Ženeva živě: Citroën Cruise Crosser – návrat ke kořenům
André Citroën v roce 1922 zorganizoval první motorizovanou výpravu, projíždějící napříč Saharou. Pětice polopásových vozidel vyrazila z Alžírska do Západní Afriky a jejich dobrodružná cesta měla úspěch. V následujících letech vozy značky Citroën prokazovaly své kvality při cestách napříč Afrikou a také Asií, přesněji v letech 1924 a 1931. Poctou zakladateli automobilky a také účastníkům dálkových cest je koncept Citroën Cruise Crosser. Tento šestikolový automobil je společným dílem designérského centra Citroënu a školy designu Franco Sbarra.
Citroën Cruise Crosser je současnou představou svých tvůrců o expedičním automobilu. Tisková zpráva se nijak zvlášť nezmiňuje o použité pohonné jednotce, uvádí pouze, že jde o hybridní kombinaci konvenčního dieselu a elektromotoru, uloženého na zádi pod podlahou korby. Automobil má díky této kombinaci vypouštět do ovzduší minimum CO2. Cruise Crosser může k pohonu používat pouze první dvě nápravy, všechny tři nebo jen poslední, v případě použití pouze třetí nápravy se z něj stává automobil s nulovými emisemi, protože k pohybu využívá jen elektromotor.
Citroën Cruise Crosser má ve své výbavě také jednu vychytávku, kterou v osmdesátých letech proslavily nákladní Tatry na rallye Paříž-Dakar, jsou to takzvaná “šlapadla“, desky, které se připevní k zadním kolům a pomohou vůz vyprostit v případě zapadnutí do hlubokého písku. Interiér vozu je koncipován jako pětimístný s možností rozložení třetí řady sedadel a zvýšení kapacity obsazení. Při expedicích si bude posádka užívat klimatizace a díky satelitní navigaci se nemusí obávat, že zabloudí, dlouho chvíli na cestách pomůže zahnat DVD přehrávač.