Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Prodeje užitkových modelů za prvních pět měsíců 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Prodeje divize Volkswagen Užitkové vozy se v prvních pěti měsících letošního roku zvýšily o 3,5 procenta.

Volkswagen Užitkové vozy za měsíce leden, únor, březen, duben a květen letošního roku prodal 220.500 lehkých užitkových vozidel. To představuje oproti stejnému období roku 2011, kdy se prodalo 213.000 vozů, nárůst o 3,5 procenta.

Modelová řada T5 se za leden až květen dočkala nárůstu prodeje o 0,4 procenta na 66.300 vozidel, zatímco v loňském roce to bylo za stejné období 66.100 vozů.

Volkswagenů Caddy se od začátku ledna do konce května po celém světě prodalo 63.200 vozů, což je pokles o 3,1 procenta oproti loňským 65.200 vozidel.

Prodeje Crafteru se celosvětově zvýšily o 37,0 procent na 19.800 automobilů. Ve stejném období roku 2011 to bylo 14.400 vozů.

Pick-upy Amarok si ve srovnání s loňským rokem rovněž polepšily a to o 31,7 %. Během prvních pěti měsíců letošního roku se prodalo 30.500 pick-upů Amarok, oproti 23.100 vozů za stejné období roku 2011.

Prodeje v západní Evropě za prvních pět měsíců letošního roku vzrostly o 1,3 procenta na 117.900 vozů, zatímco vloni se za stejné období prodalo 116.400 vozidel.

Tradičně největším evropským trhem je pro Volkswagen Užitkové vozy i nadále Německo, kde se prodalo 50.800 vozů, což je oproti stejnému období loňského roku, kdy se prodalo 48.200 vozidel, nárůst o 5,3 procenta.

Ve východní Evropě se tržby zvýšily o 32,7 procent a zákazníci odebrali celkem 17.400 lehkých užitkových vozidel (v loňském roce to bylo za prvních pět měsíců 13.100 vozů).

Jižní Amerika představuje pro Volkswagen Užitkové vozy po Evropě druhý nejdůležitější trh a zde se od začátku ledna do konce května prodalo 55.700 vozů, což je oproti loňskému roku, kdy se prodalo 57.000 vozů, pokles o 2,3 %.

Prodeje modelu Saveiro zde klesly o 10,3 % z loňských 33.800 na letošních 30.400 vozů. V případě klasického T2 se prodeje mírně zvýšily o 0,4 % z 10.350 na 10.400 automobilů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)