Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zlatý volant 2007: Fabia, 308, A4, Tiguan,...

Ondřej Láník
Diskuze (156)
7. listopadu 2007 byla v Berlíně velká sláva. Týdeník Bild am Sonntag předával ceny Goldenes Lenkrad (Zlatý volant) 2007, což je prestižní ocenění, které se v Německu každoročně uděluje už od roku 1976.

Čtenáři týdeníku Bild am Sonntag nejprve provedli předvýběr z nových modelů, které byly za posledních dvanáct měsíců uvedeny na německý trh. Modely byly rozděleny do kategorií podle segmentů. Porota, složená ze závodních řidičů, profesionálů automobilového průmyslu a mediálně známých osobností,pak v každé kategorii vybírala na základě zkoušek a testů. Z pěti finalistů byl zvolen model, který nejlépe vyhověl kritériím, zejména pokud jde o styl, kvalitu, komfort, jízdní vlastnosti, bezpečnost, vliv na životní prostředí, atd.

Mezi malými vozy zvítězila Škoda Fabia, před Fiatem 500 a Mazdou2. Model Peugeot 308, který byl na německý trh uveden 15. září 2007, zvítězil ve své kategorii před čtyřmi předvybranými konkurenty. Na stupních vítězů předstihl vozy Toyota Auris a Hyundai I30. Ve střední, vyšší střední a luxusní třídě kralovalo Audi A4, před Lexusem LS a Mercedesem třídy C.

Kategorii SUV ovládal Volkswagen Tiguan, před BMW X5 a Land Roverem Freelander 2. Za nejlepší otevřený vůz považují Němci Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster, ze kterým se umístilo BMW 3 Cabrio a Audi TT Roadster.

Zelený volant za největší přínos k ochraně životního prostředí získalo BMW za svou filosofii a systém Efficient Dynamics, Volkswagen za BlueMotion a Mercedes-Benz za Bluetec.

Ondřej Láník
Diskuze (156)
8. 11. 2007 22:25
Re: ZLATÁ VOLBA
:-) :yes:
8. 11. 2007 22:23
Re: OT: PÁR ČÍSEL
:-) :yes:
8. 11. 2007 21:22
Re: PROC ZVITEZILI??
:yes:
8. 11. 2007 18:59
PROC ZVITEZILI??
Nejdrive bych rad pogratuloval vitezum. Zaroven bych rad rozebral proc zvitezili prave tito soutezici.

Z malych vozu Fabia. Nemci vyrabi pouze jednoho konkurenta Fabie a je jim Polo. Polo je ale jednim z nejporuchovejsich a konstrukcne nejstarsich v konkurenci. Jak znamo, pokud jsou pred nemcem 2 vyrobky podobnych vlastnosti, jeden nemecky je prece o neco malo horsi a druhy napr. americky, nemec si vybere nemecky. Je to logicke. Domaci vyrobek uprednostnujeme. V teto tride nebylo navybranou.

Nejvetsim prekvapenim je P308. Za prve, prodava se v radech tydnu a za druhe, vyraveji ho tolik nenavideni francouzi. Zde to trochu rozvedu. Ani jednim vozem na "stupnich vitezu" neni z nemecka. Zde je dobry priklad toho, ze vyrobek vyrobeny jinde nez v nemecku musi byt radove o tridu kvalitnejsi nez ten z nemecka, aby si ho nemec vybral. Toto dokazuje kvalitu, hodnotu a postaveni nemeckych vozu v nizsi stredni. Zkratka jsou o tridu horsi, nez ostatni.

Vysledek ve stredni a vyssi stredni dokazuje, co jsem zde prohlasoval v clanku o A4. Mercedes "zabila" ta hrozna pristrojova deska. S takovou by neuspel ani proti 308 v nizsi stredni. A4 je uplne novym vozem a uspech LS, ktery se jiz leta prodava je dukazem o urovni japoncu.

Uspech Tiguanu a trech nemeckych znacek v kategorii prinosu k ochrane ziv. prostredi je uspechem PR a vymyvani mozku ze strany nemeckych vyrobcu. Jde pouze o podporu prodeje neprodejneho. Tiguan neprinesl nic noveho, jde pouze o sejne VW dily v jine konfiguraci. Sve konkurenty v nicem (NICEM) neprevysuje. Co se tyce Bluetec a Bluemotion, verim, ze prodeje se ukonci za 3 roky kvuli spatnym prodejum. Prilevani mocuvky zas tak dobry napad neni.

8. 11. 2007 18:32
Re: OT: PÁR ČÍSEL
Saab je v těžkém útlumu. Volvo ve střední má 60ku, tedy dojížďáka. Mrkni na o řád větší S80 či V70. Jinak to vše ve střední prémiové dokonale vykrývá německý triumvirát. Já ti řeknu, že vlastně dnes už pro mladého kluka, který by chtěl jít do střední prémiovky, bych asi doporučoval A4, jako nejméně okázalou, přesto velmi silně působící.