Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf blue e-motion: Na trh za tři roky

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Elektrický Golf přijde na trh do tří let, uvedení je plánováno na konec roku 2013. Již představený prototyp se pilně testuje.

O tom, že zkoušky probíhají úspěšně, svědčí i vítězství ve Future Car Challenge. První ročník závodu nízkoemisních automobilů na 92 km dlouhé trati z Brightonu do Londýna (tedy opačným směrem, než jezdí svou slavnou jízdu historické vozy) vyhrál redaktor časopisu What Car? Jim Holder právě za volantem elektrického Golfu. Automobilka v té souvislosti zveřejnila podrobné specifikace pojízdné studie a ty již známé ještě upřesnila.

Elektromotor o hmotnosti 80 kg v přední části vozu poskytuje maximální výkon 85 kW (115 k) a trvalý 50 kW (68 k). Je napájen lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 26,5 kWh, které umožňují akční rádius až 150 km. To takřka polovině Němců, kteří dojíždějí denně do práce, bez problémů stačí, nemají to dle Spolkového statistického úřadu totiž dál než 10 km. Pouhých 16 % pak jezdí více než 25 km. Akumulátory se mohou také dobíjet pomocí rekuperace při brzdění. Celkem 180 článků ve třiceti modulech váží 315 kg. Jeden nabíjecí konektor je v přední masce pod výklopným logem automobilky, druhý místo víčka palivové nádrže za pravými zadními dveřmi. Golf je vybaven rovněž solární střechou.

Točivý moment 270 Nm je k dispozici prakticky ihned po nastartování, což je u elektromobilů obvyklé. Poháněna zůstala přední kola, ale přes jednostupňovou převodovku EQ 210. Ta nabízí kromě schématu P-R-N-D běžného u samočinných skříní také polohu B, která se volí při maximální možné rekuperaci. Instalace baterií do zadní části vozu mírně omezila zavazadlový prostor, který nabízí využitelný objem 275 l. Elektrický Golf jezdí na pneumatikách 205/55 R16, dosáhne maximální rychlosti 135 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,8 s. Váží 1545 kg, což je jen o 205 kg více než srovnatelný Golf BlueMotion TDI s převodovkou DSG. Základní rozměry, ani rozvor náprav se nijak nezměnily. Aerodynamika je velmi dobrá, součinitel odporu vzduchu dosahuje hodnoty 0,295.

Na přístrojovém panelu se vlevo zobrazuje aktuální výkon a dojezd, vpravo je rychloměr a ukazatel stavu nabití. Mezi nimi se nabízejí informace o přeměně kinetické energie na elektrickou. Řidič ji má možnost ovlivnit ve čtyřech krocích buď voličem na podlaze, nebo pádly na volantu. Jízdní profil lze nastavit pomocí velkého multifunkčního displeje vpravo. Režim Comfort+ maximálně využívá výkon motoru. Při volbě Normal je k dispozici 65 kW a auto se rozjede na 115 km/h, Range+ zvyšuje dojezd, takže elektrický agregát poskytne pouze 50 kW a 105 km/h.

Golf blue e-motion nebude prvním sériovým Golfem na elektřinu. Předběhl jej již v roce 1993 CityStromer na bázi třetí generace. Dobrá, v jeho případě mluvme spíše o malosériové produkci, byl totiž vyroben jen ve 120 exemplářích. Přesto překonal prototypovou fázi.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Avatar - dicky
14. 11. 2010 20:04
Re: NEchce to
pokuty ve forme vyssich eko dani za vjezd za vlastnictvi ty a jini podobni prosazujete a tvoje clanky vyse presne toto odhaluji,za par let ti ten spalovaci motor spoctou i s uroky..a me bohuzel take ..ale snad se stane zazrak a treba to vaclav klaus smete ze stolu a eu se rozpadne i jejich legislativni new rvhp a bude klid od neprijemnych narizeni.
A pak elektro golf a jina vozidla nic nebude protezovat a dojezd na baterky at ma treba 300 km a za hodinu je nabity
14. 11. 2010 19:10
Re: NEchce to
Čo to zas trepeš * o akom trestaní? Platíš nejaké pokuty za to, že používaš auto so spaľovacím motorom? Ja nie. :-!
Avatar - dicky
14. 11. 2010 18:02
Re: NEchce to
Ono je to velice zradne s tim zvyhodnovanim jednoho a trestanim druheho,nenapadlo vas ze ti chudsi obycejni lide na to mit nebudou i zdravotne napr.duchodci atd treba jezdi 4 krat tydne k lekari a podobne lide jezdi do prace maji se hodiny trmacet mestkou dopravou?Ono dat stovku za vjezd za den pro nekoho neni nic druheho za mesic to zdrti.
Ja myslim ze ke kazdemu stejne je jedina cesta jinak se to casem vymsti vsem..
Zregulovat a zvyhodnit a potrestat treba ty chude nebo ty co se vymykaji vozem motorem atd je cesta do pekel ono to totiz nemusi zkoncit jen u aut ve mestech.....a prelit se do jinych sfer...
PROTO KUP SI ELEKTROMOBIL ALE NIC OD STATU NEZADEJ A O TO MIN OD DANOVYCH POPLATNIKU A HLAVNE DRUHEHO NEOMEZUJ
13. 11. 2010 23:37
Re: NEchce to
Ono to je podivné vo viacerých smeroch, pri autách sa najviac kričí, lebo obyčajný človek je najlepšia dojná krava a najmä ak sedí za volantom. Neriešia sa najväčší znečisťovatelia v globále, ako spomínaš Čínu alebo USA, ale tí zďaleka nie sú jediní. Nerieši sa námorná doprava, letectvo, ťažba a ťažký priemysel, alebo len v minimálnej miere. V tomto máš úplnú pravdu.
Ale ak niekto kričí, že prečo ten druhý má zľavu a ja nie, takého by som zadupal do zeme. Čo je prísne na tom, že dostaneš zľavu, ak nemáš výfuk? A čo je zlé na tom, že chcú obmedziť smrad v centre? Je to zväčša iba o pohodlí - každý kričí najviac, ak ide o pohodlie jeho vlastného zadku. Ale ak zistí, že má chytené pľúca alebo pečeň, že má rakovinu,a výfuky k tomu rozhodnou mierou prispeli, bude najhorlivejším bojovníkom.
Avatar - Krispos
13. 11. 2010 23:12
Re: NEchce to
Ja nevim, ale prijde mi to dost prisne.... ekoterorismus se vyznacuje tim, ze bojuje jenom za veci, z nichz kouka nejaky zisk (viz biopaliva). Resp. takto, pokud zde mame ekologickou dan za emise, pak "nechapu" ten neustaly tlak na downsizing a snizovani emisi, ekologicka kurvitka (aka DPF) a podobne nesmysly... tam pak je ta moznost volby dost omezena. Nehlede na to, ze EU je na trhu produkce skodlivin zcela minoritni hrac, za nos by se meli chytit v jinych zemich (Cina, USA).