Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen už prý zvažuje ostrou verzi svého lidového elektromobilu

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Elektrický Volkswagen pro masy byl představen zhruba před týdnem, přesto už se mluví o jeho sportovnější variantě. Dočkáme se nakonec ostrého VW ID.3 s ikonickým označením GTI či R?

Parametry nedávno oficiálně představeného Volkswagenu ID.3 naznačují, že by se mohlo konečně jednat o celkem praktický a smysluplný elektromobil. Má prostornou kabinu, zavazadlový prostor o kapacitě 385 litrů, dojezd až kolem 550 km a jeho platforma MEB slibuje vysokou sofistikovanost.

Ovšem i když jsme za volantem ještě neseděli, již nyní je téměř jisté, že jedna věc bude novému ID.3 takřka s jistotou chybět: rychlost. Automobilka sice slibuje výkon až 150 kW (204 k), ovšem při hmotnosti 1.719 kilogramů to není zrovna moc. Navíc se dá očekávat, že jízdní projev ID.3 bude zaměřen spíše na účinnost, než nadšení z ostré jízdy.

Nabízí se proto otázka, zda Volkswagen neplánuje představit i ostrou variantu. „Aktivně to zvažujeme, ale potřebujeme ještě pracovat na tom, jak by mělo být elektrické auto současně sportovním vozem,“ uvedl Christine Leuderalbert, VW e-mobility produktový a marketingový specialista, v rozhovoru pro Auto Express. „Víme, že elektrické vozy mají skvělou akceleraci, ale potřebujeme se zaměřit ještě na to, jak by zbytek balíčku (úprav) ovlivnil efektivnost vozu.“

Pokud by ale nějaký takový vůz skutečně vznikl, pravděpodobně ponese označení R, namísto tradičního GTI. „Pokud zde má být budoucnost pro (vozy) R, musí být elektrická,“ uvedl šéf marketingu a prodejů VW Jurgen Stackmann. A není se čemu divit, vždyť písmenko R nese ve svém názvu i rekordy ověnčený závodní prototyp Volkswagen ID.R.

Video se připravuje ...

A jak by vlastně takový ostrý elektrický hatchback Volkswagen s označením R mohl vypadat? Namísto zvyšování výkonu vzadu umístěného elektromotoru se nejspíš dočkáme přidání elektromotoru k přední nápravě, díky čemuž by mohl ostrý Volkswagen ID.R nabídnout lepší akceleraci i ovladatelnost. A dokonce by se pak mohl měřit i s moderními hot-hatchy, ačkoliv se bude jeho váha stále pohybovat až děsivě vysoko.

Možná však automobilka do té doby přijde s jiným a podstatně lepším řešením. Jak totiž naznačil Stackman, první plně elektrický produkční model s označením R dorazí na trh do pěti let. A kdo ví, co všechno se za tu dobu v automobilovém průmyslu změní.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

20. 9. 2019 14:08
Re: Zrychlení ID.3
Vím jak to myslíš. A jako určitě, částečně to vykrýt teoreticky může. Ale pořád si myslím, že těch úprav by muselo být hodně a hmotnost může být problém a hlavně cena bude určitě problém. A pořád to nebude ono, pořád to bude něco jako Suzuki Swift Sport nebo Fiesta ST za vícenásobnou cenu. V nižších rychlostech s odezvou na plyn asi lepší a rychlejší, ale zase nedojedeš bez nabíječky moc daleko. Nevím, určitě fandím ať to zkusí. Atmosféry mimochodem asi vážně definitvně zmizeli z této kategorie. Možná tak Toyobaru GT86/BRZ, to by cenově mohlo i zhruba odpovídat ID rodině.

O ID se toho technicky moc neví, nebo já aspoň já nevím, tak nechci moc fabulovat.

