Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen CC 1,8 TSI – Lidový elegán

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 4. 5. 2012 • 16:16
58
122
Zobrazit náhledy (58)
Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC Volkswagen CC
Že nám v názvu něco chybí? I kdepak, CC už nemá s Passatem „nic“ společného. Alespoň tedy z marketingového hlediska, po technické stránce bychom mezi oběma bratry společnou řeč našli.

Ještě před nedávnem působil Passat CC se svými světly s obloučky trochu jako designový pohrobek, pak ale přišel facelift. Ten odnesl nejen obloučky, ale také jméno Passat z názvu. Model CC se tak osamostatnil a zřetelněji posunul výše v potravním řetězci. Tah je to bezesporu správný, CC vždycky stál tak trochu stranou. Však oni lidé od VW mají rádi, když se o CC mluví jako o babyPhaetonu.

Na palubě se moc změn neudálo, uprostřed palubní desky tikají passátní hodiny, obrazovka s navigací a rádiem je až pod nimi. Pravda, nenarušuje se tak pěkná linka hliníkového dekoru, ale z uživatelského hlediska jde o ergonomický přešlap, bohužel společný takřka všem vozům napříč produkčním spektrem koncernu VW.

Pocit po nastoupení do vozu je bez přehánění prémiový. Za bezrámovými dveřmi leží decentní, kvalitně působící kabina, výrazně tvarované sedačky lákají k usednutí a tříramenný kožený volant přitahuje řidičovy dlaně jako magnet. Zajímavé, jak relativně málo stačí upravit klasický koncernový interiér, aby vypadal takhle hodnotně. Ergonomie je téměř příkladná (odhlédne-li od již zmíněné obrazovky), vzhledem k dostatku místa v oblasti kolen ani tolik nevadí bok středového tunelu vyrobený z tvrdého plastu.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
Prostoru je na předních i zadních sedadlech dost, elegantní splývavá střecha nechává nad zadním sedákem dostatečných 93 centimetrů. Naše verze byla čtyřmístná, za páté místo si musíte připlatit. Ztratíte tak odkládací prostory mezi dvojicí zadních sedadel a vnitřek pak nevypadá tak elegantně. Zase je však praktičtější a hlavně dá se sklopit – čtyřmístné provedení umí jen protáhnout lyže.

Sedadla jsou na pohled pěkná, na dotyk příjemná a snaží se držet tělo na správném místě i v zatáčkách. Po hodince v sedadle jsem se však začal trochu vrtět a to kvůli sedáku. Právě jeho boční vedení nemá přílišné pochopení pro pokrčování nohou (třeba na dálnici), což někomu může vadit. Ostatně, když už jsme u dálnice – velmi příjemným pomocníčkem na dlouhých výletech je adaptivní tempomat, který funguje naprosto výborně a plynule udržuje zvolenou vzdálenost. Jeho součástí je také Front Assist, tedy elektronický strážný anděl upozorňující na překážky před vozem. Během testu mi dvakrát hlásil nebezpečnou situaci a ani jednou se nespletl, což nebývá u podobných systémů samozřejmostí.

Znatelně méně jsem si však oblíbil dalšího pomocníka, přispívajícího k bezpečnosti silničního provozu: systém monitorující tlak v pneumatikách. Podivné jarní počasí, kdy v noci je jen těsně nad nulou a přes den 15 stupňů, jej totiž evidentně zmátlo a systém rozsvítil oranžovou kontrolkou. Po překontrolování tlaků (i následný den ráno, abych nic nepodcenil) jsem nepřišel na to, kde by mohl být problém. Nutno dodat, že podobně se tyto systémy zkrátka občas chovají.

Líbí se mi prostorný kufr s víkem na pružinu, které se po odjištění samo otevře a při zavírání neklade přehnaný odpor.

I malý to zvládne!

Velkou neznámou byla přeplňovaná osmnáctistovka. Dokáže CC rozhýbat? Obavy se rozplynuly takřka ihned po vyjetí z parkoviště. Točivý moment 250 Nm, navíc dostupný ve velmi širokém pásmu, si se 1,5 tuny vážícím autem dokáže poradit bez problémů. I díky nejvyššímu výkonu 118 kW se z CC může stát dravá štika, hbitě předjíždějící ostatní.

Zátah motoru byl krásně lineární, byť jej samozřejmě musíte při potřebě razantní akcelerace trochu více potrápit. Jediné co mu chybí je výraznější špička. Utlumení agregátu je velmi dobré, stejně jako izolace kabiny od okolního světa. Při vytáčení o TSI pod kapotou víte, zvuk je však poměrně příjemný a hlavně neruší.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Co spotřeba? Dlouhodobý průměr se podařilo srazit pod osm litrů, to jsme však velkou část ze zhruba 800 kilometrů najezdili v Praze. Na sedmý stupeň točila automatická převodovka DSG při stovce těsně nad 2.100 ot., spotřeba se na dálnici ustálila na 5,8 l. To je hodně zajímavá hodnota, dokazující, že downsizing má (alespoň při klidné jízdě) opravdu někdy smysl. Zrychlení na reálných 130 km/h přinese 2.800 otáček a spotřebu 7,4 litru. To je mimochodem podobné číslo jako u Octavie 1,8 TSI či Civicu 1,8i-VTEC, což je dobrý výsledek, ale třeba u takového BMW 335i jsme naměřili dokonce ještě méně.

Sedmistupňové DSG je jednou z nejlepších automatických převodovek dneška, má však své mušky. A to zejména, pokud do vozu s touto skříní přesednete z něčeho se šestistupňovým DSG. Někdy zbytečně váhá s přeřazením, které občas doprovází i docela výrazné škubnutí. Jistě, jde o ojedinělý jev, avšak někdy se vám zkrátka převodovku povede trochu vyvést z konceptu. Sedmistupňové DSG bylo určeno hlavně pro malé vozy a vozy nižší střední třídy, převodovka se suchými spojkami je totiž konstruována na točivý moment maximálně 250 Nm. Někdy mi přišlo, že je těch stupňů na silné 1,8 TSI prostě zbytečně moc.

S adhezí není na suchu problém, občasné rozverné kvíknutí pneumatik ve sportovním režimu není na škodu. Jak se však CC s relativně lehkým motorem vpředu a dlouhým převisem vzadu (on i ten přední je nadprůměrný) chová na mokru nebyla šance během testu vyzkoušet. Škoda.

Žralok

Pěkný interiér, sympatický a poměrně úsporný motor, elegantní exteriér… zatím to pro CC vypadá opravdu dobře. Co jízdní vlastnosti?

Nebojte, i ty se inženýrům podařilo vypiplat téměř k dokonalosti. Podvozek je jistý za každých okolností, navíc citlivost na boční vítr je pro auto neznámý pojem, takže s CC lze pádit po dálnici opravdu rychle a auto sedí jako přibité. Nadhled neztratí, ani když přijdou okresky s dobrým povrchem. Zatáčkami se CC s lehkým motorem v přídi, avšak velkými převisy dokáže prosmýknout ladně a jistě, byť vrozená nedotáčivost vozu nastupuje v utažených pasážích na scénu rychleji než bych čekal.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/40 fungují báječně. I bez adaptivních tlumičů je dostatečně komfortní, občasné povytažení obočí mají na svědomí rázy od zadní nápravy na příčných nerovnostech. To je však asi to jediné, co lze v oblasti komfortu CC vytknout. Rozbité okresky sice dvakrát nemusí, ale dokáže se s nimi popasovat se ctí.

Podvozku sekunduje povedené řízení, mezi běžnými Volkswageny možná nejlepší. S rychlostí přirozeně tuhne a nabídne i pocit vlády nad předními koly, kdy se řidiče snaží (alespoň útržkovitě) informovat o přilnavosti předních kol. Je to sice jako povídat si přes zeď, ale v dnešní době mrtvých gumových řízení buďme rádi alespoň za náznak spojení s vozem.

