Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Xiaomi uvedlo první SUV. Vypadá jako Ferrari a konkuruje Porsche

Xiaomi YU7
Xiaomi YU7
Xiaomi YU7
Xiaomi YU7
51 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (14)

Jen 15 let stará firma Xiaomi, známá zejména svými mobily, ale také domácí elektronikou, se loni vrhla na stavbu elektromobilů. I přes některé kontroverze úspěšně a teď plánuje znásobit prodeje novým SUV YU7. 

Xiaomi se vstup do automobilového světa podařil. Prodej prvotiny SU7 začal teprve loni v březnu, do konce roku i tak Xiaomi s jediným modelem předstihlo na domácím trhu v celkových prodejích značky jako Volvo, MG, Mazda, Jetta, Kia nebo BAIC. Letos má našlápnuto ještě výše, a třeba v minulém měsíci byl sedan SU7 čtvrtým nejprodávanějším vozem v Číně vůbec. A to i přesto, že právě v posledních měsících se na Xiaomi strhla nechtěná pozornost kvůli několika kontroverzím a údajně také cílená negativní kampaň konkurence.

Letošním prodejům jistě velmi pomůže druhý model, který Xiaomi právě oficiálně uvedlo. O existenci SUV YU7 už nějakou dobu víme, první fotky se ostatně ukázaly už loni, až teď ale automobilka na velké prezentaci zveřejnila i technické detaily.

Novinka stojí na stejné platformě Modena jako SU7 a designovým jazykem na menší sedan jasně navazuje. Stejně jako ten se i SUV snaží vypadat hodně sportovně a vlastně při tom dost připomíná Ferrari Purosangue. Zejména svalnatě vypoulené boky, tvar zádě se spoilerem na zadním okně, ale také linky předních blatníků působí až okatě podobně. Purosangue bylo představeno v září 2022, u západních automobilek by tou dobou už model chystaný na uvedení v roce 2025 byl v příliš pokročilé fázi na zásadní změny designu, u Číňanů je ale vývojový cyklus údajně podstatně kratší.

Xiaomi YU7 má na délku 4.999 mm (Ferrari mimochodem 4.973 mm) a třímetrový rozvor. Proti sedanu se dost liší interiér, který přišel s novým konceptem. Na první pohled je palubní deska taková moderní klasika, viděná kromě Tesly v každém druhém čínském autě. Tedy před volantem prázdno a uprostřed obrovská obrazovka. Dokud se nerozsvítí druhý displej (reálně je však složený ze tří displejů), který se ukrývá pod čelním oknem a táhne se po celé délce palubní desky.

Tady je přístrojový štít, zároveň může částečně suplovat head-up display, ale také se zde zobrazuje obraz z kamer, například při parkování. Celý systém běží na procesoru Snapdragon 8 Gen 3, který slibuje naběhnutí za 1,35 sekundy. I zde se hned po uvedení rychle objevily obrázky, srovnávající interiér s konceptem interiéru BMW Panoramic iDrive v Neue Klasse. Podobnost je právě v onom dlouhém displeji pod oknem, taktéž rozděleném do tří segmentů.

Video placeholder
Xiaomi YU7 • Zdroj: Xiaomi

Výkonnostní varianty jsou zatím tři a trochu se liší od sedanu. Základ má pohon jen na zadní kola, výkon 235 kW a LFP baterii s kapacitou 96 kWh. Právě tato verze slibuje nejdelší dojezd, který má být až 835 kilometrů, jenže v čínském cyklu CLTC. Verze Pro AWD přidává ke stejné baterii přední elektromotor, celkový výkon je pak 365 kW a na stovku auto zrychlí za 4,27 sekundy. Vrcholný Max AWD má větší NMC baterii se 101,7 kWh a kombinovaný výkon 508 kW, což umožňuje akceleraci na stovku za 3,23 sekundy a maximální rychlost 253 km/h.

Všechny verze mají 800V architekturu a rychlost nabíjení Xiaomi udává jako 5.2 C. U nás nepříliš používaný standard, ve kterém je C jednotka udávající rychlost, s jakou je baterie zcela nabita nebo vybita. Například nabíjení 1C znamená, že je baterie nabita z 0 na 100 % za jednu hodinu. 4C už znamená 15 minut a 12C jen 5 minut. V tomto případě by to mělo znamenat nabíjecí výkon kolem 500 kW a Xiaomi udává 12 minut potřebných k dobití z 10 % do 80 %.

Standardně jsou ve všech variantách YU7 osazeny Lidarem, což přidává onu specifickou bouli nad oknem, a čipy Nvidia Drive AGX Thor (700 TOPS) ve spojení s 4D mmWave radarem a antireflexními kamerami s ALD povlakem. Auto využívá systém asistovaného řízení vyvinutý přímo ve Xiaomi. Krom toho se prezentace věnovala také bezpečnosti, která má být ještě lepší než u SU7.

Video placeholder
Design Xiaomi YU7 • Zdroj: Xiaomi

Cenu zatím Xiaomi nezveřejnilo, ta bude známa až blíže k datu zahájení prodeje, což bude někdy v červenci. Od YU7 si Xiaomi slibuje hodně, modely SUV ostatně v Číně mají ve srovnání se sedany prodeje lepší v poměru kolem 3:1 a není důvod, aby to u Xiaomi bylo jinak. Podle prezentace vidí Xiaomi jako jednu z hlavních konkurencí elektrické Porsche Macan, což ale bude platit spíše pro zahraniční trhy než pro Čínu. Do světa se YU7 podívá asi už příští rok a jednou z destinací by mělo být Česko.

Následovat bude další a ještě větší SUV, které už bude mít dle špionážních fotografií tradičnější a hranatější proporce. Sedmimístná novinka se asi ukáže až příští rok a měla by využívat dnes velmi populární pohon EREV, tedy sériový hybrid s velkou baterií a spalovacím motorem, který ji dodává energii.

Zdroj: Xiaomi, Zdroj foto: Xiaomi, Zdroj videa: Xiaomi

Vstoupit do diskuze (14)