Já chtěl reagovat primárně na úvahu od "zale", že ten výkon je v pohodě atd. Dnešní sportovní auta jsou právě úplně jinde a i tak pokročile odladěné auto jako je "Toyobaru" se moc neprosazuje, protože to nestačí.
20. 9. 2019 11:01
Re: Zrychlení ID.3
Ahoj, dík za reakci. Souhlasím s tebou že dnešní benzínové hh jsou sranda a souhlasím že ID.3 nikdy nebude mít stejný projev.

Bude to spíš něco novýho a může to být klidně ještě zábavnější. Dám příklad -- dodnes vzpomínám na svýho prvního (a posledního) atmosférickýho japonce. Mechanická vazba plyn-klapka, takže odezva na plyn a precizní dávkovatelnost naprosto nekompromisní. To mě bavilo. Je dnes vůbec na trhu hh s přímo zapojeným plynem a bez turba?

ID.3 může tohle vrátit, protože u odezvy ani dávkovatelnosti elektro nemá limity. A to je jedna z těch ingrediencí co už tam je. A pak taky libovolně škálovatelný výkon, nízké těžiště, malý moment rotace kolem svislé osy nebo například dokonale plynulá křivka výkonu a točivého momentu.

Zbytek jsou komponenty. Mimochodem, není to tak i u dnešních hh? Golf GTI taky nemá jinej rozvor nebo nižší střechu, i když by mu to asi prospělo. Je to pořád spíš golf než nový auto.

Jestli ti jde o "260km/h jako po kolejích" a "o tom to je", tak můžeme aspoň doufat že ta maximálka nebude pod 200 (long range má 180), což ti snad aspoň na okresce vystačí :)...
19. 9. 2019 21:03
Re: Zrychlení ID.3
empeso: Nesouhlasím s tebou. Ano, auto nedělá jen výkon. Ale viz tvůj zmíněný bod 5 - všechny ingredience tam jsou? Právě že nejsou, sportovní auta, která jsou na okresce tak dobrá jak píšeš, jsou dobrá protože mají všechno vyvinuté speciálně a většinou v tomhle režimu vyhrává hmotnost. Změn na ID3 by muselo být fakt šíleně hodně. A ve výsledku i tak by to ta dynamika a omezená maximálka stejně zabili. Na rovinkách v dnešních HH dáš 200 km/h ani nemrkneš. Dálnice je samozřejmě blbost, tam to právě sedí třeba tomu Superbu, o tom nemůže být řeč. Na druhou stranu, můj HH s 280k jede při maximálně okolo 260km/h jako po kolejích. Co na to ID.3? Aha...a o tom to je. Auto s maximálkou o 100km/h nižší bych si fakt nekoupil.

Proto v jádru věci souhlasím s fostkem, tvá úvaha podle mě není reálná. Nebo ty vlastníš nějaké ostré auto a ID3 by sis jako náhradu koupil?
19. 9. 2019 20:54
Re: Zrychlení ID.3
Jestli jsem to správně pochopil, narážíš na tu srovnatelnou dynamiku ID.3 s ORS? Jako fostek to podává dost ostře, ale já s ním souhlasím. Kdo někdy jel něčím aspoň trochu ostřejším, tak ORS není sportovní auto a normální elektromobil co v přímce dá 0-100 km/h okolo 8s už vůbec ne. V dnešních hothatchích s výkonem okolo 200kw není těch zmíněných 160km/h vůbec nic, ale zároveň díky třeba samosvorům a speciálním podvozkům je zábava i při nízkých rychlostech a zvládnou nesmysl. Obyčejně stavěné auto se tomu nemá šanci přiblížit. To jen lidi co mají nějaký hatchback se 100kw si nalhávají, že je baví takové "sportovní" svezení. A výkony jdou fakt vpřed, těch 8s na stovku právě dají i tyhle obyčejné hatchbacky nebo kombíky.

Ostrý EV v podání VW vzhledem k historii značky GTI a R mi smysl dává, ale těch změn by muselo být opravdu hodně, moc nevěřím že by se to vyplatilo.
19. 9. 2019 18:30
Re: To jsem nevěděl ...
Nejaky zdroj, nebo upresneni?

Cemu rikas kratka zivotnost?