Svůj odstavec si bezpochyby zaslouží aktivní bi-xenony. Ty jsou díky příplatkovému Dynamic Light Assistentu opravdu skvělým parťákem, když se po dlouhém dni setmí. Díky pohyblivé aparatuře (jde o jakési „pacičky“) dokáže systém téměř okamžitě zaclonit reflektor tak, abyste například neoslňovali protijedoucí řidiče, které identifikuje díky kameře v předním skle. A když jsou pryč z dosahu, opět je celá silnice ozářena standardními bi-xenony.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida
 

Pacičky dokáží zaclonit i jen část kuželu, takže na pravou krajnici to vesele pálíte dálkovými, zatímco prostředek silnice osvětlujete tlumenými. Detekce v reálu funguje téměř stoprocentně, byť někdy si protijedoucí řidiči užili sekundu dálkových světel, to když je z dálky kamera nedokázala identifikovat. U blízkých minutí však systém fungoval dobře, na zhruba padesáti kilometrech po okreskách jsem potkal asi čtyřicet aut, svůj nesouhlas s mými světlomety vyjádřilo bliknutím jediné.

Závěr

Volkswagen při faceliftu udělal přesně to, co se ve slušné společnosti čeká: auto zlepšil po všech stránkách. Kolem oken už to skoro nesviští, interiér je zase o kousek lepší a exteriér má šmrnc silničního žraloka.

Potěšil mě základní motor v nabídce, s jehož pomocí se dá výsledná cena udržet v přijatelných mezích. Když to však pořádně roztočíte, může se cena vyhoupnout klidně přes milion korun. Tak jako u dnes testovaného kousku. Ano, za tyhle peníze můžete mít auto od věhlasnějších značek, ale ani náhodou nebude tak vybavené a skoro bych se i vsadil, že ani nebude tak elegantní.

První cena vozu707.900,- Kč (1,8 TSI, 118 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací707.900,- Kč (1,8 TSI, 118 kW)
Základní cena testovaného vozu757.900,- Kč (1,8 TSI, 118 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.056.800,- Kč (1,8 TSI, 118 kW)

Plusy

  • Motor 1,8 TSI
  • Rychlá převodovka DSG
  • Komfort odpružení, jízdní vlastnosti
  • Dobrá základní výbava
  • Vzhled

Mínusy

  • Méně místa vzadu
  • Horší výhled z vozidla
  • Rychle přicházející nedotáčivost

