Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku se prodává tuningová ikona. Stojí 750 tisíc a vypadá jako vrak

Toyota Corolla AE86 Trueno Sprinter
Toyota Corolla AE86 Trueno Sprinter
Toyota Corolla AE86 Trueno Sprinter
Toyota Corolla AE86 Trueno Sprinter
25 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (10)

Legendární Toyota AE86 se objevila na prodej v Česku, ale existuje až nespočet důvodů, proč byste si tohle konkrétní auto neměli kupovat. Chybějící zadní sedačka je jedním z těch nejmenších.

Globálně je to jedno z nejslavnějších japonských aut všech dob. Kultovní toyota s přezdívkou „Hachi-Roku“ (osm-šest) se v automobilovém světě proslavila různými způsoby – byla hlavní hvězdou japonského animovaného seriálu Initial D, Keiichi Tsuchiya z ní udělal driftingovou ikonu a je jedním z častých aut v nejoblíbenějších závodních simulátorech, jako jsou Forza Motorsport nebo Gran Turismo. Díky tomu všemu po ní šílejí davy benzinových nadšenců i sběratelé.

V Česku se ikonická hranatá toyota s interním modelovým označením AE86, obchodně pojmenovaná Sprinter Trueno nebo Corolla podle konkrétního trhu, nikdy neprodávala, ale postupem let se u nás objevilo pár méně či více zachovalých kousků. Vysoká exkluzivita na evropských silnicích jim zaručuje vysokou cenu, na čemž se občas snaží vydělat i dovozci a prodejci netradičních aut. A právě teď se na českém inzertním serveru Sportovnivozy.cz objevila až dokonalá ukázka.

Na první pohled lákavá Toyota Corolla AE86 je totiž spíše projektem pro milovníky driftování, než zachovalým kouskem s opravdovou autenticitou a hodnotou. Jedná se o americkou verzi AE86 z roku 1985 s továrním levostranným řízením, která je dost ošuntělá a ani nemá kompletní interiér. Jak sám prodejce uvádí, že spíše projektem na dokončení než autem, které byste měli vracet do původního stavu. V evropských podmínkách byste na něm nechali ruce a zaplatili spoustu peněz za dopravu a cla při objednávání náhradních dílů z Velké Británie, Spojených států amerických nebo Japonska.

Video placeholder
Martin Vaculík a Toyota GR86 • Zdroj: auto.cz

A dokonce ani nemá originální motor. Standardně se AE86 vyráběla s atmosférickou benzinovou čtyřválcovou šestnáctistovkou 4A-GE s ventilovým rozvodem DOHC a v Americe se ve slabších modelech objevovaly i jednotky 4A-C s obyčejnějším ventilovým rozvodem SOHC. V Česku prodávaná AE86 však někdy v minulosti dostala čtyřválcovou osmnáctistovku 7A-GTE s odolnějšími kovanými vnitřnostmi a turbodmychadlem M24 GT3582. Dalšími úpravami jsou i neoriginální převodovka, diferenciál, řídicí jednotka Megasquirt, stavitelný podvozek Megan Racing, tuningová kola XXR a spousta dalších dílů.

To je teprve začátek, protože ačkoli prodávaná corolla zřejmě funguje, je pojízdná a s ovládnutou technikou jízdy řízeným smykem si jí náramně užijete, pořád potřebuje spoustu práce. Prodejce totiž uvádí, že je potřeba zapracovat na naladění motoru – aktuálně má zhruba 300 koní a může dosáhnout až na 450 koní, vylepšit celkové nastavení podvozku, nalakovat karoserii a zkompletovat interiér. No však už to znáte, jak to s automobilovými projekty bývá. Je to jeden nekonečný příběh plný radostí i frustrací.

Postupně jsme se tak dostali k tomu nejdůležitějšímu. Tahle konkrétní AE86 se v Česku prodává za 749.000 Kč, přičemž cena je k jednání a prodejce slibuje i pomoc s registrací na naše silnice. K autu dokonce přidává i zadní sedačku, což řeší jeden z jeho menších problémů. A to ani nevíme, jak je na tom karoserie s korozí, protože japonská auta z minulých desetiletí jsou až legendární svým rezavěním.

Co myslíte, zvládne si v Česku prodávaná „Hachi-Roku“ obhájit svou požadovanou cenu, nebo je jen předraženým neoriginálním autem, které by raději ani nemělo vyjíždět na české silnice? V evropských inzercích totiž můžete najít i mnohem lepší nabídky, i když jiných karosářských verzí, za mnohem zajímavější peníze.

Vstoupit do diskuze (10)