Avatar - Barrichello
27. 7. 2015 12:15
Njn
z něčeho žít musí a ostré sportáky pro puristy a nadšené řidiče dneska uživí málokoho, at sou sebelepší, sebehezčí atd.