Témata
Volkswagen CC 1,8 TSI
Cena základní sestavy 757 900 Kč
Výbava základní sestavy Boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, 4 tříbodové bezpečnostní pásy, vpředu a vzadu s výškovým nastavením, vpředu s předepínači, elektronický stabilizační program ESP s impulsem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brzdění, dvě opěrky hlavy vpředu, 2 opěrky vzadu (4místné vozidlo), isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na sedadlech vzadu, dvě upevňovací oka na plošině za sedadly, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, kontrolka signalizující nezavřené dveře a víko zavazadlového prostoru, automatická klimatizace "Climatronic", 2-zónové nastavení teploty (odděleně pro řidiče a spolujezdce), senzor kvality vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitřní cirkulac, rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, vstup Aux-in ve středové konsole, okenní anténa, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, sklopná, zrcátko u řidiče asférické, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické otevírání víka zavazadloveho prostoru, dálkové odjištění víka zavazadlového prostoru a víčka nádrže, elektromechanická parkovací brzda, funkce "Auto Hold", komfortní startování "Press & Drive", posilovač řízení s proměnlivým účinkem, funkce "Coming/Leaving home", dešťový senzor, automatický spínač světlometů, denní svícení , 12 V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty , palubní počítač s multifunkčním ukazatelem "Plus", parkovací systém "Parkpilot", zvuková signalizace odstupu směrem dopredu i dozadu, zobrazení situace na displeji rádia nebo navigace, tempomat, vstup MEDIA-IN pro připojení vnějšího zdroje: USB-paměti nebo MP3 přehrávače s USB konektorem, ovládání a zobrazení přes rádio nebo navigaci, kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumantikách, sportovní podvozek, adaptivní regulace podvozku DCC, rekuperace kinetické energie při brzdění, 4 kola z lehkých slitin "Phoenix" 8 J x 17, statické bi-xenonové světlomety pro potkávací a dálková světla, zadní svítilny s LED technologií, vnější zpětná zrcátka, nárazníky a kliky dveří v barvě vozu, ochranné lišty vpředu v barvě vozu, na bocích a vzadu chromované, přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "titanově stříbrná", regulovatelné bílé podsvětlení přístrojů na přístrojové desce, sportovní sedadla vpředu výškově nastavitelná, s bederními opěrkami, sedadlo řidiče el. nastavitelné v 6 parametrech (bederní opěrka a sklon opěradla), potahy sedadel v ploché tkanině "Silversprint", 3ramenný multifunkční volant v kůži s chromovanou dekorací výškově a podélně nastavitelný, hlavice řadicí páky v kůži, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, zadní 2místné sedadlo nedělené a nesklopitelné, středová loketní opěrka, průvlak pro přepravu dlouhých předmětů, odládací box se 2 držáky nápojů mezi zadními sedadly, make up zrcátka s osvětlením ve slunečních clonách, přihrádka spolujezdce s osvětlením a možností chlazení, zamykatelná, textilní koberečky vpředu a vzadu Kč
Cena testované sestavy 1 056 800 Kč
Výbava testované sestavy Multifunkční ukazatel "Premium" s barevným displejem, bezklíčové odemykání a startování "Kessy" (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), alarm "Plus" s ostrahou interiéru, nezávislým zdrojem, senzorem naklonění vozu a komfortním zavíráním, ACC - automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu s funkcí Front Assist - zkrácení brzdné dráhy a varování při nebezpečném snížení odstupu, funkce zastavení vozu, funkce City - nouzové brzdění (do 30km/h), zpětná kamera "Rear assist", automatický parkovací asistent "Park Assist", systém pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist", dynamická regulace dálkových světěl "Dynamic Light Assist", rozšíření rádia nebo navigace o Soundsystem "Volkswagen Sound" s výkonem 300W: 10 výkonových reproduktorů, digitáĺní 8kanálový zesilovač, přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "kartáčovaný hliník", 4 kola z lehkých slitin "Interlagos" 8 J x 18 s leštěným povrchem, samozacelující pneumatiky 235/40 R 18, plnohodnotné rezervní kolo z lehkých slitin pro 18" kola, navigační systém "RNS 510" s barevným dotykovým displejem a rádiem 4x 20 W s 8 reproduktory, zobrazení mapy 2D/3D, dynamické navigování pomocí RDS TMC tuneru, CD, MP3-CD i WMA-formáty, při stojícím voze i video DVD. Harddisk 30 GB k ukládání navigačních tras i MP3-hudby, šachta pro kartu SD (pro přehrávání hudby), AUX-IN zdířka, předinstalované mapové podklady dle volby, předinstalované mapové podklady pro západní a střední Evropu vč. ČR, potahy sedadel v kombinaci Alcantara (středový pruh) / kůže Vienna (okrajové části), vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, 3ramenný multifunkční volant v kůži s chromovanou dekorací pro vozy s aut. převodovkou, k ovládání řazení, mf. ukazatele, rádia a telefonu (telefon není součástí této výbavy), sportovní paket: Bi-xenonové světlomety (pro potkávací i dálková světla), dynamicky reagující na směr jízdy, s automatickou regulací sklonu, s ostřikovači a dynamickým odbočovacím světlem, LED technologie denního svícení, mlhovky, ztmavené zadní sklo a boční skla vzadu, absorbující 65% světla, panoramatické elektricky výklopné střešní okno, sluneční roleta pro zadní okno el. ovládaná, odpadá příhrádka ve stropní konzole, příprava "Premium" pro mobilní telefon s Bluetooth v loketní opěrce vpředu, komfortní ovládání pomocí mf. volantu, dodatečné rozhraní rSAP, metalický lak Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 532 / 0
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1446 / 459
Rozměr pneu: 235/40 R18
Volkswagen CC 1,8 TSI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4802
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2711
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1559
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

