Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Znovuzrození Faraday Future? Konkurenta Tesly zachraňuje finanční injekce z Číny

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 6. 2018 • 20:03
43
Zobrazit náhledy (43)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Čínský výrobce elektromobilů se pasoval do role konkurenta americké Tesly, v posledních měsících se však potýká s finančními problémy a vypadalo to, že zcela zanikne. Nyní je ale všechno jinak.

Minulý rok to se společností Faraday Future vypadalo bledě. Zastavila stavbu výrobního závodu v Nevadě a zakladatel Jia Yueting se kvůli dluhům musel vypořádat se zmrazeným účtem, když se objevil na černé listině čínských úřadů.

Nakonec se ale zdá, že se automobilka z krize dostane, na konto značky totiž putuje nemalá finanční injekce. Společnost Evergrande Health, jež patří pod křídla obrovské čínské skupiny Evergrande Group, se stala největším akcionářem firmy, když koupila 45% podíl Faraday Future za celkovou částku dvě miliardy dolarů (45 miliard Kč).

Tamní tržní analýzy přitom naznačují, že podíl už dávno takovou cenu nemá. Dohoda totiž vznikla již v listopadu 2017, avšak podle tamních prognóz by na koupi stejné části firmy nyní stačilo „jen“ 860 milionů dolarů. Jenže podepsáno bylo už v roce minulém, tudíž musí čínští investoři vysázet na stůl více než dvojnásobek.

To dává značce šanci nadechnout se a oživit tak plány na stavbu výkonného elektrického modelu FF91. Yueting sice zůstává v čele společnosti, už jej ale nedoprovodí Tony Nie, bývalý manažer Lotusu a jeden ze tří zakladatelů Faraday Future. Na počátku roku funkci viceprezidenta opustil.

Na model FF91 automobilka již v loňském roce otevřela registrace. Vábila na impozantní pohon, dvojice elektromotorů v útrobách poskytuje výkon 773 kW (1050 k) a točivý moment 1800 N.m. Z klidu na 96 km/h akceleruje vůz 2,39 s a dle NEDC se dojezd na jedno nabití pohybuje okolo 700 km. Třešničkou na dortu byl pak rychlostní rekord z Pikes Peak, kde ses vůz stal s časem 11:25.082 s nejrychlejším produkčním elektromobilem.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku