Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Německu po 25 letech omezil výrobu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (64)
Největší evropská automobilka Volkswagen dnes poprvé po 25 letech zavedla ve svých německých závodech omezený pracovní režim. Některé výroby, zejména montážní linky, zůstanou do neděle stát.

V německých koncernových závodech Volkswagenu, jemuž patří také česká společnost Škoda Auto, se omezení výroby týká zhruba dvou třetin z 92.000 zaměstnanců, tedy zhruba 61.000 lidí. Výrobu opět nastartuje noční směna 1. března. Odstávka se naopak netýká úseku výzkumu a vývoje a části výroby komponentů.

V režimu omezené výroby nyní pracují mateřský závodu ve Wolfsburgu i pobočky v Emdenu, Hannoveru, Zwickau a Drážďanech.

I Volkswagen sice profituje z takzvaného šrotovného, tedy prémie, kterou vyplácí stát za koupi nového vozu a zároveň sešrotování nejméně devět let starého auta, ale zvýšená poptávka se týká hlavně malých vozů. Takovými jsou u VW modely Fox a Polo, které se však nevyrábějí přímo v Německu.

Omezování práce se netýká jen Německa. Škoda Auto letos v prvním pololetí vyrábí jen čtyři dny v týdnu, výjimkou bude na konci února a v březnu výroba Škody Fabie. Její odbyt se v posledních týdnech zvednul právě především díky šrotovnému v Německu. Ostatní modely na tom ale tak dobře nejsou.

Bratislavský závod Volkswagenu zastavil na více než týden práci už minulé pondělí. V pobočce, která v lednu zaměstnávala kolem 7500 lidí, bude výroba luxusních sportovně-užitkových vozů Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne stát až do úterý.

Maďarská továrna automobilky Audi, která patří rovněž do skupiny Volkswagen, zastavila montáž aut a výrobu motorů ode dneška do konce února. Údajně tak činí v souladu se stejnými opatřeními, která zavedla koncernová mateřská společnost v Německu. V maďarském Györu pro Audi pracuje 5800 lidí.

Volkswagen počítá v tomto roce za celý koncern s poklesem obratu o 10 až 12 %. Loni ještě celý koncern zaznamenal rekordní odbyt, když na celém světě prodal 6,23 milionu aut, což je o 0,6 procenta více než v předchozím roce. V průběhu roku se však i u VW trend obrátil a tempo růstu značně ochablo.

Na úsporný pracovní režim najely také další automobilky jako BMW a Daimler. Firmy se tak snaží čelit dramatické odbytové krizi na nejdůležitějších trzích v USA, západní Evropě či Japonsku.

Krize německého automobilového průmyslu těžce doléhá také na dodavatele automobilových součástek, kteří byli rovněž nuceni výrobu omezit.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (64)
24. 2. 2009 18:47
Re: no...
>:D
Avatar - Plautus
24. 2. 2009 10:43
Re: o VW strach nemám
aj v tomto smere sa ukázala prezieravosť VW manažmentu, ako dobre sa dá pripravovať na možnú krízu, veď kde lepšie nacvičíš tvrdosť?? >:D
Avatar - Plautus
24. 2. 2009 10:39
Re: PLNÝ DUDLÍNEK
fakt je ten, že ergonómia Audi mi sedí ako Tebe šerblík (nočník)...tiež si z neho vyrástol, no napriek tomu si stále dieťaťom... ;-\
Avatar - Plautus
24. 2. 2009 10:33
Re: VWOKO BERE
ak potrebuješ ďalšieho spoločníka - čakateľa, tak sa kľudne pridám ;-) :-)
Avatar - radhro
24. 2. 2009 08:50
Re: Konečně
smyslupný příspěvek ;-) :no: