VW Brouk jako elektrická zadokolka? Vycházel by překvapivě z mikrobusu
Elektrické pohony jsou pro koncern Volkswagen budoucností napříč všemi značkami. Přesvědčili jsme se o tom už na frankfurtském autosalonu, kde nám vedení automobilky s nadšením představovalo ambiciózní plány pro příští roky. Kromě jiného jsme si tu mohli prohlédnout také elektrický mikrobus I.D., jehož sériová výroba již byla potvrzena. Funkční kousek dokonce už existuje, zatím jej ale pohání technika elektrického Golfu.
Nyní ve Wolfsburgu zvažují další rozšíření portfolia. Ve hře je elektrický Beetle s pohonem zadních kol, jenž by byl sesterským modelem mikrobusu postaveným na stejné modulární platformě MEB. Jde o jeden z několika návrhů, které budou předloženy vedení Volkswagenu a to následně rozhodně o jejich realizaci.
„O dalších elektromobilech bude jasno, až rozhodneme, jaké emotivní vozy potřebujeme,“ uvádí předseda VW Herbert Diess, přičemž emotivními auty myslí kupříkladu mikrobus a Brouka. „Elektrický Beetle by byl podstatně lepší než dnešní model. Měl by blíže k historii, jelikož by disponoval pohonem zadních kol.“
O to se postará právě zmiňovaná modulární platforma, která je podle vedení Volkswagenu jako dělaná na stavbu těchto emotivních aut. Flexibilita umožňuje stavbu nejrůznějších derivátů a vůz lze osadit pohonem předních, zadních, případně všech kol.
S pohonem zadních kol se počítá taktéž u elektrického hatchbacku I.D., jenž bude první vlaštovkou moderních elektromobilů značky Volkswagen. První Brouk z roku 1939 měl také pohon zadních kol a motor uložený vzadu. Tato koncepce by u elektrického nástupce představovala návrat k ještě jednomu zajímavému detailu: zavazadlový prostor by byl opět vpředu.
Připomeňme, že ke vzkříšení modelu Brouk došlo v roce 1997, jelikož retro Concept One sklidil o tři roky dříve na autosalonu v Detroitu velký úspěch. Výroba první generace probíhala v mexickém Pueblu až do roku 2010, kdy ji vystřídala generace druhá prodávající se dodnes.
Na platformě MEB plánuje německý koncern postavit až patnáct nových modelů, přičemž pět z nich bude prodáváno s odznakem
VW.