Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen vyrobil na Slovensku za 20 let 2,5 milionu aut

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Volkswagen Slovakia slaví, a to hned dvakrát. U našich východních sousedů působí dvě desetiletí a za tu dobu vyrobil více než 2,5 milionu aut.

Německá automobilka převzala v roce 1991 jak mladoboleslavskou Škodu, tak i Bratislavské automobilové závody (BAZ). Ty prošly rychle výraznou rekonstrukcí a modernizací výrobního zařízení. Sériová produkce kombi Passat Variant generace B3 mohla tedy začít poměrně rychle, stalo se tak v únoru 1992.

Paleta modelů se postupně rozrostla o Golf, Polo a sedan Bora. Po deseti letech začala vyjíždět z bran továrny SUV Touareg, v Bratislavě vznikaly ovšem i karoserie pro jeho dvojče Porsche Cayenne. Slovenská metropole se nestala rodištěm jen vozů se dvěma véčky ve znaku, ale i Audi Q7 (od roku 2005), Seatu Ibiza, či Škody Octavia. Druhá generace VW Touareg v hybridní verzi spatřila světlo světa v sériové podobě právě tady, a to loni.

Na Slovensku se ovšem nevyrábějí jen motory, ale již sedmnáct let i převodovky. Dosud jich bratislavský závod opustilo na 5 milionů. Pobočka v Martině, která byla otevřena v roce 2000, se věnuje produkci komponentů pro rychlostní skříně a podvozky. Její dosavadní úspěchy charakterizuje číslo 200 milionů. A konečně poslední a nejmladší košická továrna od roku 2004 připravuje automobily pro ukrajinský a ruský trh, její stavbu si vynutila zvýšená poptávka na východ od hranic.

Volkswagen již proinvestoval za dobu svého působení za řekou Moravou 1,9 miliardy eur. Další rozšiřování výroby si v příštích pěti letech vyžádá další miliardu. Před dvěma desetiletími zde pracovalo pro německou firmu pouhých 112 lidí, dnes jich zaměstnává na sedm tisíc.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - R32
3. 6. 2011 08:05
Re: No, nevím,
To je ale stupidný príspevok... Keby si vyrábal napr. káble tak napíšeš že vyrábaš blbé nudné káble ktoré nikomu netreba? :no:
2. 6. 2011 20:13
Re: No, nevím,
Tým ľuďom, čo tam makajú, je to fuk. Majú prácu.
2. 6. 2011 20:12
Re: Slovakia
Ono to bolo čiastočne spôsobené aj tým, že do Bratislavy putovali vo veľkom diely, ktoré v materskom závode vyradili. Tu sa repasovali a použili. Myslíš že ako vznikla známa čierna matná strecha? Dôsledok nekvalitných výliskov, ktoré do BA prichádzali - strechy boli zvlnené, preto niekto prišiel na nápad použiť čiernu matnú farbu, lesklý lak vlny na plechu ešte zvýrazňoval.
2. 6. 2011 20:09
Re: Slovakia
Odkedy je Š-1203 slovenská? Bolo to len dedičstvo.
Avatar - GM.rja
2. 6. 2011 19:12
No, nevím,
dvaapůl milionu nevýrazných a předražených aut bez nápadu, děs a hrůza :no: