Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

3x Daewoo pro Frankfurt

Ladislav Čermák
Diskuze (6)
Korejskou expozici najdete pod střechou haly 8 na výstavišti IAA v rodině GM poblíž prestižnějších sourozenců Opel a Saab. Zato se Asijci odvděčili novou studií, jedním faceliftem a premiérovým modelem...

Čerstvý kompakt od Giugiara, pojmenovaný Lacetti jsme již nedávno představili. Spořivé motoristy opět nadchne velká hodnota za malé peníze, elegantní a prostorná karoserie (4,295 x 1,725 x 1,445 m, rozvor 2,6 m), trio moderních čtyřventilových čtyřválců 1.4, 1.6 a 1.8 l (68, 80 a 90 kW), ke dvěma silnějším z nich volitelná čtyřstupňová automatická převodovka, vyspělý podvozek (obě nápravy typu McPherson, vzadu s vlečenými a dvojitými příčnými rameny), bezpečnostní prvky v základní specifikaci (tuhý skelet, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, 4 airbagy, tříbodové bezp. pásy na všech místech, vpředu s omezovači tahu) a bohatá vnitřní i vnější výbava.

Další atrakcí bude facelift oblíbeného minivanu Tacuma, omlazeného restylizovanou přídí s novými reflektory, maskou s horizontálním chromovým proužkem, novými 15“ hliníkovými koly a několika modifikovanými detaily. V interiéru čekají dvě nové kombinace materiálů, vč. koženého čalounění. Špičkovou verzi CDX vyšlechtily ozdobné dřevěné lišty a od prostředního stupně SX je k dispozici automatická klimatizace.

Dominantou se pak stane studie UniVerse, vysoce univerzální MPV, které kromě 9ti lehkých, modulárních a extrémně variabilních sedaček a přeměnitelnosti na dodávku nabízí i campingovou úpravu a značně nadstandardní multimediální a telemetrické schopnosti. Svými rozměry 4.673 x 1.997 x 1.720, rozvorem 2.670 mm a dvojicí předsuvných bočních dveří nahlíží do nabité třídy středních MPV, ve které se identifikuje dramatickým designem, kulminujícím ve stroze pojatém interiéru. Přísně geometrická je zejména palubní deska, sestavená ze čtyř pravoúhlých velkoplošných projekčních ploch. Silnou stránkou je motorizace – pod krátkou kapotou hnízdí další ze zatím nepočetné rodiny Common Rail turbodieselů v konfiguraci V6. Třílitr vyvíjí znamenitých 140 kW/3000 ot. a zejména medvědí kroutící moment 408 Nm při 2.000 otáčkách za minutu.

Ladislav Čermák
Diskuze (6)