trapasat
| 26. 7. 2012
>:D :yes:
Avatar - JDM
BŮH TŘÍDY
| 29. 6. 2012
"A chceš-li získat z našeho rozhovoru poučení, pak si zapiš - Volkswagen je evropskou produkční jedničkou, aspirantem na jedničku vesmíru. Je to současně světový technický a technologický lídr, špička, která vyrábí v daných třídách to nejlepší, co lze na světě pořídit. Speciálně evropské modely - POLO, GOLF, SCIROCCO, TIGUAN, PASSAT a TOUAREG jsou doslovné třídní majstrštyky, vozy, které v podstatě ve svých třídách nemají konkurenci. Prostě... špička, vrchol."

napsal člověk který o těhle autech ví to co si přečetl na internetovém fóru
PS to co ty víš o VW desetiletí dnes už dávno neplatí a svoje životní zkušenosti můžeš uplatnit leda tak na zahrádce za chalupou nebo při luštění křížovek o krásné věcné ceny před deseti lety se řešily katalizátory ABS a ESP dneska je mikroprocesor menší jako špendlíková hlavička standardem stejně jako aktivní parkovací asistent a další hi-tech technologie které před deseti lety byly terčem posměšků a proroctví o daleké cestě k těmto technologiím stejně jako se dnes převážně lidé tvého věku smějí hybridům s benzínovým motorem kteří tvrdí že budou jezdit do 2litrů na sto kilometrů dneska máš mikročip i ve svojí varné konvici ve které si vaříš každý ráno kávičku a to že ten mikročip muže klidně posílat informace nadvládním organizacím do USA a ti vědí kolik kdy a jaký kafe si vaříš >:-[] ono umět si zapnout počítač zapnout internet a umět ho používat neznamená zvládat a ovládat moderní technologie . Chvástat se tady svými mnohaletými zkušenostmi s automobily neznamená znát automobily dnešní doby .i ten nejlepší počítač před deseti lety by dnes nestačil na průměrný chytrý telefon do 4000kč dnešní doby. to samé platí o výrobě a technologiích kterými dnes auta disponují .
Avatar - JDM
BŮH TŘÍDY
| 29. 6. 2012
ono vědět a mít zkušenosti je velký rozdíl >:D a taky nechápu jaktože sám velký GTI nemá VW kde se stala chyba že by existovala automobilka která vyrábí něco lepšího?? to asi těžko když VW je podle něj nejlepší mainstreamová automobilka ..to se mě nějak nezdá něco bezhlavě o něčem tvrdit a přitom mít něco jiného >:D to mě hlava nebere . takhle to vypadá že takový GTI s představou VW ve své virtuální garáži by byl v dokonalém ajfru, kdyby mi mu znenadání přinesl někdo od Dacie klíčky od takového logana >:D
Proc neni 2.0 TSI 4x4 DSG
| 11. 5. 2012
Proc neni 2.0 TSI 4x4 DSG ?? Pokud by byl koupil bych ho, takto uvazuji o Audi, BMW...
Vecna nelogicnost konfiguratoru vyrobcu !!! :no: :-( ;-\
Radost z jizdy
| 8. 5. 2012
Krasny vuz, ktery pak jizdne nenaplni vysoka ocekavani dana sportovnim designem. VW umi, kdyz chce, podvozky naladit (GTI, SCIRRO), je velka skoda, ze se k tomu neodhodlalo i u CC. V bile s cernou strechou by to pak byla absolutni trefa. Takhle bohuzel pusobi trochu jako samponek v tricku EVERLAST.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku